11.5.2022 – pořádný kopec

Probouzím se v 6:30 a roztáčím ranní kolečko. Žaludek je zatím OK, což je výborná zpráva. Horší to je s vodou. Po snídani mi zbydou doslova 3 doušky. Hodím tedy do sebe tu velkou pulku zbývající vody a vyrážím za vodou, která je cca 3 míle. Profilově to je OK – menší vlny, ale žízeň je obrovská. Najednou si uvědomuji, jak to doma je vše pohodlné. Ráno otevřu oči, otočím kohoutkem a mám vodu. Otevřu ledničku a tam vychlazené mléko, džus či Cola. Tady to funguje “trochu” jinak, ale jsem rád za tyto připomenutí. 😉

Byla to nekonečná 1:10 h, ale naštěstí tam byla voda. Ano, ono se taky mohlo stát, že teď ten zdroj bude již vyschlý. Dalších cca 45 minut filtruji, piji, filtruji, piji a nakonec beru 5 l vody = 5 kg navrh. Ale je to třeba, protože až do Silver City to je s vodou hodně složité.

V půl 10 kopnu do vrtule a prokousávám se příjemným prostředím – v okolí jsou stromy, keře, či kaktusy. 😉 Za další 3 míle bude parkoviště a o víkendu tam byl trail magic. Dneska by se taky hodil, protože teplota opět nemilosrdně stoupá. Za hodinu jsem na parkovišti, ale bohužel nikde nic, co se týká vychlazených plechovek. Ale jsou tady kanistry s vodou, což je paráda. Nabírám 1 l a děkuji dobrým duším, že to pro nás dělají. Bez nich bychom byly doslova v pasti.

Nyní mě čeká vrchol dne a to doslova vrchol. Podle mapy se jedná o solidní stoupání a bohužel to je 4,5 míle. Tak jsem zvědav, zda se přes vrchol přehoupnu a až pak dám pauzu. Přece jenom je 11:15 a Slunce fakt jede. Nastavím chodící aparát na maximální výkon a rvu to směr nahoru. První půl hodina ještě šla, výhledy do údolí luxusní, ale začínám cítit, že tohle bude výzva.

Po hodině mám pouze polovinu a tak ještě trochu potáhnu a ve 12:35 to zaparkuji na krásném místě pod borovicemi. V plánu je opět přečkat to největší horko pod stromy a odpočívat. Vařím si Ramen nudle, ošetřuji si nohy, píšu blog. Je třeba tu pauzu nějak využít. 😉 S tou vodou to je fakt mazec. Bude to celkem výzva a ještě budu doufat, že někde bude pro nás schovaná extra voda. Úsměvné je, když si v navigaci čtu, že tam a tam jsou schované 2 gallony vody. Ti Amíci prostě teď metrický systém ne a ne přijmout. 😂😂😂 2 gallony mi nic neříkají a tak nevím, zda to je hodně či málo. 😉

Vystartuji v 15:25 a čekají mě finální 2 míle. Byl to solidní záběr a jsem moc rád, že jsem si dal tu pauzu dříve. I teď po tří hodinové pauze a jídle neskutečně funím a musím neustále přitápět pod kotlem. 😉 Pomalu se loučím s údolím a čeká mě finální pasáž.

Poslední a extrémní stoupák byl pouze 10 minut, ale šlo se středem nahoru a těch 10 minut ze mě vyždímalo absolutně všechno. Leje ze mě, ale jsem tam! Teď už to bude jenom dolů s nějakou vlnou. 😉 Jako bonus a odměna se přede mě postaví plot, který je třeba podléz. Nezastavuji se a slavnostně se při podlézání vyválím v tom prachu (mimochodem, stále ze mě leje). 😂 Neřeším to a pokračuji dál.

První část sestupu je celkem ostrá a musím dávat pozor, aby mi nepodjela noha. Trail je schován v borovicovité lese, kde je příjemný stín. Ale hledám výhled na protější údolí, které je stále zakryto stromy. Až jednou se mi podaří najít místo s výhledem a samozřejmě fotím.

Na míli 120 by možná měla být voda. Ta by se opravdu hodila, i když mám od polední pauzy stále cca 3,5 l. Dorazím na místo a najdu mini tank s celkem kalnou a špinavou vodou. To by ještě “šlo“, ale jakmile na hladině spatřím něco, co se podobá olejovým skvrnám, tak mám jasno. Tudy cesta nevede! Pokračuji dále a podle navigace mě čeká oblast, kde je plánován Prescribed fire (řízené vypalování). Jakmile dojdu na začátek, tak tam o uzavírce zatím nic není a tak do toho vlítnu. Je to úsek cca 3 míle a ty zrovna chci ujít a skončit. V úseku je spousta suché trávy, takže rozumím, proč to tady chtějí provést.

Kolem 19:20 jsem na konci daného úseku a procházím branou, která se samozřejmě musí vždy zavřít. Takže uzavírám nejen bránu, ale symbolicky i dnešní 8. den na CDT. 😉 Hned hledám místo, kde složím hlavu a terén se mnou luxusně spolupracuje. Do pár (2) minut mám místo. Luxus. Opět budu spát pod hvězdami, zatím mi to tak vyhovuje a počasí taky spolupracuje. Na večeři si dávám Mexickou rýži od slavného výrobce Knorr. Já vím, Mexická rýže měla být hned první večer. Pak vybírám fotky a dopisuji článek. Bohužel není signál, tak možná zítra, kdy už budu celkem blízko Silver City.

dneska: 18 mil (29 km), total: 126 mil (202 km)