7.2.2012 – Nejprve začnu trošku odjinud. Když se nad tím zpětně zamyslím, tak je zajímavé, jak někdy určitá souhra náhod umožní splnění snu, na který jsem ani nepomyslel. Onou souhrou náhod bylo špatné počasí, potkání kluka z Čech a kouknutí se na jeho pozadí na laptopu. A tohle se stalo večer 3.2.2012 ve Whakapapa. Nechtěl jsem to zakřiknout, takže jsem o tom na blogu zatím nic nepsal. Takže co se mi to teda splnilo? No ještě vás trošku potrápím. 🙂 Menší nápověda: Pozorný čtenář ví, že jsem vášnivý fanda něčeho a to něco velmi proslavilo NZ a je tam číslovka 3. Tak co, už víte? Ok, tak plusový bod mají ti, kdo uhádli, že se jedná o nej fantasy trilogii Pán prstenů. Pán prstenů byl natáčen asi na cca 700 lokacích na NZ. No a nyní se natáčí film Hobit, což je asi o 60 let před Pánem prstenů. Kvůli tomu bylo třeba znovu vytvořit celý Hobitín, kde žije Bilbo, hlavní hrdina Hobita. No a tentokrát se majitelé pozemku domluvili s režisérem, že nemusí po natáčení celou vesničku zničit, ale že ji tam chtějí nechat a dělat tam tour. Natáčení v Hobitíně skončilo loni listopad/prosinec a nyní to je už otevřené pro turisty. No a na tom pozadí toho laptopu jsem viděl pro mě velmi známé dveře od Bilba a tím jsem spustil plánování, jak se tam sám dostat, protože Jirku a Janu to neoslovilo. Původní plán byl se odpojit na cca den a půl a pak dorazit do Aucklandu, ale kvůli škaredému počasí jsme museli, jak jsem již psal, změnit celý plán, takže nakonec jsem to stihnul během dopoledne a Jana s Jirkou mezitím skoukli blízký vodopád.

Ráno jsem si ještě v kempu zabookoval lístek na 9:30 a Jirka mě hodil do Matamata, odkud jsem vyrazil směr můj sen. 🙂 No a bylo to jedním slovem naprosto LUXUSNÍ. Měli jsme velice šikovnou slečnu průvodkyni a během 1,5h prohlídky jsme skoukli část Hobitína, protože ještě se počítá s dotáčkami, takže některé části jsou stále zavřené. Prostě paráda, ale je nutno dodat, že pouze pro fandy trilogie. V autobuse nás bylo asi 25 a všichni byli unešení=fandové filmu. A teď si říkáte, že když to bylo tak supr, tak kde je nějaká fotka přímo tady v textu. Tady je menší zádrhel. Podepsal jsem papír, že nikde na netu nesmím zveřejnit foto z tour, protože natáčení je pořád v proudu. A protože jako fanda to ctím, tak bohužel nebude foto z tour. Ale byla to fakt paráda. Ještě si to pořádně neuvědomuji, že jsem se procházel cestou, kudy přijížděl Gandalf do Hobitína, dotknul se plotu u Bilba, atd. 🙂 Ale to přijde. Už se těším na prosinec do kina na první část Hobita, jak uvidím Hobitín a budu si říkat:„Jj, tam jsem se procházel.“ 🙂 Na konci tour byl příjemný bonus v podobě stříhání ovce. Plný dojmů jsem přijel zpátky do Matamata, kde jsem počkal na Jirku s Janou a vyrazili jsme skouknout další krásy. Během cesty se zastavíme v Paeroa, kde se stáčí slavná NZ limonáda L&P, která podle mě chutná jako Sprite. 🙂
V městečku Waihi skouknem zlatý důl a pak si dáme 2h mini trek na jednu nekomerční pláž. Počasí je parádní, na pláži jsme jen my 3, takže si to užijeme a Jirka se dokonce hodí do moře.
Večer najdeme DOC kemp v pustině a na celkem pomalém grilu děláme ananas, kukuřici, Jirka a Jana lososa a já kuřecí maso. Večeři už dáváme za asistence baterek, ale i tak chutnalo. Pak ještě při úplňku pokecáme a pak fičíme spát.

Fotogalerie

One Comment

1. Az teraz som sa dostala na pocitac, mame half term tak trochu vegetime. Moc ma tesi, ze sa Ti splinil Tvoj sen a mas kopec zazitkov. 11.2. sme si na Teba spomenuli, ze uz letis do Australie, tak uz sa tesime na nove fotky a nove zazitky! Ja idem do Amsterdamu na 2 dni sa stretnut s nasimi tento vikend tak sa moc tesim. Maj sa krasne a drzte sa!