26.6.2019

Tak v noci solidně mrzlo. Sice nepadl rekord, ale celou noc jsem pořádně nespal. Přemluvím se a po 6 vstávám. Na stanu je zmrzlá vrstva, boty jsou taky zajímavé = opět byla zábava je obout. 😉 Během snídaně kolem projde Tereza a další dva z její party. Jsem rád, že jsou všichni ok, Tereza byla z výstupu na Mather pass nadšená.

Dneska mi to ráno všechno nějak trvá, asi jsem během noci zamrzl. 😁 Vyrážím v 7:30 a mám před sebou poslední cca 3 a něco míle do Muir passu – 3 644 m.n.m. Je krásně slunečno a hned za „rohem“ je trail pohlcen slunečními paprsky. Je tedy fajn teplo, ale sníh taje daleko dříve, než jsem počítal = bude náročnější výstup. Chvilku mi trvá než se dostanu do rytmu, ale pak už jedu svoje. Přede mnou jsou 2 skupinky po 3 hikerech, takže krásně vidím kudy tudy na Muir pass. 😉

On my way up to Muir pass.

Za cca 2 hodiny jsem v passu u slavné Muir hut z kamení.

Muir hut at Muir pass – 3 644 m.

A tu se stal zázrak. 😉 Jeden z hikerů mi říká, že moje rolnička je v Muir hut. Nechápu, co myslí, a tak mi vysvětluje, že holčina s dredama to tam před cca 10 minutami dala. Jdu dovnitř a opravdu tam je moje Jingle bell. TO JE NAPROSTO LUXUSNÍ!!! 🙂Jingle bell je zpátky. Včera jsem byl No Jingle bell. 😁

Úkol na dnešní den je zcela jasný. Musím co nejdříve dohnat holčinu, která tady chodí v páru s přítelem. Nastartuji všechny motory a vyrážím triskem dolů. Okolí je samozřejmě parádní – jezera jsou ještě zamrzlé, tak vše vypadá jinak.

Trail from Muir pass went next to frozen lake.

Před 11 se mi podaří holčinu dohnat a hned ji moc děkuji. Nakonec to byl její přítel, kdo rolničku našel při výstupu na Mather pass. Přesně, jak jsem si myslel. Ale je to mazec náhoda. Její přítel byl vepředu, tak jsem ještě jednou kopnul do vrtule a za chvilku jsem ho dohnal. Moc mu děkuji, mimochodem jmenuje se Josh. Úkol splněn, tak jsem mohl zpomalit.

Před 12 míjím jinou hikerku Emílii, jak studuje v mobilu trasu a říká mi, že i když stopy vedou dál podél Evolution potoka/řeky, tak by se tady měl přejít. Kouknu a opravdu by to mělo být tady. A nějaké stopy vedou přímo do vody, takže nakonec to po šutrech přebrodíme – Josh a přítelkyně, Emílie a já. Za brodem si nakonec dávám polední pauzu, suším věci a dávám si něco dobrého na zub.

Last part of trail with snow.

Pokračuji ve sněhu, ale za cca 2 míle sníh dramaticky mizí a já jsem v lese. Tam je opět spousta vody. Fotím si Evolution potok/řeku, co vypadá jako jezero – druhá fotka.

Forest with a lot of water. Second photo is Evolution creek, not lake. 😉

Kolem 3 odpoledne potkávám z druhého směru 3 hikery a jeden se mě ptá, zda vím o aktuálním brodění Evolution p/ř. Ukazuje mi na mobilu, že mám vzít alternativní cestu přes zalité louky, kde je proud velice slabý a přejít to o něco níže, než ukazuje navigace. Pánové to vzali dle navigace a vody měli až po prsa. Já bych to měl mít jen do pasu. Je to cca 3,5 míle, a tak do toho šlápnu, ať tam jsem co nejdříve. V hlavě mi šrotuje, co všechno musím schovat nahoru do batohu, kdyby bylo více vody.

V 16:30 jsem na místě. Procházím podmáčenou loukou a sleduji v mobilu, kam mám jít. Cesta tady neexistuje, jen spousta vody. Musím přejít jeden boční potok – vody je nad kolena. Pokračuji dále a vidím místo, kde to i podle oka vypadá rozumně. A na druhé straně zrovna 2 holčiny začínají prorážet vodní hladinu Evolution p/ř. Ze začátku je vody jen po kolena, ale pak už to jde až do pasu. Ale dámy to zvládnout na výbornou. Dáme se do řeči a zjistím, že jejich předci jsou z Německa a Polska. Tož pěkný triangl se nám tu sešel – Polsko, Německo a ČR. 😉 Po chvilce se loučíme a já se vrhám do vln. 😀 Ani nemrknu a vody mám po pás. Proud je ale opravdu minimální, tak se v pohodě prokoušu na druhou stranu. Zamávám holčinám, že je vše ok a pokračuji dál. Je cca 5 odpoledne a jak foukne, tak je mi i zima, i když slunce má pořád službu. Mám v plánu co nejdříve najít místo na spaní a usušit max. věcí. Za chvilku se napojím na ofiko PCT a vidím brod. Tak tady by to neklaplo.

I had to take different route to cross Evolution creek – photo no. 2. Photo no. 3 is crossing on PCT. It would be impossible to cross.

Během další míle vidím, co dokáže Evolution p/ř, když je stažen do užšího a strmého koryta. Masakr. Obrovské množství vody se řítí neskutečnou rychlostí. Ani se mi nechce věřit, že to samé jsem půl hodiny zpátky brodil. 😉

The same Evolution creek after 1 mile.

Trail pak odbočí doleva od Evolution a přede mnou se otevře nádherné údolí zapasované do okolních skalních masívů. Nabírám vodu a kolem proletí Tereza a část její party. Taky chtějí co nejdříve zakempovat. Trail se prudce tlačí dolů, ale já se nechci zbavit pohledu do údolí, a tak bedlivě mapuji okolí. Nakonec najdu luxus místo s výhledem do údolí. Budu sice spát mezi kamením, ale to už jsem si zvykl. 😉

Stunning view at the valley, so I found spot here to stay.

Je po 6 večer a já už mám postavený stan, suším si věci a začínám si vařit dvojitou porci Ramen nudlí – hovězí příchuť. Ještě jsem to opět vylepšil přidáním sušeného masa. Den bohatý na zázrak, sníh, brody zakončuji na pohodu pohledem na západ slunce a údolí. Další luxus den, co si chci natrvalo uchovat v paměti. 🙂