4.8.2022 – OD1 – označení našeho kempu pro dnešek

Malá drobnost s čísly na začátek: probouzím se 4. srpna a začínám 4. měsíc na trailu. 😉 Tentokrát byl budík nastaven na 6:45, protože bude snídaně v restauraci. Vykouknu ven, Axel už je pryč a Cross Creek a Shredder zrovna odcházejí. Rychle tedy vše sbalím a fičím do Backcountry office, která se otvírá v 8:00, abych pořešil permit na dnešní noc. Měl jsem za to, že tam bude fronta lidí na permity, ale nikde nikdo. Za chvilku dorazí Google, takže nakonec z 6 hraničářů do Grant village dorazila silná pětka. 😉

V osm tedy začnu vyplňovat formulář a je mi řečeno, že všechny kempy kolem CDT jsou zarezervované až do pondělí. S tím jsem počítal a píšu tam kemp, který je nad jezerem Shoshone a trail jde pod ním. Za chvilku dorazí Shredder, Cross Creek a Axel, a tak se ptáme, zda můžeme na ten jeden kemp napsat nás 5 dohromady. Není problém, takže se tam jenom připsali jména všech ostatních. A zjistíme, že Axel má příjmení Billion. Takže máme mezi hikery opravdového boháče. 😂 Bohužel za chvilku přijde rangerka, že ten kemp je přístupný pouze lodí z jezera. Sakryš, tak hledáme dál. Teď už to je brainstorming 5 hraničářů nad mapou. Hlásíme do kanceláře další kemp, ten taky neprojde a pak je tu OD1. Ano, ten je volný. Jen je solidně daleko – skoro 28 mil, pak ještě cca 2-3 míle po silnici a pak ještě něco ze silnice k samotnému kempu. Cross Creek navrhne, že by se došlo jenom do Old Faithful Village (24 mil) a dostopovalo se tam. To zní jako reálný plán a bereme tedy OD1. Protože jsem hlavní kolonky na formuláři vyplňoval já, tak jsem veden jako leader skupiny. Sice to nic neznamená, ale cítím se dobře. 😂

Před devátou máme tedy pořešený permit, který si ostatní fotí a doufáme, že se uvidíme večer v kempu. Já jdu s Googlem na snídani, ostatní to stihli do osmi. Je tam solidní čekačka, ale je to formou bufetu za 15$ co sníš. Takže si dám solidní snídani a jsou přídavky. 😉

Pak fičím směr hlavní silnice, která je cca 1 míli z Grant village. Jen co dorazím na hlavní silnici, tak do tří minut jede auto, které už nabralo Shreddera a Cross Creek. Zastaví i mi a v autě nás je nakonec dohromady 7! Stopl jsem auto, kde si 4 mladí vyjeli na výlet a byli ochotní na cca 6 mil do auta ještě narvat další 3 hraničáře.

V 10:30 jsme zpátky na trailu a jde se na to. 24 mil, když opravdu pofičím, tak zvládnu v čistém čase za 8 hodin. Plus pauzy, které dohromady dělají další hodinu. Tz. u silnice budu v půl osmé večer – mazec čas, ale jinak to nejde. Profil trasy je víceméně rovina, sem tam bude nějaká vlna, ale žádné velké stoupání, takže předpokládám, že tempo držím celý den. Za chvilku se roztrháme a každý jede své tempo. Prvních 5 mil je schovaných v lese a jediná zajímavost je vysoká, sytě zelená hustá tráva mezi stromy. V té době opět nastoupilo letové komando v podobě komárů, takže na sebe obleču nepromokavou bundu v solidním horku. Asi po hodině jsou komáři pryč a níže fotka, jak pak vypadá tričko. 😉

Trail vede u kousek kolem jezera Shoshone a já neodolám a konečně se do nějakého jezera hodím. Luxusní osvěžení. Pokračuji dále a jak mám cca 8 mil, tak si dávám pauzu na oběd přímo u potoka.

