Čtenáři s dobrou pamětí si vybavují, že na konci článku o NY, kde jsme byli se ségrou v létě 2015, jsem se zmínil, že bychom se do Big Apple rádi podívali i během zimy. Ano, tušíte správně, letos v zimě to klaplo. 🙂

9.12.2017

Let do Londýna jsme měli v neděli brzo ráno, tak jsme vyrazili směr Praha již v sobotu odpoledne v 16:40 Regiojetem. Po půl deváté jsme dorazili do Prahy, vzali Airport express bus a po deváté již hledali místo na přenocování. Nejprve se nedařilo, naše vyhlédnuté sedačky byly obsazeny, ale po půlnoci se letiště vylidnilo a zůstali jen ti nejodvážnější. 🙂 Na úspěch cesty Eva koupila v Regiojetu malé vína, takže jsme to zapili. A takhle to dopadá, když se pak nudíte a máte po ruce telefon. 😉

10.12.2017

Odlet do Londýna byl přesně na čas v 7:00 (slovní spojení přesně na čas bude v dalších odletech hrát velice důležitou roli 😉 ) a dosedli jsme v 8:40. Měli jsme cca 2 hodinky, takže jsme si na pohodu dali snídani, skoukli odletovou halu a dali foto před stromkem.
Odlet letadla do NY byl naplánován na 10:15. Jenže v Londýně již tou dobou sněžilo a tak trvalo cca 2 hodiny, než jsme vzlétli.
8 hodinový let uběhl jako voda – skoukli jsme nějaké filmy a hlavně jsme byli v první řadě v poslední sekci, takže nohy netrpěly + luxus servis s jídlem a pitím – no jo American Airlines. 😉 Místo tedy plánovaných 13:20 jsme dorazili do NY až v 15:30, takže bylo jasné, že dneska zvládneme tak akorát obchod. Pohovor u imigračního prošel na pohodu a my se tlačili směr Airtrain a metro. Z Airtrainu jsme vystoupili na stanici Jamaica a až při výstupu přes bránu se platí – trošku to člověka domotá, že neplatí při vstupu na letišti. Pak jsme se již zanořili do legendárního metra, koupili neomezený lístek na 7 dní a po cca 45 minutách vystoupili na Lower Manhattan.
Ubytování jsme měli zajištěné přes AirBnb (Anja – Švédka) a lokace byla naprosto parádní – od metra to bylo cca 5 minut. Za chvilku jsme teda byli „doma“, pořešili organizační věci s Anjou, vybalili se a fičeli do obchodu nakoupit. Povečeřeli jsme, lehce naplánovali zítřek a hurá do postele, protože na nás zítra čekal NEW YORK!!! 🙂

11.12.2017

Jak jsem již na začátku článku napsal, toto je již náš druhý pobyt v NY, tak i náš plán byl jiný= žádné honění a odškrtávání si jednotlivých památek a slavných míst. Na pohodu vstáváme, snídáme a tu nám začnou chodil zprávy, zda jsme ok? Netušíme, o co se jedná, a kamarádi z ČR nás informují, že na Manhattanu vybuchla bomba. Na webu se dovídáme, že na největším autobusáku byla předčasně odpálena bomba, jsou tam zranění a celá okolní oblast je uzavřena. Po snídani vyrážíme směr nedaleký Chinatown a tlačíme se směr Brooklyn Bridge. Je krásně frešno a svítí slunce, takže přesně ta pohoda, kterou jsme plánovali.
Koupíme si horkou čokoládu a kafe a užíváme si „obyčejné“ pondělní dopoledne na Brooklyn Bridge s výhledem na NY Skyline. 😉
Naše další kroky směřují s památníku 9/11. Je-li léto nebo zima, pořád to má silný emocionální dopad.
Muzeum událostí 9/11 jsme zvládli při minulé návštěvě, takže jsme od památníku pokračovali dál na konec Lower Manhattanu a zkontrolovali, zda tam pořád stojí Socha svobody – nebojte, pořád tam je. 🙂
Prošli si nedaleký park a pak se metrem přesunuli do Chinatownu, kde bylo v plánu se najíst před večerním programem. Vyhlásili jsme tedy pátrání po stylové reštice a za chvíli nám do oka padla typická Chinese reštika, kde i obsluha mluví lámanou angličtinou. 🙂 Dali jsme si nudle a kuře s rýží a pořádně se nadlábli.
Pak následoval odpočinek před večerním programem. Co to bylo? V Kanadě a USA se hraje nej hokejová liga – NHL, takže bylo třeba skouknout zápas New York Rangers x Dallas Stars. Zápas se odehrával ve slavné Madison Square Garden a byla to paráda. Vše je tam vzorně značené, takže nehrozí, že byste bloudili. Netrvalo dlouho a již jsme se fotili před prázdnou ledovou plochou. Zahájení bylo, jak je na Amíky zvykem, parádní + hymna, atd. A jako bonus bylo, že za NY Rangeres chytal Ondra Pavelec!!! Eva a její úsměv to říkal sám – naprostá spokojenost. 🙂
Jenže zápasy se nevyhrávají díky výborným brankářům, takže Ondra seč se snažil, tak v druhé třetině inkasoval a Rangers ne a ne se dostat do útočné třetiny. V poslední třetině se to nakonec povedlo a i hala začala pořádně skandovat: „Let’s go, let’s go Rangers!“. Nakonec bylo prodloužení a ani tam nepadl gól. Rozhodovaly teda nájezdy a úspěšnější byl Dallas. Plní dojmů jsme po 10 fičeli metrem domů a usnuli až kolem půlnoci.

