3.8.2022 – výherní číslo pro dnešní den je stejné jako včera – 27 (mil)

Dneska vstávám již v šest, protože musím co nejdříve ujít 27 mil k silnici, která vede skrz národní park a budu stopovat do Grant village, kde můžu přespat v klasickém kempu. Naší šestici hikerů, co spali u hranic, jsem dneska ráno přejmenoval na hraničáře. Po šesté teda vykouknu ven a jeden hraničář je již pryč a ostatní čtyři se postupně balí. Kopnu do vrtule, aby ranní kolečko bylo co nejdříve hotové, ale i tak odcházím poslední v 7:10, kdy už v “kempu” dobrých 20 minut nikdo není, 😂

Venku je všechno mokré, takže jsem prozíravě oblékl nepromokavé kombo, se kterým jsem v první části “sbíral” vodu ze všech keřů či trávy. Ze včerejška je všechno takové vlhké, takže by se dneska hodilo slunečno. Bohužel slunce vydrží je chvilku, kdy zrovna vstupuji do parku.

Pak se zatáhne a já to valím dál s tím, že se třeba vyčasí. A tu je přede mnou další “paráda” v podobě zatopeného trailu jako včera večer. Nyní se na to můžu v klidu podívat a vyfotit si to. Tak tohle je práce bobrů. 😉 Pomalu to brodím a je to skoro do půlky stehna! Solidní probuzení dolních končetin po ránu. 😂

Pokračuji dál a za chvilku další brodění, tentokrát potoka/řeky do půlky lýtka. Tak asi bude pravda, co bylo napsané v komentáři v navigaci: “Dalších 15 mil budou mokré nohy a je zbytečné s tím bojovat.” Spoiler alert: Byla to pravda. 😉

Prvních 8 mil byly mírné vlny a trail kopíroval údolí s řekou Snake. Vypadá to, že se nad námi mraky slitovaly a začíná se vyčasovat – pomalu mi začíná schnout nepromokavé kombo a obal na batoh. Snažím se nastolit strojové tempo, abych začal ty míle ukrajovat a tu vidím jednoho hraničáře, jak stojí na trailu a na něco kouká. Jak přijdu blíže, tak pochopím – přímo u trailu leží luxusní paroží i s lebkou!

Jakmile opustím řeku Snake, tak se trail zabydlí na loukách či v lese. V tu dobu už slunce jede na plný plyn a já mám všechno opět suché. Během dopoledne se potkávám se dvěma hraničářema – Cross Creek a Shredder. I oni mají v plánu dojít a dostopovat do Grant village. Nic jiného nám ani nezbývá. 😉

Odpoledne po obědě pokračuji a trail se na chvilku doslova dotkne břehu jezera Heart. Jdu po písčité pláži a díky tekutému písku zpomalím, ale výhled na obří jezero je luxus.

Chvilku za jezerem mě čeká jediné dnešní stoupání a během něho konečně vidím to, co je pro Yellowstone tak typické – geotermální činnost. Procházím kolem několika jezírek, kde se voda doslova vaří a line se typická “vůně”.

Čím jsem výše, tím se mi krásně rozevírá celé údolí i s jezerem Heart, které jsem prošel. Pěkná odměna za tu dnešní námahu, protože opravdu valím, co to dá a nyní ze mě solidně leje. 😉

Po stoupání mi zbývá posledních 5 mil k silnici. A zanedlouho se z ničeho nic objeví komáři. Chvilku s nimi bojuji, ale pak se to nedá, a tak i když je pořád solidně horko, oblíkám nepromokavé kombo a na hlavu si dám headnet. Hned mám klid, ale samozřejmě se peču. Takže v půl šesté večer jsem oblečen stejně jako včera v půl šesté. Jen včera tekly provazy vody z nebe, dneska tečou provazy potu z mých zad. 😂 V 17:50 jsem u silnice a jsem zvědav, jak to půjde. Grant village je jen cca 6 mil.

Juvenalis

Sundám si headnet, protože to bych ani já sám sobě nezastavil a hážu palec do cesty. Provoz je překvapivě i kolem šesté solidní, ale nikdo nestaví. Za půl hodiny stále nic a dojde Cross Creek a Shredder. Za dalších 10 minut máme štěstí – zastavuje nám extravagantní holčina, co cestuje se psem a má zadní část auta upravenou na spaní. I tak je v klidu, když se jí do jejího “ubytka” nacpou 3 špinaví hikeři/hraničáři.

Za chvilku jsme v Grant village, což je spíše místo uprostřed lesa, kde tam je benzinka, tady obchod a kemp o solidní kus dál. Fičíme tedy do kempu a tam je rozluštěna záhada, kdo byl ten první hraničář, který byl už ráno v šest pryč. Je to Francouz Axel. Potkáváme se s ním u recepce, kde ukazuje na hodinky, kde jsme. 😂 Stavíme si stany blízko něho a pak rychle večeře v podobě Knorr rýže. Následuje uschování veškerého jídla do speciálních plechových kontejnerů a spát. A malá drobnost s čísly na závěr: dneska je 3. srpna a já ukončil 3. měsíc na trailu!

dneska: 27 mil (43 km), total: 1 705 mil (2 728 km) přeskočeno kvůli uzavírce: 77 mil (123 km)