26.7.2019

Krásně se spalo, když jsem byl vymydlený. 🙂 Kolem 7:15 začínám ranní klasiku a stále sleduji most, kdy půjde Kuba a Martin. Je již dávno po 8 a pořád nic. Že bych je minul? Nakonec je vidím a domlouváme se, že se opět sejdeme někde na trailu. Já nakonec vyrážím v 8:45. Slunce vypadalo, že dneska pojede na poloviční výkon, ale nakonec se rozjelo na plných 100%. 😉

Ke hranici vulkanického národního parku Lassen to bylo cca 6 mil do kopce. Trail vedl hlavně v lese, takže se šlo na pohodu. Po 10 doháním Kubu a Martina a zanedlouho vstupujeme do parku. Jak jsem psal, jsou zde různé varianty, jak projít park:

A – mít plastovou plechovku (bear canister) a můžete přenocovat kdekoliv

B – přenocovat v jediném kempu v parku, kde je bear box – železná bedna, kam se dává jídlo

C – projít celý park během jednoho dne – je to 19 mil, jak jsem psal

My samozřejmě volíme variantu C, kterou jsme si včera naplánovali. Bude to ostrý, ale co už. 😀 Nejprve si zajdeme kousek od trailu na Termální gejzír. V parku jsou místa s geotermální činností a toto je jedno z nich. A již za chvilku cítíme všude přítomnou síru.

Terminal Geyser.

Po gejzíru nás čeká parádní jezero Boiling Springs, které má až nepřirozeně zelenou barvu. A opět síra a opět to tam bublá. 🙂

Boiling Springs lake.

Následuje návštěva Drakesbad Guest ranče. Docházíme tam ve 12:40 a je to výborné načasování. Mezi 12:00-13:00 je tam oběd v podobě bufetu – co se do tebe vejde – za 15 USD. Paráda. A pití samozřejmě taky. Tak to bylo něco pro nás hladové hikery. Bylo nás tam cca 15 a brali jsme to útokem v několika vlnách. Měli tam výbornou citronovou limonádu, tak jsem toho vypil, co se dalo. 😀

Lunch at Drakesbad guest ranch.

Nakonec tam jsme do 14:15. Ok, ale teď už jsme fakt museli vyrazit. Pořád nás čekalo nějakých 16 mil. První pasáž bylo ostré stoupání, které ale nebylo moc dlouhé. Pak se trail lehce vlnil po zbytek národního parku. Jdu s Kubou a kecáme o cestování a jaké máme další plány na treky. 😉 U jedné řeky dáváme pauzu, nabereme vodu a pak máme na výběr rovnou 3 spadlé stromy přes řeku. Samozřejmě bereme ten nejširší. 😉

Lassen vulcanic national park.

Poslední voda je jezero Lower Twin na míli 1 358. Je skoro 6 večer a my si zde dáváme krátkou pauzu, Kuba neodolá a hodí se do jezera celý. 🙂 Nakonec nabereme vodu a pokračujeme dále.

Lower Twin lake.

Na konec hranice parku to je cca 7,8 mil = dobré 2,5 h svižné chůze. Najednou se ocitneme v oblasti, kde kdysi řádil oheň. Připomínkou jsou stovky šedých stromů kam oko dohlédne. Jak už jsem kdysi psal, je to smutný pohled. Jdu pomaleji, protože díky novým botům mám opět puchýřové období a dneska mi solidně „hoří“ obě paty díky otlakům/puchýřům. A to tak jdeme s Martinem, který je cca 60 m přede mnou a najednou mezi námi spadne mimo trail strom.

Formerly burnt area in Lassen vulcanic national park.

Za chvilku nás dožene Kuba a domlouváme se, že to ukončíme hned za hranicí parku. Za chvilku jsou pánové těžce přede mnou a já mám pocit, že dneska budu zavírat pomyslnou bránu parku, protože je před 8 večer a já jsem pořád cca 2 míle od hranice parku. A tu potkávám jednu holčinu, která si na pohodu bere vodu z potoka, o kterém jsme nevěděli. A za chvilku potkám týpka, který jde pohoda jazz. Já v tu dobu jdu v poklusu a sleduji mapu a čas, protože nechci stavět stan za tmy. Kolem 8:30 míjím hranici parku a někteří hikeři to vzali doslova a hned za hranicí stanují. 😀 Já pokračuji a málem minu Kubu a Martina, kteří už našli parádní místo pro nás 3. Rychle stavíme stany, pak večeře – Ramen nudle, Jerky a tuňák a před 10 jdeme spát. Já opět píšu článek a vybírám fotky do cca 23:25.