28.6.2019

Vstávám v 4:45!!! Vím, že mi to ráno trvá, tak jsem pro jistotu vzhůru dříve. V 5:45 jsem vzorně připraven a čekám na hikery Lashe a Briana. Po 6 vyrážíme směrem spadlý strom přes Bear creek. Je to cca 15 minut po proudu. Pánové to ještě včera kontrolovali, takže vidí, že řeka opravdu o něco klesla. Strom má i boční větve, takže to vypadá dobře. Ale díky teplotě pod nulou je namrznutý, tak to solidně klouže. Jdu první a pomalým a bezpečným tempem se prokoušu na druhou stranu. Následuje Brian a Lash. Paráda, zmákli jsme jeden z nejtěžších brodů. Loučíme se, protože pánové jedou trochu jiný level – včera tady v horách a sněhu dali 30 mil!!! Masakr.

Place, where we crossed Bear creek.

Pokračuji dále a obávaný Bear creek mi dělá společnost. Jsem pořád ve stínu, a tak je solidní chladno. A do toho musím přejít 2 boční potoky, které bohužel neklaply suchou nohou.

Cold water crossing during early morning.

No a to už mi byla zima i na mokré nohy. Šlápnu do toho, abych utekl tomu stínu a chladu. Klasicky mezi jednotlivými passy jde cesta přímo dolů do údolí a pak ostro nahoru. Dneska bude trochu změna. Půjdu trochu dolů, trochu nahoru, pak teprve ostro dolů do údolí a nakonec nahoru do passu. Kolem 9 tedy cik cak metodou nastoupávám metry nahoru. Za chvilku je mi až moc horko, že mám jenom košili. 🙂 Někdy se otevře výhled na okolní hory.

Následuje rovinatý úsek, kdy se zatáhne, až mi je opět zima – mikina to jistí. 😉 V tu dobu celkem solidně bojuje navigace s tím, aby mě zaměřila. Buď nic nebo to hrozně dlouho trvá. Naštěstí je trail bez sněhu, tak to jde. A konečně je tady sestup dolů do údolí. Byl to Nekonečný příběh – brutální kopec neměl konce, cik cak způsobem jsem pořád šel níž a níž a níž a žádný konec. Před půl 12 jsme se já a žaludek dočkali. 😉 Přece jenom snídaně byla hodně brzy, tak už byl hlad. 😀

Během pauzy zjišťuji, že do Silver passu – 3 286 m.n.m. to je 6,6 mil. To bych mohl dneska dát a opět skončit za passem. Uvidíme, kdy začne sníh. Ten je tady šéfem a určuje pravidla. 😁

Ve 12:30 vyrážím nahoru. Slunce se dostalo do formy, takže za chvilku se pro změnu solidně potím. 😀 První míle celkem jdou, ale mám na levé noze na prstu nový puchýř a celkem to bolí díky mokré ponožce. Ale je třeba pokračovat. Než se dostanu na úroveň sněhu, tak mě čekají 2 solidní brody ve svahu. První je sice krátký, ale proud je silný a voda je do půlky stehen. Druhý znám z videí o PCT. Jde se v podstatě „pod“ vodopádem. Zrovna to z opačné strany procházela skupina hikerů, tak jsem krásně viděl, kde je kolik vody – hloubka byla kolem kolena. Bezpečně jsem prošel i tuto pasáž. Teď jen uschnout, než dorazí sníh.

Really nice climb up without snow.

A pak dorazil šéf – sníh. A hned ze startu začal zostra. Trail je pryč a i když stoupání již není tak prudké, tak rychlost dramaticky klesá. A čas utíká. Nacházím stopy a snažím se jich držet, protože se pak až tak nebořím do sněhu. Ale pořád to je masakr a vyčerpávající. Mám na dohled pass, ale mezi ním a mnou je další sněhové peklo. 😁 Najednou jsou už 4 odpoledne a já pořád nejsem v passu.

On my way to Silver pass.

Byl to Nekonečný příběh 2. Doufám, že třetí díl bude v plánu jiný den. 😂😂😂 Po cca 4 hodinách, 6,6 mílích a cca 750 výškových metrech jsem v Silver passu. Fouká tady vítr, tak jen lehce vydechnu, sním protein tyčky a těším se na sestup dolů.

Silver pass – 3 286 m.

První část je solidně prudká, tak to místy sjíždím v pozici lyžař. A najednou ty míle naskakují. Za půl hodinky díky sjezdům a zkratkám na sněhu mám 2,3 míle. To je sakra rozdíl. Ale pak přijde pasáž sníh v lese a je konec. 😀 Je zde spousta stop, které vedou v ostrém svahu a terén je místy opičí dráha hadra.

Nakonec se dostanu pod kopec, kde vidím několik stanů. Je půl sedmé a již se citelně ochladilo, tak tady taky zůstanu. Večeři jistí Ramen nudle se sušeným masem. Pak začnu vybírat fotky a kolem 9 večer usnu. Článek nechám na zítřek. Za 2 hodiny se proberu a nakonec článek naťukám do půlnoci. A teď už jdu opravdu spát. 😉