Ve 14:10 vyrážím a stále mě čeká 16 mil. Tohle bude opravdu do půl osmé a to musím udržet tempo. Následujících 5 mil je opět v lese a já začínám mít pocit, že to tak bude až k silnici. Naštěstí se trail znovu přiblíží až jezeru Shoshone a nabídne pohled a průchod nekonečnou podmáčenou loukou. Místy jsem to neřešil, šel středem bahnem, a pak tenisky umyl v potoku.

No a po loukách přišla na řadu hlavní show dnešního dne – další oblast s geotermální činností. Opět spousta jezírek s bublající horkou vodou a typický zápach. Tady docházím Cross Creek a Shredder. V této oblasti samozřejmě zpomalíme, fotíme a kocháme se. 😉

Pak už zbývá posledních cca 9 mil. Jdeme v pořadí Cross Creek, Jingle Bell (já) a Shredder. Nastavuji strojové tempo, valím to a Cross Creek je stále přede mnou. Asi je robot, protože nemá ani pauzu. 😂 K silnici dorazím v 19:27 a Cross Creek nikde. Tak ta měla extra štěstí se stopováním, protože byla přede mnou max. 10-15 minut. Začínám stopovat – potřebuji se po silnici dostat cca 5 mil směr sever, a pak ještě chvilku půjdu po jiném trailu do kempu OD1. Provoz je solidní, ale nikdo nezastavuje. Po 45 minutách prochází Google. Ptám se ho, jaký má plán. A on v klidu odpoví, že bude pokračovat po trailu, který danou silnici ještě jednou křižuje, a pak to dojde do kempu. Říkám mu, že to je minimálně dalších cca 6 mil a je 20:15. On, že to ví, ale náš kemp je OD1, takže tam musí dojít. Neskutečné, úplně mě tímto přístupem dostal. Mám rád tyto situace, kdy mě někdo doslova převálcuje v dobrém slova smyslu. Přiznám se, že už jsem přemýšlel, kde se na tajno ukryji, a pak mi Google nasadí brouka do hlavy. Když on to zajde, tak proč bych já nemohl. 😉

Dávám si teda konečnou, co se týká stopování, do 20:30, což bude čas něco přes hodinu a to je zatím můj nejdelší čas, co se týká stopování. Pak vyrazím směr Google. Už mi skoro končí čas a tu mi zastaví auto!!! Mladá rodina s 3 kluky kolem 6-9 roků. Táta říká, že jediné místo je v kufru a já na to, že beru cokoliv! Tohle je luxusní záchrana. Za cca 10 minut jsem vysazen na parkovišti a ještě jednou jim moc děkuji. Zbytek trasy do kempu je mimo navigaci, co mám v telefonu, takže se kouknu na fotku s mapou, co jsem si vyfotil ráno u office a jdu na to. Aniž bych to tušil, tak jdu na vyhlídku na slavné Grand Prismatic Spring. V protisměru i před devátou jde spousta turistů, já to valím tak, že skoro běžím a tu mi jeden klučík říká: “You ale almost there. – Už tam skoro jsi.”😉 Od srdce se zasměju a dodá mi to energii doklepnout dnešní den. Samozřejmě si musím vyfotit Prismatic za večerního světla.

Poslední míli a něco jdu již s čelovkou, protože se rychle stmívá. Ve 21:13 jsem u odbočky ke kempu a to už je tma.

Za chvilku jsem na místě a tam je pouze Axel. Tak tomu nerozumím, protože jsem si myslel, že tu bude i Cross Creek. Doufám, že ji ještě potkám a zjistím, jak to bylo. Chvilku se bavím s Axelem, který je stroj, protože tu dorazil fakt brzo a ještě se v klidu prošel kolem Prismatic Spring. V půl desáté stavím s čelovkou stan a večeře dneska bude pouze energy tyčinky. Nemám sílu někde opodál vařit. Pak samozřejmě fotky a článek a jak píšu článek, tak po 11 někdo dorazí do kempu. Tohle bude Google, ten chlap je prostě ďábel – on to fakt zarvat pěšky až sem. Klobouk dolů a jeho přístup mě opravdu inspiruje.

dneska: 24 mil (38 km), total: 1 729 mil (2 766 km) přeskočeno kvůli uzavírce: 77 mil (123 km)