12.12.2017

Ráno nás uvítalo zataženo a tak jsme trošku pozměnili dnešní plán a naše první kroky vedly na Times Square.
Další zastávkou byl nedaleký Bryant park, kde jsou vánoční trhy a veřejné bruslení. Samozřejmě jsme nemohli nezkusit bruslení uprostřed NY mezi mrakodrapy, takže jsme si půjčili brusle a šli na to. Pro Evu to bylo první bruslení v životě!!! 🙂 Asi je přirozený talent, protože na konci již na pohodu objížděla ring.
Po fyzickém výkonu nás čekala odměna – koupili jsme si teplé drinky a jídlo v nedalekém Starbucks a na pohodu pojedli v parku. Pak nás čekal jeden rest z minula – součástí parku je slavná veřejná knihovna, která byla před těmi 2,5 roky zavřená, teda její nejslavnější místnost – Rose Main Reading Room. A Eva coby knihovnice nemohla nejít. 🙂 Studovna je opravdu nádherná, fotky řeknou více.
Pak jsme si v Bryant parku dali ručně dělané nudle a to vám byly šavle meče.
Následoval přesun na barák, abychom nabrali síly před dalším večerním programem v Madison Square Garden – NHL již máme za sebou, takže teď to bude… Hmm, co to jen bude? Jo, už to mám. NBA!!! 🙂 Samozřejmě jsme si nemohli nechat ujít NBA – dnes New York Knicks x Los Angeles Lakers. Atmosféra byla úchvatná, přece jenom tam co chvilku padne bod = radost.
Zápas se přeléval ze strany na stranu, takže když byl stav 99:96 pro Knicks a zbývalo cca 55 sekund, tak celá hala již stála na nohou. A poslední čtvrtinu to bylo pořád: „Go Knicks!“ a „Defense, defense!“, když útočili hosté. 🙂 Vedle nás seděl pár, kdy kluk fandil Lakers a holka domácím, takže se mezi nimi neustále střídala radost z koše. A když Laker vyrovnali cca 25 sekund před koncem trojkou na 99:99, tak si daný mladík vedle mě spontánně plácnul s cca 120 kg Afroamerickým řízkem ve žlutém dresu Lakers za ním. Prostě paráda. Nakonec domácí v prodloužení zabrali a vyhráli 113:109. Luxus zápas, jen co je pravda.
Doma opět po desáté a uleháme kolem půlnoci.

