9.10.2022

Proč Nepál a proč tak brzo po CDT? Tento příběh se začal psát někdy kolem začátku dubna 2022. 😉 Ségra po shlédnutí jednoho dokumentu o Himálajích přišla s tím, že by se tam jednou, v rámci několika let, chtěla podívat a rovnou do nějakého base campu – např. Everestu nebo K2. Jen tak pro zajímavost jsme si na netu našli, kdy se do Nepálu jezdí v rámci těchto treků – jsou to hlavně měsíce duben/květen a říjen/listopad. Sice jsem v té době (duben) řešil hlavně CDT, ale již tehdy jsem věděl, že budu nejpozději na začátku října zpátky z CDT a budu mít ještě celý říjen “volný”. Tz. velmi rychle jsem se této myšlenky chytil. Jen jsem pozměnil časovou osu z “v rámci několika let” na “v rámci několika měsíců.” 😉 Doba na přípravu treku v Nepálu by byla skoro minimální (bylo v plánu šlapat CDT od začátku května do konce září), takže jsme se domluvili, že to uskutečníme skrz cestovku. Nejprve jsme hledali cestovku v zahraničí (Indie), ale nakonec vyhrála česká Alpina s termínem 9.-28.10.2022. 😉

Vím, že to bude jiné, jak v rámci toho, že to nebudeme mít pod kontrolou, co se týká organizace (na to se ale i docela těším 😉), tak nebudu sólo, ale ve skupině. Ale samozřejmě se hodně těším a mám letos fajné “výročí” – před 10 lety jsem byl poprvé v Nepálu a byla to naprostá paráda. A již před těmi 10-ti lety jsem věděl, že se do Nepálu budu chtít vrátit. 😉

Rychlé přetočení na neděli 9.10.2022. Máme vše sbaleno a naši nás odvážejí na vlakovou stanici Ostrava-Svinov. Samozřejmě opět tradiční fotky jak celé skupiny, tak výletníků.

Vlak má 15 minut zpoždění, ale máme solidní rezervu, takže nás to netrápí a v 13:30 vyrazíme směr další dobrodružství jménem Everest Base Camp. V Praze jsme kolem pěti odpoledne, v půl šesté bereme Airport Express autobus, který dojíždí na letiště při krásném západu slunce. V 18:50 je sraz s naším průvodcem Pavlem, který již od samého začátku působí jako velký sympaťák. Řekne nám pár důležitých informací a setkáme se u brány – odlet do Dubaje máme ve 21:20. Čas do odletu si krátíme tím, že kontrolujeme všem boty a kdo má pohorky, tak “musí” patřit k naší skupině. Proč by jinak měl pohorky do Dubaje, že? 😂 Několik účastníků zájezdu odhalíme, ale letí s námi i další, kteří k nám nepatří. Je prostě zrovna vrchol sezóny v Nepálu. 😉

Odlet je včas a čeká nás šesti hodinový let. Těším se, že skouknu nějaké filmy, ale veškeré filmy či epizody seriálů jsou za příplatek! Tak tohle se mi ještě nestalo. Většinou aspoň pár filmů/epizod je zadarmo. No nic, tak počkáme na večeři a pak se budeme snažit usnout. Níže fotka, jak se servíruje voda s Fly Dubai. 😂😉

