5.8.2022 – sbohem Wyomingu, vítej Idaho

Vstávám v půl sedmé a hned se začnu balit, protože se chci dostat do Old Faithful Village co nejdříve na snídani. Když se dobaluji, tak vstane Google. Ten chlap je fakt rebel – potvrzuji si, že to zarval pěšky až sem, takže včera ušel cca 32 mil! Loučíme se a já vyrazím zpátky na parkoviště – teď si měřím čas a jsou to 2 míle. Samozřejmě po cestě vyfotím Grand Prismatic Spring i ráno. 😉

U silnice již stopuje Axel, který si ráno ještě zaběhl skouknout Fairy vodopády kousek za kempem. Máme celkem štěstí, za cca 10 minut nám zastavuje mladík. A je to akorát včas, protože se jemně rozprší. Vysazujte nás přímo u Old Faithful Inn, což je mega budova se vším všudy. Loučím se s Axelem a jdu dovnitř. Aniž bych to věděl, tak i tady je snídaně formou bufetu, takže toho hned využívám. A jsem posazen vedle Cross Creek a Shredder! 😉 Hned zjišťuji, jak dopadli včera. Cross Creek si zašla před silnicí skouknout jedno místo a proto jsem byl u silnice první. Oba se dostali k silnici těsně potom, co jsem odjel, tedy po půl deváté. Měli štěstí na rychlý stop, ale byli zavezeni o jedno parkoviště dál. Když to zjistili, tak už byla skoro tma a museli přespat někde tam. Co se týká snídaně, tak tam jsem se nešetřil. 😉 Hlavně jsem si uvědomil, jak mi chybí ovoce na trailu.

Po snídani se vracím na místo, kde jsem včera stopoval a pokračuji v rámci CDT dál. Stále je zataženo a sem tam i lehce prší, takže jednotlivé jezírka mají celkem jinou atmosféru než za slunečna. Já jsem tady byl již 7 let zpátky v rámci road tripu po USA se ségrou. Takže kdyby byl zájem skouknout fotky za slunečného počasí, tak níže odkaz na daný článek. A uvidíte, že zraju jako víno. 😂😂😂 Tady slibovaný odkaz: http://www.honzovacesta.cz/?p=6244

Procházím tedy kolem spoustu jezírek a samozřejmě fotím tu nevšední krásu přírody v rámci geotermální činnosti.

Za cca 1,5 h za sebou nechávám poslední turisty a už jsem zpátky v módu klasického CDT. Trail pokračuje lesem a já během polední pauzy, kdy jsem stále plný ze snídaně, takže si dávám pouze energy tyčinky, zjišťuji, že za nějaké 2 míle je poslední voda na dalších 27 mil!!! U poslední vody – jezero Summit – tedy beru 4 litry a váha batohu neskutečně naskočí. Není to mega brutální, jen trochu brutální. 😂 Ale počasí dneska neskutečně spolupracuje, co se týká nedostatku vody na dalších mílích. Je stále zataženo, teplota oproti včerejšku spadla o dobrých 10 stupňů, takže spotřeba vody je daleko menší. 😉

Ukrajuji další a další míle a v 16:30 je velká změna. Loučím se se státem Wyoming a skáču do státu Idaho. Wyoming má 3 místa, které si budu pamatovat. Great Divide Basin, která mi připomněla vyprahlou poušť v novém Mexiku. Wind River range – vybroušený diamant s osobní parádou jménem Knapsack Col. A pak Yellowstone NP, který díky systému permitů nebyl nudný. Takže třetí stát za mnou. 😉

Za nějaké 2,5 míle v Idaho opustím i Yellowstone a buď tam není cedule nebo jsem ji minul. Až díky navigaci jsem zjistil, že jsem mimo park. 😉 Kvůli nedostatku vody na trailu chci dneska zajít co nejdál. Profil trasy je příjemný – velmi mírné vlny a trail je v podstatě stará lesní cesta, kterou si příroda bere zpátky. Kolem 7 večer narazím na Axela, jak si vaří večeři vzorně daleko od stanu. Chvíli pokecáme a já pak dorazím poslední 2 míle, které už jsou na tradičním trailu a sem tam je v lese dřevěný chodník.

Před osmou stavím stan, a pak si dál od stanu vařím večeři v podobě bramborové kaše. A uvědomím si, že mě dneska vůbec neotravovali komáři. Páni, to je fakt o něčem jiném bez komárů. 😉

dneska: 24 mil (38 km), total: 1 753 mil (2 805 km) přeskočeno kvůli uzavírce: 77 mil (123 km)