28.3.2016

Do Arequipy jsme dorazili o půl hodky později, ale i tak to bylo na pohodu. Bylo půl sedmé ráno a já šéfoval lístek do Cabanaconde – Colca kaňon. Vše klapne a já mám cca 3 hodky volno. Sedím uvnitř čekárny a sleduji ten šrumec kolem. Na jedné straně mini krámky s jídlem a na druhé spousta agentur prodávající lístky do všech koutů Peru. Je tam celkem živo, a tak mi ty 3 hodinky utečou jak voda.
P1070247Pak již nastupuji na bus – je to snad první lokální bus (celkem starší „popelnice“), takže je o zábavu postaráno. Cesta má trvat cca 6 hodin, tak uvidíme. 🙂 Bus nejprve vyjíždí z husté okolní zástavby, pak se již projíždí spoustou mini vesniček, kde vyklopí či nabírá místní, takže se pomalu prokousáváme směr Cabanaconde. Ale již začátek kaňonu je nádherný, viz foto.
IMG_1636 IMG_1638IMG_1651 IMG_1681 IMG_1684 IMG_1689IMG_1694 IMG_1702 IMG_1715Nakonec cesta trvala cca 6,5 hodky, takže na pohodu. Ubytuji se a vyrážím na náměstí, kde je jediná wifi. Jdu do reštiky, dám si jídlo (není jídlo, není wifi) a zkouším se připojit. Ale neklapne to. Číšník se omlouvá, ale já to beru v klidu – jsem přece v Peru. 🙂
IMG_1742 IMG_1735 IMG_1736 IMG_1741Večer dostaneme na hostelu info ohledně treku v kaňonu, ale je celkem strohé – máte pár variant, můžete jít tudy a tady a zde je mapa. Čekal jsem trošku víc. No nic, nějak to doufám dám do kupy. 🙂 Jinak Cabanaconde působí velice poklidným dojmem, jakoby se tady zastavil čas.

29.3.2016

Ráno vstáváme kolem 7 a dáváme si snídani, která je parádní – vajíčka, palačinka, housky, miska s ovocem, prostě luxus. Pak nechám velký batoh na hostelu a vyrážím směr Colca kaňon. Stejným směrem se vydávají i 2 holčiny z Německa. Začátek treku je cca 20 minut za Cabanaconde, takže to chvilku hledám, setkám se s holčinami a nakonec to najdeme. Nejprve kontrola lístku při vstupu, a pak se již postupně ponořujeme stále níž a níž do kaňonu. Ten je opravdu luxusní, podle některých zdrojů se jedná o 2. nejhlubší kaňon na světě. Sluníčko hřeje o 106, takže ze mě za chvilku slušně leje. Na dno kaňonu se dostanu za cca 3 hodiny a dávám si pauzu u řeky.
IMG_1776 IMG_1785 IMG_1812 P1070250Za chvilku dorazí i holčiny, ale pauzírují ve stínu u mostu. A tu vidím, jak se po cestě dolů valí hromada lidí, takže to rychle balím a fičím tentokrát nahoru do vesničky Tapay, kde mám v plánu přespat. Ještě malé info ohledně nadmořské výšky. Cabanaconde – 3 200 m.n.m, dno cca 2 000 m.n.m, Tapay 2 900 m.n.m. Takže je jasné, kolik výškových metrů to bylo. 🙂 Fičím nahoru a vyhýbám se mini vesničce, která je trošku stranou (San Juan) a tlačím to přímo k Tapay. Sluníčko pořád jede na plný plyn, ale zatím se cítím na pohodu. Do Tapay dorazím kolem 2 odpoledne. Vesnička je luxusní – jako by se tady zastavil čas 200 let zpátky. Jen pár místních popohánějí oslíky či pracují na zahrádkách. Uprostřed vesničky je krásné „náměstíčko“ a kostel. Procházím si uličky a žasnu, že tohle není skanzen, ale vesnička, kde se žije.IMG_1833 IMG_1839 IMG_1846 IMG_1850 IMG_1856 IMG_1865 P1070257IMG_1897 Vydám se nad vesničku, kde mají být před-incké ruiny, ale nějak je neumím najít. 🙂
IMG_1891Jdu tedy zpět do vesničky a jdu najít ubytko. Je tady pouze jedna cedule, a tak to prubnu. Uvítá mě příjemný starší pár a já na ně: „No hablo espaňol. (Nemluvím španělsky.) Uno noche, uno persona, ok? (Jedna noc, jedna osoba, ok?)“ A pan domácí: „Ok.“ a směje se. 🙂 Čekalo mě luxusní ubytování – mám samostatnou chatku.
IMG_1932 IMG_1899 IMG_1915Zanedlouho dorazí i holčiny z Německa, takže máme překladače – jedna z nich mluví velice solidně španělsky. Večeři máme v 6:30, kdy se již celý kaňon ponořil do tmy, a tak si užíváme luxusní atmosféru.

