31.5.2022 – zero den v Chama

Noc mě celkem šokovala, co se týká teploty. Byla solidní zima, že jsem neuměl usnout. Pak jsem si uvědomil, že Chama je v nadmořské výšce cca 2 400 m.n.m. 😉 Je to light příprava na Colorado, kde budu spát i výše. Tím, že dneska je v podstatě volno, co se týká chození, tak se ze spacáku dostanu po osmé.

Zajdu do nedalekého obchodu pro banány a džus (moje snídaně), protože všechny blízké restaurace otvírají až kolem 11! Po snídani si probírám věci a pomalu plánuji, jak to bude vypadat další dny. Lopatka i nohy jasně dávají najevo, že další den volna by se hodil. 😉 Na internetu kontroluji, jak jsou na tom balíky a zatím nejsou doručené. Tož uvidíme, jak to nakonec dopadne, protože tam je zatím napsáno, že to doručí dneska do 9 večer!!! Počítal jsem trochu dříve. 😉 Před 11 vyrážím nejprve na informační centrum. Včera ráno nám bylo v RV parku El Vado řečeno, že cesta do Cumbres pasu byla/je zavřená i pro auta kvůli ohni na druhé straně sedla. Naštěstí mi v “íčku” oznámí, že cesta je již znovu otevřená. Paráda. Hlavní důvod vycházky ale bylo jídlo. 😉 A zakotvím hned u prvního podniku – Fina’s diner.

Jedná se podle všeho o rodinný podnik a ten feeling je znát hned při vstupu. Malý prostor, pár stolů, spousta fotek a tabulek na stěnách. Sednu si do rohu, objednám si burger, čaj a zmrzlinu a jen tak sleduji, jak přicházejí místní na oběd. Jak už jsem psal, rád sleduji ten “obyčejný” život v těchto malých městech. Chama měla v roce 2020 909 obyvatel. 😉

Velká část stěny je věnována americké tekuté legendě Coca-Cole. Je zde spousta reklamních tabulek, které cosi pamatují. Moc se mi líbí vývoj tvaru sklenice na Coca-Colu. Ironií je, že hned ta první je za mě nejoriginálnější. 😉

Po dvanácté jsem zpátky ve stanu a na cca 1,5 h usínám – doháním noční manko. A taky je dnešek zero den, hej? 😂 V podstatě mě probere Slunce, které neúprosně zvedá teplotu ve stanu. Někdo by měl vymyslet stan, který by tohle teplo přes den akumuloval a pak bych si to teplo v noci postupně “pouštěl”, jak mi bude zima. 😂 Před druhou kontroluji balíky a již jsou doručeny. Paráda, jde se na poštu. Chama je neskutečně natažená nudle, takže pošta je vzdálena cca 2,4 km. OK, stejně se musím trochu udržovat ve formě i během zero dne, tak jdu na “výlet”. Po cestě samozřejmě fotím typické westernové stavby. 😉

Těsně před poštou na mě z jednoho balkónu volá Nora! Oba tu budeme i zítra, tak se možná uvidíme a pokecáme. Na poště strávím i s čekáním cca 3 minuty a hurá zpátky. Nakonec to byl více jak hodinový výlet. 😉 Jakmile se vrátím, tak vše vybalím a kontroluji. Nové klasické ponožky, nepromokavé ponožky, vložka do spacáku, nesmeky a nový filtr. OK, vše hraje. Nyní mám v plánu si se špinavým oblečením vyprat i nové věci, ať to sfouknu v rámci jednoho praní. Vše sbalím do jednoho “pytle” a jdu na to. Prádelnu mám cca 40 m od stanu, takže naprostý luxus. V prádelně mě překvapí prázdný automat na prací prášky. OK, jdu do obchodu a koupím nejmenší balení prášku. Pak konečně dám té špíně co proto. 😉

V prádelně jsou 2 další hikeři, kteří si zde nabíjejí mobily. Oni jsou ty jediné další dva stany v kempu se mnou. 😉 Chvilku se bavíme a pak tradičně využívám tohoto času na psaní článku. Jak už oblečení suším, tak jeden hiker odchází a já se dávám do řeči s druhým, který zůstal. Je to Švýcar a má trail jméno Swiss monkey. CDT zkouší podruhé, v roce 2018 ho v Coloradu zradily kolena tak, že to nakonec musel odpískat.

Kolem půl sedmé si již přerovnávám zatím voňavé prádlo. Je třeba si tu vůni užít, protože za chvilku opět nebude. 😂 Kolem sedmé vyráží navoněný Jingle Bell do ulic na večeři. Včera bylo vše zavřené kvůli Memorial day, tak předpokládám, že dneska bude vše otevřeno. No správně bylo: “bude vše otevřeno do 19:00.” 😉 Tady po sedmé večer je otevřen jediný podnik: Subway. Takže pro velký úspěch znovu tam a dávám si 2 wrapy. Jeden na večeři a druhý bude na snídani. 😉 Před osmou se již převleču do spacího úboru, vyberu pár fotek, dopíšu článek a jde se spát, protože Wi-Fi je slabá, tak ten článek nahodím zítra. 😉

dneska: 0 mil (0 km), total: 524 mil (838 km) přeskočeno kvůli uzavírce: 77 mil (123 km)