21.2.2016

Ráno vstávám o trošku dříve, než se podává snídaně, ale paní domácí i tak byla vzhůru a servírovala snídani. Nasnídal jsem se, dobalil se a vyrazil k supermarketu, kde by měl být soukromý minibus, který by mě mohl vzít na začátek treku. Mám štěstí, jeden tam zrovna je. Již má 2 cestující, já jsem 3., takže se po chvilce rozjedeme k autobusáku, zda tam nejsou další. Nejprve nastoupí 4 místní dámy, ale pak vystoupí a my fičíme pouze ve 3 směr Rio Tranquelo. Po cca hodince cesty mě řidič vyhazuje v ostré zatáčce, kde má začít trek. Již se tam připravují další 4 trekaři, takže jsem správně. Je cca 10:30 a já vyrážím kolem Cerro Castillo. Trek nejprve jde podél řeky a procházím spoustu bran a všude na mě koukají krávy. Mám z nich slušný respekt, takže kolem nich procházím pomalu a v klidu, hlavně kolem mámy s telátky – ty mě sledují celou dobu. 🙂
IMG_1711 IMG_1721 IMG_1723IMG_1758 IMG_1731Do kempu to je cca 13,5 km a třikrát je třeba brodit řeku, takže boty dolů a jde se na to. 🙂 Do kempu dorazím za cca 4 hodinky, ale neskutečně mě bolí levá lopatka na zádech a pravá noha.
P1060524 IMG_1750 IMG_1746 Takže zůstávám tady, i když původní plán byl, že když bude čas, tak půjdu ještě o 2,5 km dál. Zde mám taky zaplatit vstup do parku, ale v chatičce zatím nikdo není. Postavím stan, uvařím a na pohodu doklepu 1. den na treku. Počasí bylo během treku ok, ale k večeru a v noci solidně pršelo.

22.2.2016

Ráno mě uvítala vymetená obloha. Paráda. Mimochodem v kempu jsme byli jenom 2, celkem změna oproti Torres del Paine a El Chaltén. Pobalil jsem se a vyrazil směr hóre. 🙂 Dneska mě čeká cesta skrz pass, a pak se uvidí. Po cca půl hodině dorazím do dalšího kempu, kde se snídá a pomalu připravuje na další den. Stejným tempem jde i Chilan, se kterým jsem mluvil již včera a taky zůstal v 1. kempu. Pomalu se škrábeme nahoru a já potkávám Kanaďana, se kterým jsem byl na hostelu. Chvilku pokecáme a on to valí slušným tempem nahoru. Čím výš jsme, tím krásnější výhled na celé údolí.
IMG_1493 IMG_1506 IMG_1529 IMG_1533 IMG_1535U passu je slušná kosa a fouká, dokonce mi na chvilku vypoví službu foťák. Vrcholová část pass je celkem zdlouhavá, ale za passem na nás čekaly ledovce a spousta větších a menších vodopádů. Fakt paráda.
IMG_1546 P1060533 IMG_1552 IMG_1567Pak se kamenitým údolím dostaneme na úroveň stromů a je tady typická alpská podívaná. IMG_1580 IMG_1601Procházíme okolo celého masívu, samozřejmě fotíme a čeká nás poslední trhák dne. A byl to teda trhák. Cca 300 výškových metrů, takže místy jsem měl co dělat. 🙂 Počasí bylo pořád parádní, takže okolí bylo luxusní – viz foto – další ledovce, vodopády, alpské louky, atd.
IMG_1604 IMG_1628Dorazím do kempu a potkám se s Kanaďanem – vypadá to, že tu dneska budeme jenom my 2. A nakonec taky, že jo. Jsem vyhládlý, takže nejprve uvařím, a pak jdu mapovat terén. Konečně není až taková zima či déšť, takže i kolem 6 večer lítám venku a skouknu nedalekou lagunu.
IMG_1655Kolem 7 se znovu potkám s Kanadou a borec mi říká, že má v plánu na západ Slunce vyšplhat protilehlý kopec. Myšlenka mě osloví, takže po jeho večeři vyrážíme směr hodně hore a odměna byla hodně sladká. Naskytne se nám nejen pohled na lagunu seshora, ale taky na protější stranu za kopcem, kde je celé údolí i s vesničkou Cerro Castilo, kde mám v plánu dorazit za 3 dny. Luxusní zakončení dne.
IMG_1664 IMG_1692 IMG_1695 IMG_1705 IMG_1710 IMG_1720 IMG_1751IMG_1741 IMG_1752Do stanu dorazím v půl desáté, ale nějak se mi po tak luxusním dnu nedaří usnout. 🙂