30.3.2016

Vstáváme v 7, dáme snídani, a pak se rozloučíme. Vyrážíme směr Sangalle, což je asi nejznámější místo v kaňonu – vypadá to jako oáza, která se nachází na dně kaňonu. Jsem rychlejší než holčiny, takže se brzy odtrhnu a fičím sám. Nejprve lehce sejdu níž a procházím 2 mini vesničky Cosňiha a Masala. Opět luxus zážitek jen procházet vesničky a sledovat okolí. V jedné mě zastaví starší pán a anglicky se mnou prohodí pár vět a nakonec mi popřeje šťastnou cestu. V 2. vesničce přicházím ke 2 babičkám a tu na mě vyjede malinký psík pobíhající kolem, který najednou vypadal solidně nebezpečně. Ještě, že jedna z babiček se začala ohánět holí a trhače (psíka) zahnala. 🙂
IMG_1951 IMG_1968 P1070249IMG_2002 Do Sagnala jsem dorazil velice brzy – v 10:30. Měním plány a místo toho, že tady zůstanu a přenocuji, jsem se rozhodl, že to vylezu nahoru a zůstanu na hostelu v Cabanaconde a zítra dopoledne si dám vyhlídku kondorů. Valím tedy nahoru, čeká mě cca 1 km výškový a do toho Slunce opět jede na plno.
IMG_2017 P1070279IMG_2045 IMG_2081Podle průvodce to mám trvat 3,5 hodky, já to nakonec zvládnu za 2 hodky a 5 minut. 🙂 A cestou potkám dědečka, jak si to valí se svým oslíkem dolů. Tady neznají slovo důchod, i ve vysokém věku se tady maká a je třeba se ohánět. Kaňon je opravdu nádherný, nafotil jsem hromady fotek. Kolem 1 odpoledne se ubytuji ve stejném hostelu a pauzíruji. Odpoledne si znovu procházím náměstíčko a jsem svědkem smutečního průvodu. Kostel se nyní opravuje, takže se průvod zastavil před kostelem, pak udělal kolečko kolem náměstí a nakonec zamířil na hřbitov za vesničkou. Intenzivní zážitek. Večer jsem si na hostelu dal mega pizzu, ale opravdu mega, že jsem se pak skoro nehnul. 🙂

31.3.2016

Ráno se stává v 6, rychle snídaně, a pak na autobus, který vyráží v 7 směr vyhlídka kondorů. Autobus je nacvakaný – nejen turisty, ale i dámami, které taky fičí na vyhlídku kondorů, ale ne užívat si, ale pracovat – prodávat suvenýry, oblečení, sladkosti, pití, atd. Vyhlídka je vzdálena cca 12 km od Cabanaconde a cestou tam častokrát zastavujeme a vždy nějaká babička s dědou vystoupí – jsem uvažoval, kdy ráno se dostali do Cabanaconde na nákup. Na vyhlídku dorazíme právě v čas – je cca 7:28 a ve vzduchu již majestátně plachtí 4 kondoři. Rychle platím bus a fičím fotit. 🙂 Je paráda je sledovat, jak si plachtí v teplých proudech nad údolím. Takže pojďme skouknout pár krasavců.
IMG_1508 IMG_1530 IMG_1551 IMG_1583 IMG_1631 IMG_1653 IMG_1682Postupně přijíždějí další a další minibusy a začíná tady být narváno. Dnes máme opravdu štěstí, v jednu chvíli máme možnost vidět 8 kondorů!!! Kolem 8:45 to kondoři zabalí a kde nic tu nic. Samozřejmě pořád přijíždějí další a další minibusy s turisty, takže přemýšlím, co jim asi tak říkají průvodci. Asi něco ve stylu: „Jejda, tak dneska z toho nic nebude.“ 🙂 V 9 to zabalím, protože fotek mám již mraky a kondoři se podle všeho asi jen tak nevrátí. Mám spoustu času a tak jsem se rozhodl, že se projdu do Cabanaconde po silnici. Je to asfaltka, takže to jde na pohodu a jdu pořád dolů. 🙂 Provoz je minimální – ve vesničce skoro nikdo auto nemá, takže to jsou hlavně turistické minibusy či busy a sem tam mini náklaďáky. Cesta je luxus, na pohodu si prohlížím údolí a opět něco málo fotím.
IMG_1687 IMG_1700 IMG_1705 IMG_1720 IMG_1722 IMG_1723 IMG_1727Na hostel dorazím před polednem, pofotím městečko a na cca hodinku to zaparkuji na střešní terase.
IMG_2095 IMG_2096 IMG_2102 IMG_2103 IMG_2107 IMG_2110Pak fičím na autobus a tam potkám Viktora, Annu a Alvara, se kterýma jsem v Bolívii lezl Huayna Potosí. 🙂 Cesta do Arequipy trvala cca 6 hodin, takže dorazíme za tmy.
IMG_1744 IMG_1745Na autobusáku beru taxi a fičím na hostel, kde ještě do noci na netu zařizuji věci.