14.-16.3.2012 – Ráno jsme hodili Jirku a Lukáše na Abel Point Marina, odkud vyrazili na 3-denní výlet na plachetnici. Martin a já jsme stále nevěděli, který výlet si dáme a tak jsme opět prošli několik agentur a nakonec se nám podařilo najít výlet s plachetnicí Siska na 2 dny a 1 noc. Dopoledne jsme ještě zůstali v dané agentuře, kde byl internet zadarmo a já si konečně přečetl a odpověděl na kupu mailů a komentáře na blogu. Odpoledne jsme vyrazili na lehký nákup a jak jsme se vrátili, tak jsme zjistili, že nám někdo lehoučce poškrábal zadní nárazník auta. Sakriš. Zbytek dne byl opravdu o ničem, protože pršelo, tak jsme ho trávili v autě. Večer jsme uvařili a rozhodli se kvůli počasí nic nehrotit a pro jednou se vyspat v autě. Ještě, že jsem tak skladný. 🙂

Na dnešek jsem se těšil, protože jsme hned ráno v 8:30 vyráželi na plachetnici, což znamenalo, že nás čekaly 2 dny jachtování. Paráda. 🙂 Počasí sice vypadalo, že bude opět o ničem, ale nakonec pršelo pouze hned ráno ještě před vyplutím. Na smluveném místě se setkala naše parta, která čítala 23 lidí a 3 členy posádky. A bylo vidět hned ze startu, že naše posádka to má pevně v rukou. Ještě před naloděním nám jeden z členů posádky podepsal vína v sáčcích a mohli jsme vyrazit. Vše kolem jachtování i pobyt na jachtě pro mě bylo něco nového, takže jsem byl překvapen hned na začátku, když nám před vstupem na jachtu vzali boty a na jachtě se chodilo bosky. 🙂 První věcí bylo samozřejmě povinné „školení“, co, kde, jak a proč. A pak už jsme vyrazili směr Whitsundays Islands.. Hned po chvilce jsme se uvelebili na palubě a posádka s pár dobrovolníky rozvinula plachty a my jsme si to na pohodu plachtili, polehávali, poslouchali hudbu (vše kromě Justina Biebera 🙂 ) – prostě pohoda jazz. 🙂
Počasí bylo pod mrakem, ale nepršelo, takže vše bylo ok. Kolem poledne jsme si dali oběd a pak nás čekal výlet na jednu z nejkrásnějších pláží na světě – White Heaven –Bílé nebe.
Whitsundays Islands je skupinka ostrovů, které jsou z 90% chráněné, takže na danou pláž jsme se dostali z druhé strany ostrova, kdy jsme prošli buší a skoukli celkem velké, ale neškodné pavouky. Počasí sice bylo pod mrakem ale i tak byla pláž parádní. Jediné „mínus“ je, že se musíte kvůli Jellyfish – medúzy, které jsou nebezpečné brát koupací neoprén. Ale pro mě to bylo spíš dobře – oblek hřeje, takže jsem si to v moři pořádně užil.
Pak jsme skoukli v nedaleké zátoce rejnoky a fičeli zpátky na druhou stranu ostrova, kde nás vyzvedl člun, který nás dopravil zpět na plachetnici a vyrazili na naše první šnorchlování, kvůli kterému jsem hlavně podnikl tenhle výlet. Dostali jsme další školení a vyrazili objevovat korály. Sice to nejsou korály z Great Ocean Reef, který je dál za ostrovy, ale pořád je na co koukat.
Z Airlie Beach se samozřejmě uskutečňují i výlety přímo na Reef, ale to jsou většinou 1-denní. Samotné šnorchlování bylo parádní – korály vypadají jako podmořská skalka, která svítí všemi barvami. Po šnorchlování jsme si otevřeli bílé vínko a to vám začala pohoda. To si tak sedíte na palubě, která se lehce houpe, kecáte a prostě pohodička. Navečer jsme zakotvili u jednoho z ostrovů, dali si na palubě večeři a začali jsme se více a více vzájemně poznávat a oťukávat. S Marťasem jsme se dali do řeči s Rakušanem Stephanem a Kanaďankou Juli a vyměňovali si zážitky z Austrálie. No a pak se k nám přidali další 3 Němci a 5 dalších Kanaďanů a hlavně kuchař s šéfem a začala pořádná zábava.
Zahráli jsme si několik her jako My little piggy (podrobnosti až doma) 🙂 a celkem zajímavou hrou bylo zvedání krabice ze země pouze pomocí úst a postupné odtrhávání dané krabice, takže to bylo čím dál těžší. Během toho vznikla legendární hláška od Marťase.: Czech never loose. Češi nikdy neprohrávají. 🙂 Nakonec se mi podařilo skončit 3.!!! Líp to už fakt něšlo. Další hra byla karetní hra s pitím vína a jeden z Kanaďanů mi dal celkem zabrat, takže pak jsem už jenom sledoval další hry, protože jsem věděl, že už mám splněno. 🙂 Nakonec jsem to zabalil kolem 2 v noci.

