23.6.2015

Vstávám na pohodu, z kempu se mám odhlásit nejpozději v 11 dopoledne. Sbalím se a vyrazím na mou oblíbenou 3 km pouť do centra – tentokrát opět s plnou polní, takže hned z rána si dám slušně do těla. 🙂 Auto mám naplánované vyzvednout ve 2 odpoledne, takže jdu do místní veřejné prádelny vyprat hadry. Prádelna je fakt velká, je tam cca 20-25 praček a stejné množství sušiček. V rohu je kafé stánek a holčiny se nezastaví. Chytrý tah, bo co tam chcete dělat tu cca hodinku a půl. Je tam i internet za poplatek, takže to mají dobře vymyšlené. Po cca hodince a půl mám opět všechno hebké a voňavé, připravené být znovu umazané a upocené na dalším treku. 🙂 Před druhou vlítnu do Hertzu, ať můžu úderem 2 vyrazit. A teď proč jsem si to dal na 2 odpoledne. Začátek treku je cca 90 km od Jasperu, je třeba se zaregistrovat, atd. a já mám v plánu dneska večer dojít až k jezeru, což je 21 km a převýšení víc jak 800 m. Po hodince jsem ve Visitor centru, na jazyku připravené story, kdyby rezervace neklapla, ale holčina je v poho a vše máme za cca 10 minut hotovo. Než pobalím jenom to nezbytné, najím se a připravím, tak jsou 4 odpoledne. Takže mise je jasná – musím se dostat nahoru za světla, které je tady do půl 11 večer. Vlítnu teda na to a začátek jde výborně, kilometry utíkají, počasí krásné, takže ze mě lije. 🙂 Po cca 6 km obcházím krásné jezero Kinney.
IMG_2370 IMG_2374 IMG_2381 IMG_2406 IMG_2408 IMG_2417Prostřední část je nejtěžší, ale zase jsou tady 3 vodopády – White (Bílý), Pool (Bazén) a Emperator (Vládce). První 2 jsou dobré, viz foto, ale když jsem přišel k poslednímu, kde se dostanete opravdu hooodně blízko, tak jsem nevěřil svým očím. Fakt mazec, bo je to v horách, takže tam není obrovská široká řeka, ale co se tam valí za množství vody je neskutečné. A ten rachot. Fakt brutal. 🙂
IMG_2426 IMG_2444 IMG_2450 IMG_2453 IMG_2461 IMG_2470 IMG_2481 IMG_2494Když mám za sebou prostřední část, tak mě čekalo posledních 5 km, kde bylo jen malé převýšení, takže cesta byla na pohodu. Sice se rozpršelo, takže ze mě znovu lilo. 🙂 Do „kempu“ jsem dorazil po 4 h a 50 minutách, což je myslím slušný výkon. 🙂 Nakonec přestalo i pršet, takže jsem v klídku uvařil a ještě pochodil kolem jezera a pofotil ho během stmívání.
IMG_2478 IMG_2512 IMG_2548 IMG_2550 IMG_2556
24.6.2015

Ráno jsem měl v plánu stávat brzo, ale nakonec jsem se ze spacáku vykopal až v 7. Uvítala mě vymetená obloha, takže jsem vzal foťák a pobíhal kolem a fotil, co to dalo. Pak rychle snídaně, vše sbalit a vyrazit směr auto, které jsem měl vrátit kolem 2 odpoledne. Výkop akce byl v 8:00 a rval jsem to dolů, co to dalo, protože to přece jenom bylo 21 km a pak hodinka cesty autem do Jasperu. Samozřejmě jsem opět sem tam fotil, protože počasí bylo opravdu parádní. Nakonec jsem to stihnul za 4 hodky a 5 minut. Ale kolena by mi na parkovišti nafackovaly, kdyby mohly. 🙂
IMG_2593 IMG_2610 IMG_2616 IMG_2642 IMG_2651Ještě bylo třeba přeorganizovat batohy, protože odpoledne fičím vlakem do Toronta, což bude 2,5 dne v kuse a velký batoh bude nepřístupný. Cestou do Jasperu si všimnu, že na předním skle je prasklina. Nejsem si jistý, zda to tam již bylo nebo se to stalo v době, kdy jsem nechal auto na parkovišti. Před půjčovnou zrovna prochází borka, tak mi hnedka auto převezme, v rychlosti prohlídne – já mlčím, co to dá – a pak ukáže palec hore, a že v kanclu na mě čeká holčina. Oddychnu si a jdu vyřídit zbytek předání. Pak mám cca 3 hodky čas, takže se opět vyvalím do parku a jen tak polehávám a čekám na vlak, který mám přes ulici. Odjezd slavného vlaku je v 17:30, ale má zpoždění, takže nakonec vyrážíme v 18:00. Jedná se o vlak, který jede z Vancouveru až do Toronta, což je skoro přes celou Kanadu. Unaven usedám do sedačky, po chvilce najdu zásuvku, trochu to pošteluji, protože adaptér ze zásuvky vypadává a dopisuji blog a finance.