6.8.2022 – Idaho nebo Montana?

Probouzím se klasicky v 6:30 a uvítá mě zatažená obloha, což je v podstatě dobře kvůli nedostatku vodních zdrojů v rámci dopoledne. V osm naskakuji na trail, tedy spíše na lesní štěrkovou cestu. Mám za sebou jen pár desítek metrů, otočím se a vidím za sebou Axela. Počkám tedy na něho a jdeme spolu. Protože jsme na široké cestě, tak můžeme jít vedle sebe a tím pádem je možnost poklábosit. Probíráme všechno od CDT až třeba po práci. A Axel měl velice zajímavou práci – byl v týmu lidu, co např. zpevňují kopce u cest, aby nepadalo kamení nebo tvoří zábrany proti lavinám, atd. Prostě výškové práce plné adrenalinu.

Za dvě hodiny, které uběhnou jak voda, máme pauzu a já si uvědomím, že jsem dneska ještě pořádně nic nevyfotil. Ono ani není co – pořád jdeme po štěrkové cestě a kolem je les.

Pokračujeme dále a potkáme několik SOBO (jdou z Kanady do Mexika) hikerů v protisměru. Ještě vypadají celkem uhlazeně. Aby ne, když mají za sebou teprve cca 1,5 měsíce. Ale nemusí se bát, ono to přijde samo, kdy budou vypadat jako my – hiker trash. 😉

Po dvanácté si dáváme pauzu u vody, která byla opravdu první vodou po 27 mílích. Já mám ještě dost vody, takže si hned jdu najít místo, kde budu mít obědovou pauzu a Axel si jde pro vodu. Během pauzy se bohužel jemně rozprší, takže to musíme urychlit. Jsme stále na cestě a já mám pocit, že to takhle bude i po zbytek dne. Naštěstí se ve 13:30 odpojíme z cesty, pokračujeme lesem a začínáme stoupat.

Na konci stoupání na nás čeká otevřený prostor a nějaké ty výhledy. Ještě že tak, protože jsem se bál, že nebudu mít co nabídnout, co se týká obrazového materiálu. 😉 Dáváme si pauzu a domlouváme se, že dnešek ukončíme u vodního zdroje po 25 mílích.

Posledních 6 mil budeme hlavně klesat a čas máme luxusní – je 15:30! Dneska ty míle sekáme opravdu vzorně. První část je ještě na horské louce, ale pak se ukryjeme do lesa. Necelou 1,5 míli před cílem jsme na chvilku na prašné cestě a tam je značka, že vstupujeme do Montany. Trail tady v podstatě kopíruje hranici, takže chvilku to je Idaho a chvilku Montana. 😉

Poslední míli se solidně rozprší, takže to valíme, co to dá. U vodního zdroje rychle nabíráme vodu a hned hledáme místo pro stany. To se nám překvapivě celkem rychle daří, i když jsme v divokém lese. Pak už rychle postavíme stany a skáčeme dovnitř. Divam se na hodinky a ještě není ani šest večer. Naprosto luxusní čas. 😉 Mám tady dobrý signál, a tak do osmi nahazuji 5 článků na web. Během té doby přestane pršet a dokonce se na chvilku ukáže slunce. Po osmé si vařím večeři – Knorr rýže ala Espaňol. Pak článek + fotky za dnešek a spát.

dneska: 25 mil (40 km), total: 1 778 mil (2 845 km) přeskočeno kvůli uzavírce: 77 mil (123 km)