10.10.2022

V Dubaji jsme ještě za tmy a posouváme si hodinky o dvě hodiny dopředu. V hale jsme poprvé všichni spolu, takže nás ještě jednou přivítá nás průvodce Pavel a jede se kolečko, kdy se všichni mají představit a odkud jsou. Ségra je přede mnou a zaúřaduje profesní deformace. 😂😂😂 Je tiskovou mluvčí, takže představila jak sebe, tak mě. 😂😂😂 Ve vteřině jsem si uvědomil, že na tomto zájezdě bude o mě, co se týká tiskových zpráv v rámci mé osoby, postaráno. 😂 Naše skupina čítá 18 nadšenců, což je opravdu velká skupina na takový zájezd. Díky takovému počtu se k nám v Lukle přidá ještě jeden místní průvodce, což je paráda. A složení je následující – 12 pánů a 6 dam. 😉Přesouváme se autobusem cca 30 minut do jiné budovy a v rámci bezpečnosti 2x procházíme letištní kontrolou. Následuje krátký rozchod před odletem do Káthmándú. I z letiště máme možnost v dálce vidět nejvyšší budovu světa Burdž Chalífa. Takže nejvyšší barák je splněn, teď už jenom splnit nejvyšší kopec světa – Mt. Everest. 😉

Odlétáme opět na čas v 8:25 a je před námi čtyř hodinový let. Opět letíme s Fly Dubai = žádné filmy ke shlédnutí. 😉 Sice sedím u okna, ale zrovna na opačné straně než je nejvyšší budova, ale i tak to byl zajímavý pohled na město, které je vystavěno uprostřed ničeho.

Skoro celý let prospím a už se těším, až nám skončí to přesouvání se z bodu A (ČR) do bodu B (Nepál). Těsně před přistáním fotím jak nádherné terasové pole v zelených kopcích, tak zalidněné Káthmándú, kde je barák na baráku.

Po druhé hodině odpolední aktuálního času jsme v Nepálu!!! 🙂 Už tomu neutečeme a ani nechceme a já jsem hooodně natěšený. Zaplatíme 50$ za nepálské vízum na 30 dní, vystojíme si frontu u vstupu do země a sraz máme u batohů. A protože celý proces vstupu do země byl celkem dlouhý, tak batohy čekaly na jedné hromadě. 😉 Na hotel jsme se dostali ve dvou vlnách v mini busech. Eva a já jsme byli ve druhé vlně, protože jsme nikam “nespěchali”.

Jedeme skrz Káthmándú, které je již od první sekundy neskutečně živelné – všude auta, motorky, skútry, spousta lidí, nepořádku, kabelů a dalších typických propriet pro tento krásný kout světa. A tu vidím u Evy typický výraz ve tváři, když někdo přijede poprvé na místo, které je např. kulturně zcela odlišné. A “závidím” ji a zároveň jsem rád, že můžu být svědkem tohoto momentu. To je přesně ten moment, pro který se, za mě, cestuje. Ten moment, kdy nové okolí do vás “pálí” jednu krásu za druhou a je to pro vás zcela něco nového, nečekaného, vysněného.

Po příjezdu se hned ubytujeme a za nás plná spokojenost – čistý pokoj a vlastní koupelna. Co více si přát. Lehce se vybalíme a v půl šesté máme první oficiální briefing. A hned ze startu se dozvíme, že zítra se odjíždí na letiště ve 2 (slovy dvě) hodiny ráno! Bohužel lety z Káthmándú do Lukly byly zrušeny, takže odlítáme z Ramechapu a cesta tam trvá cca 3 hodiny i s rezervou. Hlavní je, že se máme jak dostat do Lukly. Po briefingu si jdeme vyměnit peníze a s kurzem 1 USD=129 NPR dostáváme slušné balíky peněz. 😉 Pak si koupíme něco na snídani a do letadla a jdeme do restaurace na večeři. U jednoho velkého stolu již sedí několik Alpiňáků a zvou nás k sobě, ale zbytečně bychom se tlačili, tak usedáme k dalšímu stolu. Za chvilku dorazí další účastníci zájezdu a sednou si k nám – Karel a Radek. Pokecáme a já si na večeři dám smažené nudle se zeleninou a zázvorový čaj. Po půl osmé odcházím s Evou první, protože si chceme připravit batohy na zítřejší přelet do Lukly a zkusit na chvilku usnout. To bude zajímavé, protože je zde o 3:45 h více. 😉 A zítra už budeme ukrajovat první km z EBC!!!