21-24.2.2012 – Do Sydney jsem to měli nějakých 120 km, takže jsme si během cesty dali zastávku v NP 7 miles beach – 7 mílová pláž. Na pohodu jsme se prošli po pláži a pak pokračovali dál. Další menší zastávkou byla Blowhole v Kaima. A tam jsem konečně viděl pořádnou Blowhole, kdy voda stříkala vysoko nahoru.
Spokojeně jsme fotili a pak se prošli kolem útesů u moře. No a další zastávka byla už Sydney. Zadní část auta hledala levný hostel v Sydney a přední část řídila a navigovala. 🙂 Nakonec jsme po telefonu domluvili ubytko v G-Day hostelu v centru. Hostel v centru má jedno velké plus, které je už patrné. Je to v centru, takže je to skoro ke všemu blízko. Nevýhoda je pak, že je třeba ošéfovat, co s autem. Většina hostelů nemá před sebou místo na hromadu aut, takže tohle jsme museli pořešit. Dnešní noc jsme to nakonec nechali před hostelem, kde bylo poslední volné místo, ale ráno muselo auto pryč, protože to byla parkovací zóna na 1 hodinku. Špekulovali jsme, co s večeří, ale Martin odmítl pizzu ve městě, že nám uvaří nějakou Indii. A byla to naprosto luxusní Indie. Martin s tím opravdu pohrál, dokonce i rýži nechal naservírovat ve tvaru kopečků. Po této luxus večeři jsme se vydali skouknout večerní Sydney a hlavně nejznámější lákadlo Sydney – budovy Opery. Čím víc jsme se blížili k přístavu, tím to bylo víc a víc napjatější – přece jenom to byla pro mě jedna z věcí, které jsem chtěl vidět a těšil se na to a taky jsem ségře slíbil foto před Operou. 🙂 No a když budova doslova vyskočila zpoza rohu, tak to byla paráda. Je to opravdu impozantní kousek architektury.

Po povinném focení jsme přišli až k samotné budově si na ten klenot šáhnout a skouknout to z blízka. Celá střecha k mému překvapení je tvořena z keramických kachliček. Další velkou atraktivitou hned vedle Opery je Harbour Bridge. A i ten stojí za to. Obešli jsme si celý přístav a fičeli spát na hostel.

První bod po snídani byla práce a až pak zábava. Museli jsme zařídit několik důležitých věcí a pak mohli vyrazit do města skoukávat další krásy. První problém bylo auto. Nenašli jsme žádné parkování zadarmo, takže nakonec jsme museli auto dát do parkovacího domu, což bude stát nějaké ty kačky navíc, ale byl vyřešen problém s parkováním. Tohle nám ale zabralo víc než hodinku a tak najednou bylo 11 a my jsem rychle fičeli na indickou ambasádu zkusit zažádat o víza. V 1. Budově nás poslali jinam, takže jsme se ještě přesouvali a nakonec jsme čekali v celkem slušné řadě. Asi po hodině jsme přišli na řadu a bohužel víza nedostaneme, protže by jsme museli v Austrálii bydlet déle než 1 rok, atd. Takže jsme s Jirkou kolem jedné odpoledne konečně vyrazili do města. Lukáš s odpojil už ráno a Martin řešil, kde vytisknout žádost o indické víza, takže jsme se na ambasádě opětovně nepotkali. Naše první zastávka byla čtvrt Rock, která je nejstarší částí Sydney a v minulém století kolem 70. let, kdy byl největší stavební boom, se díky nadšencům, kteří protestovali co mohli, zachovalo toto staré jádro města.
Skoukli jsme mini muzeum o dané čtvrti a pak na chvilku poseděli na pěkném výhledu na opačnou stranu města. Další zastávka byla opět budova Opery, kdy jsem udělal denní fotky budovy pro ségru.

