11.7.2019

Proberu se po 7 a ze spacáku vylezu v 7:20. Venku krásně svítí slunce na protilehlý skalní masív, tak mám ranní kolečko s luxus výhledem. 😉

Po půl deváté vyrážím směrem dolů do údolí. Hlavní je, že tam není žádné sněhové peklo. Na druhé straně mě čekaly 2 solidní sněhové traverzy. Tady jsem zpomalil na rychlost želva a postupoval krok za krokem.

Morning hike with amazing views.

Pokračuji lesem, míjím místo, kde stanovali pánové Kuba a Martin a nabírám vodu. Je zde ale takové množství komárů, že filtrování vody nechám na později. V 10:30 mám krátkou pauzu a kontroluji progres a profil trailu. Chci opět ujít 22 mil, tak to znamená, že budu muset prásknout do koní. 😁 Les mi dělá společnost až do cca poledne, kdy přecházím silnici.

Hiking in forest.

Poté se trail zvedá směrem nahoru a já cítím, jak ze mě začíná téct pot. 😂 Krátká část vedla lesem, ale pak se to otevřelo a já nestačil koukat kolem. Cestou nahoru potkávám spoustu denních hikerů, kteří jsou nadšení z PCT. A byl tam i pán, který dělal trail magic. Paráda. Jakmile jsem vystoupil na „vrchol“, tak se mi naskytl pohled na jezero Twin a nekončící zasněžené hory v pozadí. Nebo pohled do dalšího údolí. Nebo pohled na jezero Upper Blue. Naprostá bomba. Dramaturgie dnešního dne byla vypilovaná do posledního detailu. 😉

Stunning morning/afternoon part of trail around lakes.

Kolem 2 odpoledne si po té parádě dávám hodinovou pauzu na jídlo a přemýšlím o tom, že takovou krásu vymyslí jen příroda sama. Kolem 3 vyrážím směrem dolů do lesa, kde je bohužel sníh. Naštěstí to nebylo na dlouho a pokračoval jsem po kamení opět nahoru. Tam se to opět otevřelo a další výhledy.

Another view.

Postupuji kolem skal dolů po sněhu, ale tady mi to spíš pomáhá, protože na sněhu beru zkratku. 😉 Opět se vrhnu do protějšího kopce a čeká mě delší stoupání. Asi díky vydatnému obědu šlapu jak mašina a nemilosrdně ukrajuji výškové metry. 🙂 Kolem 5 jsem na nejvyšším bodě a výhledy jsou opět luxus.

On my way to Carson pass.

Sestupuji dolů k silnici, kde je Carson pass. A tohle je hogo fogo trail – široký, spousta kamenných schodů, upravený, atd. 😉 Přejdu silnici a pokračuji dále.

Carson pass.

Trail se chvilku točí v blízkosti cesty, ale pak ostře zabočí doprava a něco málo musím nastoupat. Pak už to je parádní rovinka a jde se mi pořád dobře.

Last mile during evening.

A to tak jdu, jdu a najednou mi trail zmizí v nízké trávě. Vytahuji mobil a zjišťuji, že jsem úplně mimo trail, naštěstí nad ním. Myslím si, že chápu dost věcí, ale jak jsem mohl blbě odbočit z trailu nepochopím. 😀 Tak se vrhám dolů zpět na trail a hned beru i vodu.

Poslední cca 2 míle vedou krásnou rozlehlou loukou. Jen je tam spousta brodů a nakonec musím i do vody, takže kolem 7 večer mám solidně mokré tenisky.

Beautiful meadow, but a lot of water.

Nakonec parkuji u malých stromků kolem půl osmé. Jen se zastavím a vytahuji stan, tak cítím, jak mi někdo pije krev. 😁 A než se otočím, tak kolem mě krouží celá armáda komárů, připravená „zpříjemnit“ mi zbytek večera. Na večeři bylo kuře s rýží od Mountain Housu. Kvůli pachové stopě jím venku, a tak dneska jsem na střídačku jedl a odháněl komáry. 😉 Zítra mě čeká pouze 12 mil do Echo Lake, kde budu stopovat do South Lake Tahoe. Potřebuji doplnit zásoby na další dny. 😉

Dneska: 22 mil, total: 1 080 mil

2 Comments

1. Ahoj Jingle bell,

úžasné fotky, úžasná příroda, úžasné zážitky, úžasní lidé …
    PCT je můj velký sen, ale nemám k sobě parťáka a sám si na to nějak netroufám. Ale …
    Je úplně úžasné, jak jste doprovodili Bravehappy, i když vám to třeba narušilo plány. Ale hikeři si přeci musí pomáhat, protože nikdo neví, kdy bude pomoc potřebovat on. A to se mi na tom moc líbí. Pomáhat druhým bez ohledu na své vlastní pohodlí, cíle …

Měl bych na tebe dotaz. Jak je to s botami ? Respektive s jejich velikostí ? Všude čtu, že se noha zvětší, klidně i o dvě čísla. Je to opravdu tak ?

Jinak ti přeji příjemný trail a měj se fajn.

P.S. Každý den čekám s napětím na tvé nové příspěvky a těším se na zážitky a fotky.

Láďa
    1. Ahoj Láďo,
      díky za fajn komentář. PCT je parádní, ale nejsou to kopce zadarmo, jak říká můj blízký kámoš. Jdi do toho, nebudeš litovat. 😉
      Co se týká noh, tak obecně to je pravda. Já si kupoval hned boty o číslo a něco větší a zatim jsem ok. Ono záleží na spoustě faktorů. Bavil jsem se dalšími hikery o tom a záleží na tom, zda pravidelně chodíš i s batohem=noha je již zvyklá nebo to bude pro nohu novinka, pak se určitě roztáhne. Je to u každého trochu jine, ale o něco se ta noha protáhne. Kdyby něco, tak zas napiš. 😉