Ráno jsme se po snídani rozvalili na palubě, užívali si slunečné počasí a připravovali se na luxus šnorchlování, kde mělo být spoustu ryb. A taky že bylo. Připadal jsem si, že plavu v obřím akváriu.
V dané zátoce kotvilo více lodí, takže se nás tam na šnorchlování setkalo spousta a když posádky z plachetnic začali krmit rybky, tak se kolem mě prohnala hejna ryb všemožných barev a velikostí. A pod nimi krásné korály. Prostě parádička. Tohle jsem si užíval asi hodinku a pak jsme fičeli dál. Na chvilku jsme zakotvili na osamocené mini pláži a já si dal další šnorchlování.
Po obědě jsme se pomaličku začali vracet směr přístav. Na 2 hodinky jsme opět roztáhli plachty a nechali se unášet větrem a vychutnávali si jachtování se vším všudy.
Po 4 odpolední jsme dorazili do přístavu, rozloučili se s posádkou, našli se s Jirkou a Lukášem a domlouvali se, co bude dál. Protože byl domluvený sraz party z jachty v baru na večer a bylo tam i pivo zdarma, tak jsme se dohodli že zůstaneme v Airlie. Zajeli do kempu a pak vyrazili na párty. Akce byla supr a protáhla se do pozdních ranních hodin, takže jsme poznali noční život v Airlie. Malá rekapitulace na konec. 🙂 Výlet byl opravdu boží. Už chápu, co Jirka vidí na jachtování. Opravdu doporučuji všemi 10 něco takového podniknout. Ale musí to být přes noc, kdy se nejlépe celá skupinka pozná. A dále cena. Ta vás asi taky zajímá. 😉 Celá sranda stála 265$. Takže to je na naše cca 5300 Kč, což je za 2 dny celkem dost, ale opravdu to stojí za to. No a ještě jedna rada ohledně kdy kupovat a jak. To je celkem o náhodě, protože my jsme využili akce na poslední chvíli, kdy jdou ceny dolů – náš trip normálně stál kolem 400$, ale protože potřebovali zaplnit loď, tak cena šla dolů. Ale tak 3 týdny zpátky bylo zase vše dopředu vyprodané, takže by jste se tam na poslední chvíli nedostali. Takže teď babo raď. 🙂 Učitě se ale vyplatí přinejmenším projít pár agentur a snažit se najít nej cenu. My jsme začínali na ceně 320 a nakonec to bylo zmíněných 265.

Fotogalerie

2 Comments

1. Tak to sis teda užil. Závidím. V tom moři to musela být paráda. Jen užívej bo čas letí jak voda a to Ty v té vodě víš asi nejlíp. Měj se. JE TO SUPR.

tata
  2. Zdravim Ta zo Slovenka, konecne sa mi podarilo kuknut nove fotky a teda Ti zavidim ten vylet a more, musel to byt uzasny zazitok. Maj sa krasne a nezabudni, ze aj vo Worthingu sa da kupat v mori a bez neoprenu!!!