7.7.2019

Vzorně vstávám v 5:45 a rychle roztáčím ranní kolečko. V 7 jsme všichni 3 – Bravehappy (BH), Emily a já připraveni na Falls potok/řeku. A vypadá to daleko lépe než včera večer. Voda klesla o dobrých 10-15 čísel a i rychlost proudu je nižší. Batoh mám sbalený tak, že do poloviny může jít pod vodu. Nakonec jsme se po důkladném mapování hloubky vody rozhodli pro trasu blízko trailu. Ok, tak jdeme na to. Jdu první, BH druhý a Emily to uzavírá. Vody máme po 3 krocích do pasu, ale jde to. Horší je teplota – masakr kosa. 🙂 Pomalu rozrážím proud a posouváme se ke druhému břehu. Tam hledám vhodné místo kudy ven. Doleva kolem spadlého stromu to jde ještě hlouběji, takže vyhrává doprava a jsme na druhém břehu. Super.

Falls creek crossing.

Jen nám je neskutečná kosa, přece jenom je cca 7:15. Rychle hledáme místo, kde dopadají sluneční paprsky a lehce se sušíme. Plán je jednoduchý – najít stanici rangera a ošéfovat únik ze Sierry pro BH. Srub najdeme, ale je to pouze pro nutné přespání v době sněhových bouří. Tak to se dramaticky mění plány. Všichni 3 víme, že nejbližší silnice je v Sonora passu – cca 29 mil. Emily i já si uvědomujeme, že mise je jasná – doprovodit BH až do passu. BH taky ví, že musí pokračovat, protože není jiná možnost. Hodí do sebe 2 brufeny a pokračujeme. Chceme ujít aspoň 15 mil a zítra zbytek.

Trail dnes prvních 9 mil mírně stoupal do Dorothy Lake passu, a pak klesal. Falls potok/řeka nám dělal společnost až skoro do passu. Ze začátku to jde, není sníh a slunce začíná solidně hřát.

Morning trail without snow.

Pak ale vletíme do lesa a tam se stále drží sníh. BH (mimochodem, je mu 69!!! let) má se sněhem solidní trable a po pár pádech toho má dost. Dáváme pauzu, přebalujeme batohy a doplňujeme energii. BH ví, že musí pokračovat. Když se trail vytrhne z lesního sevření a dostane se na otevřenou louku, tak zmizí sníh a jde se o poznání lépe. Ale všude je spousta vody, takže jdeme neustále v mokrých botech.

Meadows with a lot of water.

V poledne nám chybí 2,5 míle do passu. Bohužel to už jdeme jenom ve sněhu = je to sakra náročné. Míjíme jezero Dorothy, které je před passem.

Dorothy lake.

Před 2 odpoledne jsme v passu. Uff, tohle bylo náročné.

Dorothy lake pass.

Dáváme si pauzu na jídlo. Mám takový hlad, že sním i to, co mám mít na zítřek. Už mi to je jasné více dní – opravdu musím zvýšit denní dávky jídla, tělo si to už hlasitě žádá. 🙂 Po jídle studuji profil trailu až do Sonora passu. Pak se všichni 3 dohodneme, že jestli to BH zvládne, tak skončíme v kempu na míli 1 004. Zítra nás čeká ostrý výstup, traverz a sestup, tak ať máme co nejmíň mil.

Dolů to samozřejmě jde lépe. 😉 Bereme po sněhu různé zkratky, takže první míle celkem utečou. Máme tam jedno trochu náročnější brodění, ale zvládli jsme to. Po cca 2,5 mílích zmizí sníh a to je jiná. 🙂 Fičíme dolů a odpočítáváme metry k neskutečnému milníku – míle 1 000!!! Máme radost jako děti, co našly pod vánoční stromkem vysněnou hračku. 😀

1 000 miles.

Do kempu to je něco kolem 4 mil a BH navrhuje, aby jsme šli napřed, že dojde. Oba s Emily ale trváme na tom, že půjdeme spolu. A ani ne za cca půl hodiny BH uklouzne na zbytku sněhu a ve svahu padá dolů. Naštěstí dopadl na batoh. Ale solidně ve mě hrklo.

Pokračujeme a já se s Emily bavím o tom, kdy jsme začali uvažovat o PCT. A tu nás dohání Kuba! Jsem překvapen, protože jsem měl za to, že jsou přede mnou. Chvilku jde s námi, ale má ostré tempo, tak se nám brzy ztratí. Za chvilku nás dojde i Martin a poslední cca 1,5 míle jdeme spolu a kecáme o minulých dnech.

Kolem 7 jsme v kempu. Martin fičí dál, my zůstáváme. Jsme s Emily rádi, že to BH zvládnul až sem. U ohně již sedí 3 Francouzi – jednoho znáte pod krycím jménem VEKA a druhého jsem potkal v Big Bear. Za chvilku je mi jasné, že dneska opět budou otravovat komáři. Je to děs běs. Oni zkušeně sajou i skrz ponožku či spodky!!! Rychle tedy vařím bramborovou kaši s chilli omáčkou (nic jiného již není na skladě 😉) a povečeřím. S BH a Emily se domlouváme, že zítra vystartujeme v 8, aby jsme se do Sonora passu dostali před večerem, když všechno bude klapat, jak má. Zaklepat.