12.8.2022 – moc fajn zastávka v městečku Lima

Noc byla oproti té minulé hodně nudná – spal jsem v klidu až do rána. 😂 Vstávám již po šesté, protože k silnici to mám cca 3,5 míle a nechci tam dobíhat na poslední chvíli – odvoz je v 9:00. V 7:35 jsem připraven a vracím se na trail/cestu. Díky slunci, které teď ráno svítí “opačně” než včera večer, mám možnost vidět celé údolí za jiných světelných podmínek a stále to je paráda. 😉

Po půl deváté jsem u podchodu Interstate 15 a již tam čeká 6 hikerů! Tak takové číslo jsem nečekal. Sednu k nim, bavíme se a čekáme na odvoz. Ten dorazí po deváté a je tam i Axel. Já to tušil, že stihl do Limy zajet už včera. Protože nás je dohromady 7, tak 3 hikeři musí na korbu. Takže se opět dobrovolně “hlásím”. 😉 Chvilku jedeme po prašné cestě, která je souběžná s Interstate 15. Ale jakmile jsme najeli na Interstate, tak to byl fičák. Musel jsem si sundat kšiltovku, jinak by mi uletěla a to pak byl ten pravý vítr ve vlasech. 😉

Městečko Lima (bydlí zde cca 170!!! lidí) je od trailu vzdálené 19 mil, takže za cca 20-25 minut jsme tam a vystupujeme v RV parku. Tam se to doslova hemží spoustou hikerů a jeden příchozí hiker to trefně okomentuje, že nevěděl, že v městečku Lima je ústředí CDT. Bude hned další odvoz na trail a já vidím známé tváře – OJ, Switch nebo Google. Rychle se s nimi pozdravím a věřím, že se ještě uvidíme.

Já mám v plánu se zde pouze pořádně najíst, nakoupit na další dny a vrátit se na trail v 5 odpoledne, kdy truck opět jede vyzvednout odpolední várku hikerů z trailu. Nejprve tedy druhá snídaně. 😉 A kam jinam si zajít než do vlastního podniku, že? Ano, kdyby jste to nevěděli, tak mám v Lima, Montana podnik jménem Jan’s Cafe. 😉

Vcházím dovnitř a nevěřím svým očím. U jednoho stolu sedí Jonas z Německa, kterého jsem naposledy viděl na začátku Colorada, což je více jak 2 měsíce. Bylo to srdečné shledání. Někteří hikeři mi prostě přirostou k srdci více a opravdu je rád znovu vidím. A to je případ Jonase, tedy teď už má trail jméno Cuddle. Nechápu, že jsem ho dohnal, protože jsem měl za to, že je hodně přede mnou. Vysvětlení je jednoduché – u stolu s ním sedí jeho přítelkyně, která za ním přijela a v klidu si prošli Yellowstone a nyní pokračují spolu dál. Za chvilku odcházejí a já se pustím do snídaně. Pak si ke mě přisedne Swiss Kros a pokecáme.

Další zastávka je obchod, tedy benzinka, ale majitel ví, že to je jediný obchod ve městě a tak je tam spousta věcí pro hikery. Seženu vše, co potřebuji na dalších cca 4-5 dní a chci si ještě vybrat z bankomatu, který je na benzince. Bohužel se mi to nedaří a to jsem to zkusil několikrát. Ok, tak to zkusím v dalším městě. Po nákupu hledám místo, kde to zaparkuji na dalších pár hodin. Nakonec vidím Jonase, tedy Cuddle s přítelkyní v altánu u benzinky, a tak tam zakotvím. Cuddle s přítelkyní za chvilku odjíždí domluveným autem zpět na trail, takže mám altán na další hodiny pro sebe. Nahazuji 4 články, odepisuji na zprávy, atd. Prostě klasická internetová agenda. 😉

Po druhé hodině mám v plánu zajít do druhé restaurace na pozdní oběd. Je kousek dál od “centra”, takže mám možnost trochu poznat městečko Lima. Překvapuje mě, že je tady škola, a pak se dozvím, že jsou zde školními autobusy dováženy i děti z okolních rančů, kterých je tady spousta. Samotná restaurace Peat bar and hotel je na první pohled barák, který má své nej dny dávno za sebou, ale prý to je ok. Bohužel nebudu moci napsat svůj názor, protože otvírají až ve 4 a já mám odvoz v 5 a nechtěl jsem se honit.

Jdu tedy opět do svého podniku a dávám si hranolky, kuřecí maso a pak zmrzlinu. Nyní sedím za barem a přisedne si ke mě hiker z ranního odvozu Hungry man. Během jídla solidně pokecáme – je taky o čem – CDT je hlavní téma. 😉 Po třetí hodině se loučíme, Hungry man jde do RV kempu a já zatím nespěchám. A když se před půl čtvrtou rozprší, tak nakonec v Jan’s Cafe zůstanu až do půl páté. Tu hodinu tam jsem jenom já a jeden mladý motorkář. Z beden hraje klasická country muzika, servírka všechno leští, aby se nenudila a já nechávám atmosféru skoro prázdného lokálu v mini městečku Lima na sebe působit. 😉

V půl páté přestane pršet, což velice oceňuji a jdu zpět do RV parku, kde bude odvoz. 15 minut před pátou je auto připraveno, takže sedím v autě a bavím se řidičem. Chlapík důchodového věku byl 17 let v armádě a sloužil nějakou dobu v Německu a Francii, takže něco o Evropě ví. Těsně před pátou dorazí ještě jeden hiker jménem Boat a jedeme k trailu. Tak už čekají 3 hikeři těšící se na Limu.

Loučím se s řidičem, opět dávám něco na benzín jako ráno, projdu pochodem pod Interstate 15 a mám v plánu ujít cca 4-5 mil a zakempit. Jsem tak rozjetý, že zapomenu na jednu věc – po jedné míli jsem prolomil hranici 3 000 km. No nic, tak příště. 😉 Po 3 mílích beru vodu, která je sice tekoucí potok, ale kousek nade mnou z potoka pijí vodu i krávy. Voda podle toho taky tak chutná. 😉

Nakonec to zakotvím po 5,5 mílích, a protože jsem měl vydatný pozdní oběd, tak na večeři jsou pouze energy tyčinky. Pak si přebalím nákup, foto+článek a jdu spát.

dneska: 9 mil (14 km), total: 1 880 mil (3 008 km) přeskočeno kvůli uzavírce: 77 mil (123 km)