25.5.2022 – velká změna plánu na poslední chvíli

Probouzím se po šesté! “Dneska máš zero”, říkám sám sobě a snažím se znovu usnout. Trochu se zadaří a nakonec to natáhnu do půl osmé.

Mám v plánu volat domů, ale domlouváme se až na devátou mého času, to už bude z práce i ségra. Dneska jsem měl finálně rozseknout, co dál. Jak víte, z Grants je skoro celý trail zavřený až po Chama. Na FB skupině CDT class 2022 někdo zveřejnil cca 3-4 dny zpátky příspěvek o tom, jak prošli z Cuba to Chama po cestě za 3 dny (77 mil). Tohle se mi moc líbilo, a tak jsem poslední dny hledal variantu z Grants do Cuba po cestě. Našel jsem variantu, která měří 123 mil po asfaltu, nutnost si vzít vodu na prvních 2,5 dne (7-8 litrů) a denně sekat 25-30 mil. Ano, šílený plán, množství mil ještě šílenější, ale chtěl jsem to zkusit prokopnout. Kdyby to bylo na krev, tak bych kdykoliv začal stopovat, protože jsem na silnici, hej? 😉 Vypadalo to nadějně, ale včera než jsem šel spát, tak jsem se znovu na tu trasu z Grants díval a bylo tam něco o bývalých uranových dolech. Do prkna a to je co? Řekl jsem si, že se na to podrobně podívám ráno.

Ráno tedy zjišťuji podrobnosti a cesta vede skrz oblast Ambrosia Lake, kde se v minulém století těžil uran. Tak tady je blbost se procházet, natož tam někde kempovat. Čím více o tom čtu, tím je jasnější, že můj plán shořel na popel. Tudy fakt ne. Dělám velkou změnu plánu. Musím se nějak dostat do Cuba a od tama si dám tu 3-denní variantu road walk po asfaltu. Hned si kupuji lístek na zítřejší ranní autobus to Albuquerque. Jsou volné poslední 2 místa. Jakmile zabookuji, tak je autobus vyprodán. Uff, to bylo o fous. Kdyby to neklaplo, tak pak jede večerní autobus, ale přijet do největšího města Nového Mexika pozdě večer není ideální. Pak hledám variantu, jak dál. Najdu vlak z Albuquerque do Bernalillo. OK, tohle by šlo. A z Bernalillo budu stopovat do Cuba. Neustále si potvrzuji to, že CDT hikeři musí být flexibilní, připraveni se rychle adaptovat na aktuální situaci. 😉

Pak si hodinu a půl volám s našima a ségrou. Nastíním plán na další dny a probereme novinky z domova. Kolem 11 vyrazím na brunch (snídaňo-oběd) a zároveň si chci po cestě ověřit, zda je zastávku autobusu tam, kde to tvrdí Google mapy – měla by být pouhých 5 minut od motelu, což je naprosto luxusní. Podle navigace jsem na místě, ale nikde žádná značka či co. Jdu na recepci nejbližšího hotelu, kde mi paní recepční ochotně vysvětlí, že autobus zastavuje na benzince, ale není zde žádná značka. OK, takže zítra v půl šesté tady.

Brunch bude objednán ve stejném podniku jako včera – Denny’s. 😉 Dávám si sendviče s hranolkami, ledový čaj a jako dezert teplé čokoládové cookies s mega zmrzlinou. Absolutní energetická bomba.

Po cestě zpět fotím, kde to vlastně jsem. Je to v podstatě jedna široká silnice (2+2 pruhy) a kolem ní jsou posazené motely a restaurace. Je to hned u sjezdu z Interstate 40 do Grants, takže všichni tu jsou autem kromě nás hikerů. 😂

Po návratu na pokoj píšu článek a podrobně studuji zítřejší spoje. Tím, že nakonec přeskakuji, tak není třeba zde v Grants nic kupovat či zařizovat na dalších cca 5 dnů. Najednou mám volné odpoledne. 😉 Pročítám si příspěvky na FB ohledně CDT, abych byl v obraze, co se děje, čtu si články na svém oblíbeném filmovém webu a tu si uvědomím, že tím, že přeskočím do Cuba, budu o několik dní dříve v Chama. Za normálních okolností no problema, ale já včera objednal věci na Amazonu a ty mají přijít nejdříve 2.6.2022! A já nyní budu v Chama podle všeho 29.5. večer nebo 30.5. dopoledne, když to záměrně natáhnu. Čekat více jak 3 dny na balík nechci. Ty kráso, je třeba to pořešit. Nejprve to zkouším přímo na mém Amazon účtu – chci změnit typ doručení na Amazon Prime (rychlejší doručení), ale nejde to dodatečně přidat. Volám tedy na zákaznickou linku Amazonu a borec to nejprve taky zkouší přidat, ale nic. Navrhuje mi, abych včerejší objednávku vystornoval a objednal to znovu s Prime. OK, jdu na to. Vystornuji včerejší objednávku, pak to znovu všechno objednám, dám doručení Prime a mělo by to dojít 31.5.2022. To vypadá daleko lépe. Jeden den v Chama na přípravu jsem stejně počítal, takže to hraje. 😉 Ale další hodina a něco pryč. Aspoň se nenudím a čas utíká. 😉

Kolem sedmi večer se chystám do ulic na večeři. Tentokrát to bude jen přes ulici – Asian Super Buffet. První dvě fotky jsou focené ze dveří mého pokoje, takže to je fakt přímo naproti. 😉 Uvítá mě rodinný podnik s velice poklidnou atmosférou, v pozadí hrající typické východní melodie a samozřejmě luxusní výběr asijského jídla. Za pevnou cenu můžete sníst tolik, kolik snese vaše tělo. 😉 Byla to luxusní volba.

Po návratu dopisuji článek za dnešní den a hned ho zveřejním. A to je již 9 večer, takže fičím spát, protože zítra je třeba vstávat brzo. 😉

dneska: 0 mil (0 km), total: 413 mil (659 km)

2 Comments

1. Honzo jak to tak ctu, tak mi pripada, ze jsi na vylete do Pruhonic. Proste nic neni problem, se vsim si skvele poradis. Jde videt, ze jsi profik!
    Tak hodne stesti do dalsich dnu. A pekne si zpivej – tech tisic mil, ma jeden smer a jeden cil…