21.6.2015

Protože je kemp blízko hory Whistlers (proto je název kempu stejný), tak jsem hnedka dopoledne vyrazil na túru. Čekalo mě cca 7,7 km se stoupáním okolo 1 200 m. No a samozřejmě, že k začátku treku to bylo další 3 km. 🙂 Na oficiálním začátku jsem se pořádně nadechl a vyrazil směr hóre. 🙂 Dneska to bylo poprvé za celou dobu, co trekuji, že mě někdo předešel. Boreček to valil neskutečným tempem, že jsem mu prostě nestačil. 🙂 Nakonec jsem dorazil na vrchol po 2,5 hodinách – v prospektech píšou 3-5 hodin?!? I když bylo slunečno, tak na vrcholu byla celkem zima a větrno.

IMG_2086 IMG_2092 IMG_2100 IMG_2102 IMG_2107 IMG_2121Pofotil jsem výhledy na všechny strany, které jsou opravdu parádní a pak si dal teplý čaj v restauračce, která je pod vrcholem, kde končí slavná Skytram – což je něco jako lanovka, ale je tam jenom jedna velká kabina pro 30 lidí, která fičí nahoru a pak dolů – a jsou tam dvě vedle sebe, takže jedou vždy opačně – jedna dolů a jedna nahoru. No a ten více jak kilák převýšení dolů trval všeho všudy 7 minut. 🙂
IMG_2134 IMG_2141 IMG_2144 IMG_2165 IMG_2174 IMG_2198 Odpoledne jsem vyrazil do centra Jasperu pozjišťovat další věci a projít si Jasper jako takový. Plánuji 2-denní trek k jezeru Berg, takže budu potřebovat auto. V prvních 2 půjčovnách mají vše zabrané, což mě teda hodně překvapí, takže fičím do dalších, ale protože je neděle, tak je zavřeno. Na mobilu mi bliká skoro vybitá baterka, ale i tak to risknu a po menším boji se mi podaří zabookovat auto u Hertzu.IMG_2208 IMG_2216Jasper je oproti Banffu daleko míň turistický, vládne tady taková pohodová atmosféra. Před Visitor centrem je park a jak turisti, tak místní tam jen tak na pohodu polehávají, takže jsem se tam taky vyvalil. 🙂 K večeru jsem tradičně nakoupil a vyrazil na mou oblíbenou 3 km trasu „domů“.

22.6.2015

Dnes mám v plánu prošmejdit opačnou stranu Jasperu. Ale nejprve jdu do Hertzu zkontrolovat, zda rezervace proběhla v pořádku a taky, že jo. 🙂 Pak jsem ještě chtěl zabookovat místo na treku k Berg lake, ale hlásilo mi to, že to musí být 2 dny předem, což mě zaskočilo, ale nechal jsem to být a zítra uvidíme. Když tak budu hrát blbého a připravil jsem si srdceryvný příběh, jak moc to chci jít a mám jenom tuto šanci, atd. Psí oči jsem taky potrénoval. 🙂 Kolem poledne jsem teda vyrazil po cestičkách za Jasperem, kterých tam je hromady a skoukával jsem jezera, až jsem se dostal k Pyramid lake, kde se za ním tyčí Pyramid hora. Podle fotky je jasné proč Pyramid. 🙂
IMG_2224 IMG_2231 IMG_2240 IMG_2246Počasí přálo, takže jsem si dal cestu zpátky do Jasperu jinudy. A to vám opět potkám borečka, který mě včera předběhnul na Whistlers kopci. První dny tady mají turisti opravdu podobné. 🙂 Ani jsem nevěděl, kam fičím a nakonec jsem se dostal na krásnou vyhlídku, kde jsem měl celý Jasper i údolí jako na dlani. Nikde nikdo, takže fakt paráda.
IMG_2318 IMG_2327 IMG_2341 IMG_2352 IMG_2357 Poseděl jsem a užíval si ten klid a krásný výhled. Cestou zpět jsem potkal spoustu koňařů – mají tady pro turisty výlety v sedle koní. Jak jsem již někde četl, je třeba jim dát prostor, takže jsem vždy odskočil mimo cestu. Ale hádám, že to bylo z 50%, protože jsem slušně vychovaný a z 50%, bo mám z koní strach. 🙂 Do kempu jsem dorazil v 8 večer a lehce jsem propočítal, že jsem dnes ušel více jak 20 km.