11.-13.2.2012 – Časně ráno se probouzíme na letišti v Aucklandu, kde jsme strávili noc a před námi stojí další země – Austrálie. Ještě si to pořádně neuvědomujeme, pořád jsme v módu NZ a tak v bezcelní zóně Jirka koupí vínko a ještě před odletem zapijeme NZ, protože bylo krásně. Po 4h letu, kdy to s námi lehce házelo, přistáváme v Melbourne. Austrálie se ale na nás asi pořádně nepřipravila, protože nás uvítá pořádný liják. Tak jako na NZ, i Austrálie je velice přísná, co se týká toho, co se dováží, takže nám trvalo skoro 2,5h se prokousat přes všechny kontroly. Nakonec nám paní umyla kolíky od stanu. 🙂 Z letiště nás Skybus doveze až přímo před hostel kolem 12, kde se ale můžeme nastěhovat až ve 2 odpoledne. Fičíme tedy na light jídlo do McDonald a pak na hostelu čekáme na Martina – náš nový parťák na  Austrálii. Domluvíme se na krátkou vycházku městem. Počasí je už parádní, takže je to na pohodu.
V informačním centru na náměstí dostaneme luxusního borce, kterého to očividně baví. Nejen, že nám ukázal a řekl vše k městu a různým procházkám, ale dostali jsme podrobné mapy, jak se vyhnout placeným dálnicím kolem Melbourne a spoustu dalších informací. Říkali jsme si , že tohoto borce by jsme vzali s námi na celou Austrálii, protože by nám ji luxusně naplánoval. 🙂 Poté jsme se vydali na menší procházku městem a fičeli zpátky na hostel, kde jsme si uvařili večeři.
Ale ten blázinec v kuchyni, co se tam odehrával, tak to nezažil ani Jirka a to už má sakra odcestováno. Představte si cca 25 lidí, jak si každý vaří sám pro sebe či umývá nádobí či jen něco lehkého si připravuje. A tak tam byla ta kuchyň plná celý večer. 🙂 Na hostelu byl internet v ceně, takže se mi podařilo postupně naházet články za NZ.

Druhý den po snídani, která byla taky v ceně, jsme se nejprve setkali s naším 4. parťákem do auta Lukášem, domluvili se na lehčí změně plánu a my 3 – Martin, Jirka a já se rozjeli směr St. Kilda, kde jsou pěkné pláže a hlavně dneska tam vrcholil nějaký festival, takže jsme si poslechli i nějaké živé kapely.
Pak jsme přešli na Memorial place, kde jsme fotili panorama města, prošli se kolem řeky až k Dockland, což je nová čtvrť Melbourne. Městem zadarmo krouží stará tramvajka, kterou jsme se dostávali všude možně.
Po skoro celodenním chození po městě jsme večer odpočívali a opět brouzdali na netu. Dneska jsme se rozhodli zkrátit pobyt v Melbourne a již zítra odpoledne vyrazit směr Great Ocean Road, což byl náš první cíl mimo Melbourne.

Dneska jsme se odhlásili z hostelu, nechali si batohy v úschovně a vyrazili na poslední ochutnávku Melbourne. V plánu byl Chinatown, budova parlamentu a street art v bočních uličkách. Chinatown nás celkem zklamalo, jedná se o jednu ulici a opravdu mě to moc neoslovilo.
Zato budova parlamentu státu Victoria byla o něčem jiném. A to jsme k tomu měli velice příjemný bonus. Paní průvodkyně se na začátku ptala celé skupinky odkud kdo je a když zjistila, že jsme z Čech, tak z ní vypadlo, že mluví česky. 🙂 Prohlídka byla supr, budova je opravdu krásně vyzdobená. No a po prohlídce jsme s paní průvodkyní zašli na kávu a pivko, které nám zaplatila. Velice příjemně jsme pokecali, fakt parádní překvápko. Po pivku jsme se vydali k hostelu a během cesty jsme zacházeli do postranních uliček skouknout graffiti.
K večeru vyzvedáváme auto a nakonec dostaneme skoro fungl nový Ford Falcon XR6, takže ano, je to 6-ti válec o objemu 4l!!! A najeto měl 4525 km. Prostě lehce zaběhané auto. 🙂
Naštěstí nám spotřeba lítá kolem 9,4l, takže to není až tak hrozné. Po naskládání všech věcí vyrážíme směr Great Ocean Road. Ještě jsme nakoupili jídlo, povečeřeli grilované kuře na parkovišti a pak se dostali až do městečka Torquay, kde jsme přespali.