22.7.2023

Je tedy po dvanácté a já mám více jak 4 hodiny než mi pojede vlak v 16:40, který mě zaveze až na letiště Arlanda ve Stockholmu. Nejprve zmapuji informační centrum – tam se ale nemám kde “uklidit”, a tak plánuji, že zajdu do mini obchodu si nakoupit na cestu a uvidím. Mini obchod je součástí komplexu, Abisko turiststation, kde je hotel, restaurace, butik (obchod), záchody, atd.

Nejprve tedy něco nakoupím, a pak se posadím do pohodlného křesla na chodbě. Tady se mi bude líbit. Je tady spousta místa, spousta lidí, takže nikdo nikoho neřeší, co tam dělá/nedělá. Napojím se na Wi-Fi a další 2,5 h nahazuji články. Díky této aktivitě je najednou půl čtvrté a já se pomalu chystám na odjezd.

Po čtvrté opouštím tento opravdu příjemný prostor a přesouvám se na nedalekou železniční stanici. Venku asi pršelo, protože je všude mokro – uvnitř jsem to vůbec nezabral. 😉 Díky dešti citelně klesla teplota a jsem rád, že za chvilku budu ve vlaku. Vlak přijíždí přesně v 16:40 a já ladně zapluji do sedačky. Ta mi bude nejen sedačkou, ale v podstatě i postelí na následujících 16 hodin a 15 minut. Ano, příjezd na letiště je plánován další den v 8:55 ráno. Bude to jízda, o tom žádná. 😉

V další nedaleké stanici si přímo za mě sedne Lucas. Ano, ten Lucas, se kterým jsem se viděl na trailu. Do Abiska došel již včera a dneska jede až do Stockholmu. Neskutečná náhoda, když si vezmu, kolik je tady vagónů. Při kontrole jízdenky mi průvodčí řekne, že až do devíti večera bude místo vedle mě volné. Dobré vědět. 😉 Po hodině a něco přijedeme do Kiruna, kde je obrovské množství lidí a vlak zde má cca 30 minut pauzu. Sedím a tu přijdou dva mládenci, a že sedím na jejich místě. Ukazuji jim lístek na mobilu, vysvětluji, že už mě kontroloval průvodčí a budeme muset na něho počkat, co to je, protože místa máme opravdu stejná. Hoši se v klidu posunou v uličce a čekají. Za chvilku mi Lucas říká, že jsem ok, protože hoši nastoupili do špatného vlaku a již jsou venku na zastávce!!! Masakr. By mě zajímalo, jak by probíhala situace, kdybych tam neseděl. Pánové by si v klidu sedli, a pak za jízdy zjistili, že jim nehraje směr jízdy? 😂

Trochu jsem zaskočen, že ve vlaku není Wi-Fi, takže poslední článek nahazuji přes data a dávám si klidový režim. Prvních pár hodin celkem uteklo, ale pak se to začalo táhnout. Opět byl problém usnout, i když aspoň kolem půlnoci už nebylo takové světlo – vlak díky směru jih jel tmě “naproti”. Největší známá “bolest” ve vlacích, letadlech či autobusech na dlouhé vzdálenosti je pro mě klimatizace. Od pasu nahoru jsem byl připraven, ale díky tomu, že mám jen kraťasy, tak mi skoro mrzly kolena. Takže před půlnocí jsem vytáhnul ortézy a nasadil si je. 😉

23.7.2023

Po půlnoci se mi podařilo zabrat a s občasným probuzením jsem to dotáhl až na sedmou hodinu ranní. Pak už sleduji okolí a kontroluji, jak je na tom vlak časově. A klobouk dolů – stále jedeme přesně na čas. Ještě cca 25 minut před příjezdem na letiště na mé předposlední zastávce jsme na čas a na letiště dorazíme s cca 3 minutovým zpožděním. V rámci 16-ti hodin jízdy absolutní nic. Na letišti jsem tedy po deváté a odlet je ve 13:50. Mám možnost se sám odbavit, ale bohužel mi nevyjede lístek pro batoh, pouze boarding pass. Uklidím se tedy na lavičku a čekám. V 11:30 již stojím ve frontě a před dvanáctou mám již batoh odbavený. Mezitím mi přišla zpráva, že se let odkládá o 25 minut na 14:15. Trochu mi to háže vidle v rámci vlaku z Prahy do Ostravy, který mám již koupený. No, jestli opravdu odletíme ve 14:15, tak to bude na hraně, ale možná to vyjde. 😉

Po security kontrole si dám bagetu a drink, procházím obchody a čekám na odlet u brány C33. Je necelá hodiny do odletu a já si všimnu, že na obrazovkách přímo u brány již nesvítí můj let. Jdu se kouknout na hlavní tabuli a tam je změna – nyní je odlet z brány C37. Ok, to není dobré znamení. Je cca 13:50 a teprve přiletí plné letadlo, se kterým máme odletět. Ok, tak odlet 14:15 podle mě neklapne a již si kontroluji, jaké mám další vlakové spoje v ČR po 17:34, na kdy mám koupený lístek.

Odlet je nakonec až v 14:42, ale kapitán hlásí, že samotný let by měl trvat pouze 1:25 h. Tak to bude tedy na hraně. Já musím vzít autobus z letiště v 16:30, jinak ten vlak nestihnu. Díky pěkném počasí mám fajn výhled jak při startu, tak při přistání.

Let mi celkem rychle uteče a přistáváme v 16:13. Tady budou rozhodovat minuty. Jakmile jsem z letadla venku, tak beru chodbu útokem a letím k výdeji zavazadel. Je 16:29 a já stále čekám na zavazadlo. Autobus v 16:30 již nestihnu, a tak mám v plánu stornovat vlakovou jízdenku a koupit si novou na vlak v 18:15. Udělám storno a kupuji si novou a tam je napsané, že vlak v 17:34 bude mít 12 minut zpoždění. Uuuaaaa, tak to bych možná mohl stihnout i dalším autobusem z letiště v 17:00. Kupuji si tedy znovu ten samý lístek na 17:34 a mezitím mi dorazí kufr. Je 16:34 a já podvědomě celkem rychle kráčím z terminálu 2 na terminál 1, kde je odjezd autobusu. Je 16:38 a já už vidím zastávku, kde stále stojí autobus!!! Nevěřím svým očím, kopnu do vrtule a doběhnu k zastávce, kde je stále fronta lidí. No tak to je luxusní. Neskutečná haluz. Teď už vím, že vlak stihnu. Na vlakové nádraží dorazíme v 17:18, takže žádné čekání, jen propluji nádražím na nástupiště č. 3 a zrovna přijíždí vlak. Luxus. Odjezd je nakonec v původní čas 17:34.

Čekají mě poslední 3 hodiny vlakem do Ostravy – Svinov, ale najednou mi ty 3 hodiny nepřipadají tak moc. 😉 Během cesty dopisuji blog a na pohodu dojíždím konec mého švédského dobrodružství. Ve 20:37 jsem na Svinově, kde na mě již tradičně čekají naši. Samozřejmě nesmí chybět uvítací fotka. 😉 Zapluji do auta a na pohodu dorazíme domů.

Další dobrodružství je za mnou. Tak zas někdy u toho nadcházejícího. 😉