23.2.2016

Ráno při focení východu Slunce mě na trávě uvítá jinovatka a taky jsem to v noci pocítil, takže padá plán tu zůstat ještě jednu noc – zůstanu 2 noci v dalším kempu.
IMG_1767Další kemp má být daleko jen cca 6 km, tak si na dopoledne dám menší větší výšlap na kopec s ledovci. Nakonec se vydrápu až k ledovci, ale mám celkem dost. Pofotím, co se dám a valím to dolů.
IMG_1773 IMG_1775 IMG_1786 IMG_1793 IMG_1802 IMG_1820 Tam již z dálky vidím karavanů trekařů, kteří to valí skrz kemp dál. Pobalím se a v 13:30 vyrážím. Nejprve mě čeká solidní trhák u laguny, kdy to v podstatě rvu po šutrech cesta necesta nahoru. Takže rychlost skoro nula a já mám po cca 30 minutách celkem dost. Cesta vede dál kolem laguny v solidní výšce, takže mám opět krásný výhled na lagunu i údolí. Pak narazím na Chilana, který to včera zaparkoval na spodním kempu. Říká mi, že ztratil cca 2 hodinky, bo odbočil blbě u laguny, kde je i zkratka přímo do vesnice. Mazec, protože s plným báglem pocítíte každý metr. Pomalu to ve stejném tempu tlačíme stále výš a výš, až si říkám, zda jdeme dobře, bo tohle jsem v průvodci nečetl. Samozřejmě díky té výšce jsou panoramata, kam se podíváte. 🙂 Takže se co chvilku stojí a fotí.
IMG_1835 IMG_1836 IMG_1843 IMG_1853 IMG_1858 IMG_1871 Dojdu na pomyslný vrchol a za ním vyskočí další parádní hory. Tam nás konečně čeká sestup. Jenže vrchní část je samý kámen, takže to jde celkem pomalu a taky jsem měl 2x menší nehodu – jednou jsem na volném šutru ztratil balanc a díky těžkému batohu jsem se vyvrátil hlavou dolů. 🙂 Nic se nestalo, ale je fakt, že je třeba dávat bacha. Podruhé mi podjela noha na kamínkách a tentokrát jsem to zaparkoval na prdel. 🙂 To už jsem toho měl celkem dost, došla mi voda, únava začala být solidní, takže jsem si dal pauzu, a pak to pomalu tlačil dolů. Sestup byl opravdu nekonečný. Již jsem slezl na úroveň keřů a stromů, takže cesta začala být schůdnější.
IMG_1882 IMG_1886 IMG_1890 IMG_1895Byl jsem na treku již cca 3 hodiny a pořád nic. To má být jako 6 km? Již jsem i solidně žíznivý, a tak vyhlížím kemp. Ani nevím jak, ale najednou jsem šel celkem hustým mini lesem, až jsem si říkal, zda jdu dobře. Najednou se vynořím na původní cestě. Ok a teď kudy? Doprava nebo doleva. Doprava to vede nahoru, což se mi nezdá, ale i tak to jdu skouknout. Vypadá to, že cesta vede pořád nahoru, takže se vracím a beru to doleva. A to tak jdu a nějak mi to pořád neštimuje. 🙂 U kempů je vždy blízko řeka a tady je jenom jedna celkem hluboko pode mnou. Vytahuji mapu a podle vrstevnic se začínám orientovat. Vypadá to, že již jdu cestou, která vede do vesnice. Otáčím se a valím to již na autopilota zpět nahoru. Dojdu zpět na místo, kde jsem si říkal, že to není ta správná cesta a pokračuji nahoru. Naštěstí jsem ztratil pouze cca 20 minut. Tlačím to nahoru a tu najednou slyším řeku. Paráda. Aspoň bude voda. Zahazuji bágl a pádím k řece. A tu vidím, že na druhém břehu řeky je kemp, který hledám. Díky!!! Vracím se pro bágl a dotlačím se do kempu, kde již kempuje Kanaďan. Od místa, kde jsem se rozhodoval, zda doleva či doprava je kemp vzdálen cca 5 minut cesty!!! 🙂 Prohodím slovo s Kanaďanem a úplně stejně jako já zabloudil a musel se vracet. Mám toho opravdu dost. Nakonec jsem šel skoro 4 hodiny!!! Čas nebyl extrémní, ale to převýšení nahoru a dolů byl fakt mazec. Uvařím a jen vegetím ve stanu. Dneska si to zasloužím. K večeru do kempu dorazí další lidi, takže dneska to nebude takové privátní. Škoda.

