16.7.2023 – pořádný déšť

V noci jsem neuměl usnout a to jako, že vůbec. Nevím proč, ale z nudy zkusím jen tak, zda náhodou nebudou fungovat data na mobilu a najednou to jede. Ok, takže nahodím další článek. Je něco po jedenácté v noci a pořád neumím zabrat. Půlnoc tedy využívám k tomu, že vyfotím, jaké je zde v tuto dobu světlo. Fotky nejsou nijak upravované. 😉

Po půlnoci konečně zaberu a spím do sedmi. Ráno mě uvítá zatažená obloha. Včerejší předpověď mluvila jasně – dneska má na 100% pršet. V rámci ranního kolečka znovu zkouším volat další loď – Björna. Bohužel se nedaří, takže to zkusím později.

V osm startuji, protože mě čeká cca 17 km k jezeru a loď má odplouvat kolem 2 odpoledne. Za chvilku se dostanu na začátek sestupu do ukázkového údolí ve tvaru V, vzadu vykukují zasněžené kopce a potkávám pár, se kterým jsem se viděl včera večer.

Po krátkém, ale intenzivním sestupu nastupují mírné vlny a vzadu za mnou začíná déšť. Nejvyšší čas nasadit nepromokavé kombo a do 15 minut už proskakuji skrz kapky deště. V následujících 3 hodinách se střídá déšť/zataženo. Já to ale nějak zásadně nevnímám a poctivě ukrajuji další km.

Před jedenáctou je v lese cedulka ohledně lodí, a tak opět zkusím Björna. Tentokrát to klapne a domlouváme se na odvozu, který bude ve 14:30. Dále mě Björn upozorňuje, že tam může přijet jeho nová konkurence, která oslovuje pasažéry, tak ať počkám na něho. Ujišťuji ho, že domluvu mám s ním. Finální sestup k jezeru je solidně technický, takže jdu pomalu. A za celou dobu jsem měl jediný pohled na jezero zeshora, viz foto.

U jezera Sakkat jsem po dvanácté! Ty kráso, jsem až moc rychlý. 😉 Najdu si místo kousek od mola a mám v plánu psát blog. Do 5 minut mi přítomní komáři vysvětlí, co se bude dít – určitě se nebude psát blog. Celý se zahalím a nehnutě sedím. Za chvilku začne pršet, takže mám o zábavu postaráno. I tak se mi daří první hodinu prosedět s přimhouřenýma očima. Pak už mi začne být trochu zima, takže je třeba se hýbat. A mě nenapadne nic jiného, než že začnu chodit po molu tam a zpátky. Dokonce jednou to vezmu špička-pata a napočítáno 155 stop. Tohle “chození” mi vydrží skoro hodinu! 😉

Kolem dvou přijíždí konkurence a borec se zeptá, zda nepotřebuji odvoz. Vysvětlím mu, že čekám na Björna a borec odjíždí sám s nepořízenou. Kolem 14:10 dorazí pár, který jsem viděl ráno a dáme se do řeči – jsou ze Švýcarska, mají za sebou cca 900 km hikování ve Švédsku a dneska končí. A za chvilku už přijíždí Björn na malém člunu bez střechy. Björn je dle mého důchodového věku a tvář má typicky seversky ošlehanou. Björn nejprve usadí na jednu stranu švýcarského obra a na druhou stranu jeho přítelkyni a mě. Čekáme ještě na jednoho pasažéra a nakonec to je mlaďoch z Německa z minulé lodi. Ten nejprve usedá vedle Švýcara, ale po chvilce jízdy ho Björn usadí k nám kvůli rovnováze. Je škoda, že prší, jinak by jízda byla luxus zážitkem.

Jakmile jsme na druhé straně, zaplatíme 250 švédských korun za jízdu a loučíme se. Björn ještě ukazuje na nás a říká: “Švýcarsko, Švýcarsko, Německo a Německo.” A já: “ Ne, Česko.”. A Björn: “Omlouvám se.” a česky řekne slovo: Déšť. Nechápu a on to potupluje druhým českým slovem: Počasí!!! To už u vytržení – říkám mu, že má skoro plynulou češtinu a všichni se smějeme. Pak už se opravdu loučíme a upalujeme do chaty, kde je možnost ubytování, jídla a je zde i mini obchod. Za chvilku jsme již pod střechou a já stojím frontu, abych si objednal pizzu. Nakonec to je trochu něco jiného než klasická pizza, ale i tak si pochutnám. Pak ještě lehce nakoupím na další 2-3 dny a pokračuji dále.

Moc se mi do toho deště nechtělo, ale musím kvůli tomu, abych zítra stihl další loď, která odplouvá kolem 17:00. Rvu to tedy směrem nahoru, a protože intenzivně prší, tak obrazového materiálu je poskromnu. Tím, jak je zataženo, tak konečně to v půl šesté vypadá jako v půl šesté. I když je jasné, že to takhle bude vypadat i o půlnoci. 😂

Po šesté začínám hledat místo na spaní, protože déšť pořád neustává a přidal se studený vítr. Nakonec něco najdu, ale není to kdovíjaká výhra. Ale je třeba se ukrýt před deštěm. Jakmile jsem v suchém a teplém oblečení, tak je hned lépe. Dám si energetickou tyčku a začnu psát blog. Bohužel déšť neustává a začne se mi tlačit voda do stanu od země. Tak to bude zajímavá noc! Kolem devíti mám dopsáno a pořád prší, což je masakr. Uvidíme, co bude zítra.