Před výstupem a procházkou po samotném mostu Harbour Bridge jsme dali menší pauzu pod jedním pilířem mostu a jen tak pozorovali okolí. Procházka po mostě je parádní a to mám závratě. Nakonec jsem most prošel celý, i když jsem původně měl v plánu jen kousek a pak se vrátit zpět. Na druhé straně Jirka přišel s parádním nápadem si koupit pivko a jen tak posedět na druhé břehu, kdy proti nám byla nalevo budova Opery, mezi Skyline Sydney a napravo Harbour Bridge. Tohle byla fakt pohoda jazz. 🙂
K večeru jsme vzali ferry a vrátili se do přístavu a prošli s i botanickou zahradu, která nás dovedla na opačnou stranu budovy Opery. Rozhodli jsem se počkat na západ slunce a opět fotili jako zběsilí. 🙂

Večer jsem usnul ani nevím jak, celý den po městě byl náročný.

Tento den jsem se od zbytku party odpojil, potřeboval jsem pořešit pár soukromých věcí. Poté jsem dopoledne v jednom parku narazil na 2 dědy, kteří hráli šachy s opravdu velkými figurkami, kdy se sami pohybovali na šachovnici a tak jsem si sednul a na pohodu je pozoroval.
Můj dopolední cíl byla čtvrť Chinatown. Co se mi tady nejvíce líbilo byl místní trh s vším všudy. Takže se mi podařilo koupit několik suvenýrů a to za velmi slušnou cenu. 😉 Pak jsem si prošel skrz celé centrum a vzal si trajekt na velmi slavnou a oblíbenou pláž Manly Beach. Už samotná cesta trajektem je supr, protože vidíte celé Sydney krásně z moře.
Oblast Manly je opravdu velice příjemná a samotná pláž je luxus.
Na hodinku jsem jen tak koukal a procházel se a pak jsem vyrazil zpátky na trajekt. Kousek od hostelu jsem si dal ještě pauzu v parku, kde místní kytarista zabavoval kolemjdoucí. Už teď po 2 a něco dnech můžu říci, teda napsat, že Sydney je velice příjemné město s rušným životem, ale v tom dobrém slova smyslu. Architektura je velice zajímavá, je tu spousta míst a aktivit, co můžete dělat, pláže, budova Opery, atd. A pro pány – takovou koncentraci luxus ženských jsem ještě nezažil. 😉

Poslední den v Sydney jsem dopoledne strávil „pracovně“ – bylo třeba se sbalit, vše připravit, vyprat, odhlásit se z hostelu, takže do města jsem se dostal až po poledni. Dnes jsem opět vyrazil na vlastní pěst a cíl byl Olympijský stadion – Sydney hostila OH v roce 2000.
Celé okolí kolem stadionu bylo velice pěkně a efektně vyřešené, ale měl jsem podobný pocit jako u města Canberra – uměle vytvořené. Nyní se stadion používá na velké události jako MS v rugby či podobné akce a menší stadion na koncerty, ale jinak je to pusté, bez lidí a života. Procházel jsem se tam jen s pár lidmi. Ale jako sportovní fanda jsem to chtěl skouknout na vlastní oči.
Prohlídka samotného olympijského stadionu byla celkem drahá a taky jsem to časově nestíhal, takže jsem raději fičel zpátky do centra. Sraz jsme měli v 6 večer v hostelu, takže jsem měl ještě asi hodinku čas, takže jsem si opět šel poslechnout do parku mého známého kytaristu a na pohodu uzavřel Sydney. Po večeři jsme vyrazili směr Blue Mountains, což byla naše další zastávka.

Fotogalerie

8 Comments

1. Ahoj bratránku až teď nám vaši řekli kde si o tobě něco přečtem,je to super a hlavně si to pořádně užívej. Myslíme na tebe a budem tě průběžně sledovat čus!!!

Ondřejka Zelinová
  2. Posilam pozdravy do Australie!
    Supr fotky Opery s ruzovou oblohou. Prubezne sleduji vase putovani online, abych si udelala radost. Zatim mi prijde Australie stejne zajimava jako Zeland (a asi mate lepsi pocasi :-))

Jana
    1. Cau Jano, zdravime te z Australie a muzu potvrdit, ze pocasi je tady stabilnejsi a zatim i celkem spolupracuje s nasim planem. :-] A Australie je 100% zajimava, je tady co objevovat.