24.2.2016

Ráno mě uvítá celkem slušné počasí a v plánu je projít se bez báglu ke kempu New Zealand, kde za ním je další laguna a ledovce. Rozloučím se s Kanaďanem a fičím nahoru. Bez báglu se jde hned lépe. 🙂 Do kempu dorazím za cca hodinku a něco, a pak mě čeká finální výstup k laguně. Závěrečná část jde opět do slušného kopce, kde je to samé kamení, ale jde to. Počasí je taky fajn, sem tam mraky, ale nic hrozného.
IMG_1945 IMG_1900 IMG_1909U laguny se setkám s Chilanem, takže mám splněno ohledně setkání s Chilanem. 🙂 U laguny slušně fouká, takže se moc nezdržuji a fičím zpět. Nakonec mi celý výlet zabere skoro 5 hodin, takže když dorazím do kempu, je kolem 3 odpoledne.
IMG_1920 IMG_1939 P1060541 IMG_1940 IMG_1949Uvařím, a protože je tady dole počasí luxus, tak se rozhodnu, že se vydám zpět po cestě nahoru, kterou jsem přišel včera a zkusím najít místo, kde jsem špatně odbočil. Nakonec se mi podařilo po cca půl hodině dané místo najít a je fakt, že to bylo celkem ošemetné to najít. 🙂
IMG_1969Vyšplhal jsem ještě o kousek dál a pofotil luxus okolí, viz foto. A jedna z fotek ukazuje, jak fotím sám sebe. 🙂
IMG_1955 IMG_1959 IMG_1960 IMG_1961 IMG_1964 P1060545 IMG_1967

25.2.2016

Dneska ráno byla obloha zatažená, v noci podle všeho slušně pršelo, takže nejvyšší čas se sbalit a vyrazit zpět do civilizace. 🙂 Čekalo mě cca 10-11 km do vesničky Cerra Castillo. Vyrazil jsem v 9:15, ať mám dostatek času se dostat zpět do Coyhaique. Opět mě začala bolet levá lopatka, takže jsem si musel asi něco skřípnout nebo nevím. Nejdříve jsem to valil slušně dolů a konec se nesl v duchu prašné rovné cesty, takže to šlo.
P1060550 IMG_1974 IMG_1975 IMG_1979 IMG_1985 IMG_1991Do vesničky jsem dorazil po cca 3 hodinách a začal mapovat, kde je autobusová zastávka. Trošku jsem se tam zamotal, ale aspoň jsem si prohlédl vesničku, kde byl absolutní klid, jen pár lidí venku.
IMG_1999Na autobus jsem čekal skoro hodinku. Dorazil bus, 3 lidi vyskákali a holčina, která čekala na bus, mi sama od sebe domluvila místo v buse. Nasednu a uvelebím se v sedačce. Po cca 1,5 hodince jsem zpátky v civilizaci a již na jistotu jdu do hostelu. Je to vždycky fajn jít zpět na místo, kde to již znáte, máte jistou postel, atd. 🙂 Večer jsem si jenom pořešil další věci na netu a odpočíval.