29.5.2022

Noc byla teplotně více než příjemná – celkem jsem byl překvapen, protože vítr do pozdních nočních hodin mlátil se stanem, i když jsem byl za traktorem. 😂 Proberu se v sedm a posnídám banán a energetickou tyčku, kterou jsem dostal včera. Capri jsem vypil včera večer – neodolal jsem. 😉 Díky této snídani jsem byl již v osm připraven ukousnout další km na asfaltu. Fotím si ranní pohled z ranče a vracím se na cestu 112.

Dnešek jsem si rozdělil na tři 9-ti mílové sekce. Dnešní den opět bude hlavně o hlavě. Ty road walky jsou náročné jak na chodidla, tak hlavu. 😉 Mile mě překvapí, že během první hodiny a něco mi nejprve jeden pracovník u cesty nabízí vodu a pak mi zastaví postarší pár a taky se ptají, zda mám dost vody. U obou moc děkuji za optání a říkám, že jsem vyrazil se 4 litry. Okolí je překvapivě zajímavé na to, že jdu road walk.

Podle času budu mít za sebou první blok (9 mil) a tu se asfalt mění na prašnou cestu. No paráda – tohle ocení hlavně nohy. Prašná cesta má být dalších 16 mil, takže mi to celkem sedí, že to bude až k přehradě El Vado, která je nyní v rekonstrukci. Dávám si 30 minutovou pauzu a již pomalu cítím, že se mi vrací stará bolest z PCT – levá lopatka. Myslel jsem, že tenkrát na PCT byl problém v batohu, ale vypadá to, že problém je se mnou. 😂

Po pauze tedy v pravé poledne naskočím na prašnou cestu s úkolem ukrojit druhou sekci. Je sice slunečno, ale je zde přítomen i vítr, a tak se jde víceméně OK. Těší mě, že projíždějící auta si uvědomují, že za sebou mají mraky prachu v rámci jejich standardní rychlosti, a tak zpomalí, když mě míjí.

A to tak jdu a najednou vidím ceduli, která mi sděluje, že opouštím national forest. Ty kráso, jak je možné, že i ta alternativa jde přes uzavřený national forest. Večer se pak dozvím, že státní cesty nejsou technicky součástí national forest, a tak je možno touto cestou projet či projít. Ale nesmí se z té cesty uhnout “ani o metr”. 😉

Po dalších 3 hodinách a 9-ti mílích mám tedy druhou pauzu. Lopatka už dává fakt zabrat, takže ji dneska čeká dvojitá dávka Voltarenu (nejlepší kámoš pro hikery 😂). Fouká silný vítr, který mě zodpovědně po půl hodině vyhání zpátky na cestu, abych doklep dnešní den. Za necelé 2 hodiny jsem konečně u přehrady El Vado. Protože je neděle, tak se zde nepracuje a já přehradu bez problému projdu.

Čekají mě poslední 2 míle do RV kempu. Poslední kilometr je výživný stoupák, ale to mě nezastaví. Na vrcholu na mě vykoukne kemp a já už vím, že mám za sebou druhý den road walk. Čas je luxusní – je kolem šesté večer. Zaplatím si jednu noc a ptám se, zda tady nejsou další hikeři. A taky že jo. Ze včerejší čtveřice tady je mladý pár a postarší hiker, který má můj obdiv, že se pustil to CDT. Najdu je a zjistím, že včera pokračovali ještě dál a proto nedorazili na Starrynight ranč. Rychle stavíme stany, protože vítr se rozhodl začít večerní show. Kemp je asi staršího data a svou největší slávu má za sebou, když se dívám na ty zarostlé místa, staré větrem ošlehané stoly s lavičkami či rezavými stojany na grilování. Ale má to pro mě nezaměnitelné kouzlo.

V kempu je i restaurace a tak neváháme a jdeme si dopřát. 😉 Restaurace a přilehlé záchodky, sprchy, atd. zase vypadají nově. Možná se to snaží oživit. Na večeři si dám kuřecí burger, hranolky a ledový čaj. Bavime se o všem možném a já zjišťuji, že sedím ve vybrané společnosti, co se týká hikerů. Všichni 3 mají letos v plánu získat Tripple crown (zajdete všechny 3 nejdelší traily v USA – PCT, AT a CDT). Mladý pár zašel AT 2016 a PCT 2018. Postarší hiker je ještě větší eso – PCT zašel v roce 2001!!! To nebyla žádná navigace v mobilu, tady se šlo podle mapy a knížky!!! Říkám to pořád – ti, co zašli jakýkoliv trail jen s mapou jsou pro mě borci! AT si zašel v roce 2014 a letos to teda doklepne.

V půl osmé se vracíme do stanů a mě čekají pouze fotky a článek. Žádné vaření, umývání, atd. 😉 Tak se mi to líbí. Lopatka samozřejmě dostane slíbenou dávku Voltarenu a po deváté se jde spát. Věřím, že jako včera usnu hned jak zavřít oči – únava je solidní.

dneska: 27 mil (43 km), total: 499 mil (798 km) přeskočeno kvůli uzavírce: 77 mil (123 km)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.