18.8.2019

Spal jsem na spešl místě, tak by byl hřích propásnout východ slunce nad Crater Lake. Kolem 6 ráno se přinutím vstát a zkontrolovat situaci. Zatím ještě není vidět slunce, ale bude to brzy. Jen fouká solidně chladný vítr, tak rychle zalézám do spacáku. V 6:20 začíná východ slunce, a tak musím jít fotit. 😉 Rozepnu dole spacák, protáhnu nohy ven a pobíhám a fotím se spacákem na sobě. Hádám, že by na mě byl zajímavý pohled. 😀

Sunrise above Crater Lake.

Pak se snažím ještě usnout, ale chladný vítr mi dává jasně najevo, že to už neklapne. 🙂 Po 7 ráno se teda sbalím a pokračuji dále. Na cestu jsem si dal jednu protein tyčku, pořádnou snídani si dám později v klidu za jezerem. Trail mě zavede k jezeru z opačné strany a já fotím a užívám si ranní klid a pohodu. Jen sem tam nějaký turista, jinak nic. 😉 Z fotek uvidíte, že jezero je parádní v jakoukoliv hodinu během dne. 😉

Crater Lake from another point of view.

Po poslední zastávce s pohledem na jezero trail pokračuje směrem k PCT. Kolem 9 ráno si dám moje ranní kolečko, ale tentokrát to je bez balení věcí a stanu. 😉

Hiking Rim trail around lake.

V 10 pokračuji a za půl hodiny jsem zpátky na trailu. Díky kratšímu Rim trailu jsem najednou na míli 1 839. Chci zachovat počítání mil dle navigace, tak to nebudu řešit. Ono se to teď „vyrovnalo“, protože trail na Mt. Jacinto byl delší než ofiko část PCT a taky jsem tenkrát zachoval míle dle navigace. 😉 Znamená to tedy, že dneska mi už chybí pouze 17 mil do splnění 27 mílové mety. 😉

První hodinu jdu klasickým hustým lesem s vysokými stromy, a jak už jsem zvyklý – není tedy co fotit. Pak se na další skoro 3 hodiny dostanu do otevřenějšího lesu s menšími stromy a hlavně je zde spousta pokácených stromů, které tady nechali ladem.

Morning part of trail in forest.

V 1 odpoledne mám hodinovou pauzu na oběd – příprava na odpolední stoupák. 😀 Přejdu silnici State Highway 138 a zanedlouho nastupuje zmíněný stoupák. Není solidně prudký, ale táhlý a konstantní = nezničí mě, ale nenechá mě vydechnout. 😂 Během stoupání dostávám neovladatelnou chuť na kolu. V hlavě se mi motá jediná myšlenka na vychlazenou 2l. Měl jsem pocit, že to už přešlo, ale vypadá to, že jsem na kole pořád závislý. 😂 Přibývající výškové metry znamenají jediné, budou výhledy.

Poslední cca 2,5 míle, kdy už prakticky jdu po vrstevnici, trail elegantně obtančí horu Mt. Thielsen. Další parádní kousek skály a kdyby byl čas a voda, tak bych tam možná i zaskočil nahoru. Hádám, že výhled ala 360 stupňů tam musí být parádní.

Trail around Mt. Thielsen.

Před půl 6 večer jsem u potoka Thielsen a hledám rovné místo na stan. Dneska bych se rád pořádně vyspal. Protože jsem nezvykle brzo na místě, tak mám v plánu věci, které neustále odkládám – trochu ošetřit nohy, zašít si košili a pouzdro na foťák, apod. 😉 Na večeři si uvařím Španělskou rýži od Knorr a byla to fajn změna po těch bramborových kaších. 😉