13.12.2017

I když se snažíme spát normálně, tak ještě pořád bojujeme s časovým posunem. Dnes nás čekal náš oblíbený a již prověřený brunch v Hard Rock Café u Times Square. Nesnídáme teda a hned vyrážíme směr Hard Rock. A tady si dovolím malý test: Najdi rozdíl mezi fotkami. 😉
Sranda je, že jsme ty fotky vůbec takhle neplánovali. Zjistil jsem to až doma, když jsem probíral fotky. 🙂 Brunch opět nezklamal, takže jsme byli opět totálka plní a fičíme na vyhlídku Top of the Rock, protože dnes již má být pěknější počasí. Je sice stále pod mrakem, ale Slunce bojuje o své místo nad NY. Projdeme si okolí Rockefeller centra se slavným vánočním stromem a kluzištěm. My už máme bruslení splněno, takže to jenom lehce skouknem a pofotíme.
Já pak hledám vstup na prohlídku – to je když si to již nepamatujete z minula a nenastudujete si to předem. 😉 Nakonec to díky Evě najdeme a stojíme frontu, kdy před námi jsou snad 3 skupiny školky. Za chvilku nám jeden pár říká, že školka čeká na spešl vstup a tohle není fronta. Dobří lidé pořád jsou. 🙂
Za chvilku máme koupené lístky a fičíme nahoru. Tam nás uvítá masakr větrno a zimno. Opravdu síla – přece jenom je prosinec, hej. 🙂 Projdeme si to, rychle pofotíme, zjistíme, že se staví nový mrakodram směrem na Central park a fičíme dolů – opravdu tam bylo zimno.
Další zastávkou je katedrála sv. Patrika, která je hned vedle Rockefeller centra. Úchvatná stavba – zrovna tam probíhala mše, tak to mělo spešl atmosféru.
Další zastávkou byl Central park, ale nyní pěkně pěšky – minule jsme si ho skoro celý projeli na kole. Hned první fotka vám ukáže, že zima byla solidní. 😉 Hlavně jsme hledali slavný Gapstow Bridge, který je známý z mnoha filmů. I přes absenci listí a všudy přítomné zeleně během léta je Central park kouzelný – viz foto.
Ano, i v Central parku je další kluziště, takže míst, kde si zabruslit, je v NYC dost. Po procházce parkem jsme si prošli vánoční trhy na Columbus Circle.
Luxusní třešnička na konci dnešního dne byl tip, který dostala Eva – Burger Joint. Restaurace, která je ukryta uvnitř luxusního 4* hotelu za závěsem v lobby. Fotky řeknou více – protože tohle se jen tak nevidí – výzdoba ala klasické 70-ty se vším všudy – grafity, sedačky, plakáty, atd. Na pohodu jsme si pochutnali na luxus burgrech a odpočinuli si.
Pak nás čekal nákup na další dny a hurá domů. Tento večer se nesl v duchu odpočinku a tak jsme to zalomili již kolem půl deváté.

14.12.2017

Dnes nám NY přichystal krásné překvápko v podobě SNĚHOVÉ NADÍLKY!!! Ani jsem nemusel Evu přemlouvat – sama tušila, že znovu půjdeme do Central parku. 🙂 Po snídani jsme napsali pohledy a vyrazili do nedaleké pošty. Pak jsme již fičeli směr Central park, jak jsem psal – nemohli jsme si nechat ujít pohled na park se sněhem. A taky to byla paráda. Samozřejmě v ulicích sníh skoro nebyl, ale v parku ho byly hromady + bylo krásně slunečno.
Následovala 6 Avenue, která nás dovedla k největšímu nákupnímu centru MACY’S, ale nic moc. Hledali jsme i Santu, ale byl schovaný a fotka za dolary. Tož, co to jako je? 🙂
V nákupním centru jsme pojedli a pak již vyrazili na smluvené místo blízko Times Square, odkuď nás čekal výlet do Dyker Heights v Brooklynu. Ještě před tím jsme se na chvilku šli zahřát do obchodu s komiksy a vyhlíželi Sheldona Coopera a zbytek bandy. 🙂
NY byl klasicky zasekaný, takže bus na tour dorazil po cca 20 minutách. Pak jsme již vyrazili směr Dyker. Co tam je tak zajímavého? Myslím, že bude stačit napsat toto: Potřebujete nějaké ty tipy, jak nazdobit baráček a okolí během Vánoc? OK, tak tady je inspirace. 😉
Ano, opravdu to bylo tak luxusní, jak to vypadá na fotkách. Po cca hodině jsme jeli zpět a měli mini zastávku pod Manhattan mostem, takže jsme si pofotili i noční Skyline Manhattanu.
Konec tour byl před slavným Rockefeller centrem s vánočním stromkem za tmy, kde bylo opravdu narváno. Samotný stromek mě trochu zklamal. Ale co bylo parádní, byla světelná show na protilehlém baráku. Letos se slaví 80. výročí filmové Sněhurny, takže show byla postavená na této pohádce + výlohy zobrazovaly jednotlivé momenty z pohádky.
Závěr večera-noci patřil Times Square a okolí, které je za tmy ještě barevnější a intenzivnější.

15.12.2017

S Anjou jsme se domluvili, že se ráno sbalíme, ale kufry si zatím necháme na bytě a vyzvedneme si je odpoledne mezi 2-3. Dnešní plán byl jednoduchý – na pohodu si projít Muzeum historie NYC. V klidu se na 10 dostaneme před muzeum a pak si pročítáme a sledujeme spoustu luxusního materiálu ohledně NYC a historie. Jak jsem již kdysi psal – Amíci ty muzea opravdu umí.
Kolem jedné si zajdeme do Starbucksu a pak na pohodu fičíme na barák si vyzvednout kufry. A v metru máme zážitek – do vagónu nastoupí totálka zhulený boreček, je od nás cca 1,5 metru a snaží se prodat nabíječky na mobil za 5 dolarů. No a protože nikdo nejeví žádný zájem, tak přidá na volume a to jako že opravdu dost. A tu si jiný boreček, který sedí vedle Evy, nasazuje zimní rukavice a začně jako Rocky Balboa trénovat údery do vertikální tyčky na chycení ve vagónu. Paní vedle něho odskočí, Eva bohužel nemá kam, je již na konci sedačky. Mezi jednotlivými údery boreček procedí mezi zuby: „Drž hubu!“ a všem je jasné, že tady se jedná o minutu, spíše sekundy. Naštěstí již budeme vystupovat a tak se zvedáme a fičíme ke dveřím. Rocky Balboa se tady zvedá, ale nakonec nevystupuje, takže to možná mělo dohru. Jj, NYC metro je živý organismus. A tady pár fotek z metra během celého týdne.
Vyzvedneme si kufry a hurá směr JFK letiště. Začíná sněžit a Eva mi připomíná, že to mám i s tím sněžením, jak jsem si přál. Dorazíme na letiště a zatím nic nenasvědčuje tomu, že budememe mít o zábavu postaráno. Projdeme v klidu přes kontrolu a čekáme na nástup. Zjišťuji, že se neumím připojit na wifi, ale za chvilku již fičíme – plán byl v 18:25, takže to neřešíme. Nastoupíme a za chvilku se dozvíme, že budeme mít cca půl hodky zpoždění. No problem, to je v pohodě. Z půl hodiny je hodina, 2 hodiny a pak již usnu. Proberu se, pořád jsme na letišti a již to jsou 4 hodiny v letadle!!! Pak se již posouváme po ranveji – super. Opět zalomím, proberu se a pořád se posouváme po ranveji a je to již 5 hodin v letadle!!! Nakonec se po 6 hodinách v letadle dozvídáme, že let byl zrušen. Paráda. Takže kolem půl jedné ráno vystupujeme a dostáváme lístek s telefonním číslem, kde si máme přebookovat let. Voláme a borka nám říká, že další let je až další den večer v 20:40 a v Praze budeme až v neděli ve 13:20. OK, nemáme na výběr. Potvrzujeme rezervaci a čekáme na další info. Po cca 10 minutách se nic neděje a tak pokládám telefon a zkouším to znovu. Nyní nás to po cca 30 sekundách vypne. Jdeme tedy pro kufry a pak to zkoušíme znovu. Opět nás to vyhodí. Zkouším se připojit na wifi, ale pořád nic. Nakonec to jde, ale jen na 30 minut. Rychle kontroluji maily, ale tam nic není. Kontroluji stránky America Airline a tam je již změna uvedena. Ok, tak uvidíme zítra. Stále čekáme na kufry a pořád nic. V hale je šrumec a zmatek, spousta lidí pořád nemá kufry. Po cca 2 hodinách nakonec máme kufry a jdeme spát!!! Ano, je cca 3 ráno. Již jsme tak unaveni, že to neřešíme a lehneme jako správní bezdomovci, což prakticky dneska v noci jsme, na zem a usínáme.

16.12.2017

Zbytek noci jsme spali-nespali. Kolem 9 začínáme řešit odlet a dle tabule to bude z terminálu 7. My jsme se včera „ubytovali“ na terminálu 8. Vše sbalíme a jedeme Airtrainem na 7. Tak je na tabuli náš let, ale terminál je daleko menší a není tam pořádně nic k jídlu. Vracíme se teda na 8, kde kupujeme jídlo a opět zakotvíme na místě, kde jsme spali. A zrovna teď píšu tento článek a čekáme na večerní odlet. Tak nám držte palce, aby to klaplo. Zbytek článku již dopisuji z tepla domova, takže let klapnul. Tentokrát již vše proběhlo na pohodu a do Londýna jsme dorazili včas.

17.12.2017

Díky posunu času je již neděle dopoledne. Přesunuli jsme se na terminál 3 a v 10:20 letěli směr Praha. Po příletu se rychle přesouváme na Hlavní nádraží a kupujeme lístky na vlak. Zbyla na nás první třída, ale co, potřebujeme se co nejdříve dostat domů. V 7 večer vyskakujeme v Ostravě-Svinov, kde na nás čeká rodinné taxi a před osmou jsme zdárně doma. 🙂

Protože jsem byl v NYC jak v létě a teď v zimě, tak můžu porovnávat. Určitě stojí za to vidět NY i v zimě, ale na první návštěvu bych zvolil přece jenom léto nebo pozdní jaro či začátek podzimu. V zimě musíte počítat s tím, že chodit venku celý den je slušný záběr, hlavně když mrzne a fouká, dny jsou kratší, takže toho stihnete „méně“ a je třeba dle toho poupravit celý plán. Protože jsem měl již z první návštěvy spoustu věcí „splněno“, tak jsme zimní návštěvu NYC brali volněji a tím pádem splnila naše očekávání na 100%.
NYC je prostě legenda za každého počasí. 😉

A teď kolik doláčů, tedy korun to teda dohromady bylo? 🙂