26.8.2022 – 100% nejbezpečnější stop na trailu

Usnul jsem po deváté a oči otvírám v půl sedmé. Venku mě uvítá masakr mlha, takže se otočím na druhý bok a posunu vstávání o hodinu. I o půl osmé je stále mlha, stan je zvenku i zevnitř vlhký, spacák na tom je podobně. Mlha napáchala solidní “škodu”. Posnídám, pak rychle všechno sbalím a vyrážím do “centra”, protože potřebuji v jednom speciálním obchodě koupit plynovou bombu. Městečko v mlze působí místy až strašidelným dojmem. Ani v 8:20 ráno tam není ani noha a v dálce pomalu jede auto. Už jsem čekal scénu z hororu, kdy z auta vyběhne blázen a bude mě nahánět. Asi moc koukám na filmy. 😂

Po mini nákupu pokračuji směrem na okraj městečka, což bude trvat asi 5 minut. Najednou jede auto, tak hodím palec do cesty, auto zastavuje a za volantem sedí ŠERIF! Ano, stopnul jsem auto šerifa. 😉 Šerif se ptá, kam mám namířeno. Odpovím a hned další otázka odkud jsem. Opět odpovím a šerif řekne, že mě sveze. Naprostá bomba – pojedu se šerifem!!! Šerif je sympatický chlápek mezi 55-60 a během cca půl hodiny jízdy probereme vše od CDT, jeho rajónu, přírody kolem, požárů až po moji bývalou práci. Troufám si tvrdit, že tohle byl/je/bude nejbezpečnější stop. 😉 Před devátou jsme u trailu, loučíme se a já moc děkuji za odvoz. Tak na Wisdom budu vzpomínat hodně dobře. Super RV kemp, parádní atmosféra městečka a komunity, výborné jídlo v restauraci, solidní výběr v obchodě a neskutečné štěstí a načasování na oba stopy do/z městečka.

V devět tedy pokračuji a je to opravdu luxusní čas. Prvních cca 6 mil vede ve zdravém lese a je to v podstatě rovina. Díky tomu se mi daří těch 6 mil ujít za cca 2 hodiny a je čas na pauzu. V navigaci byla u té šesté míle poznámka, že kousek od trailu je voda, což vítám. Odskočím si tedy k vodě a beru cca 2,5 l na oběd a odpoledne. Jakmile nahodím na záda batoh, kde je jídlo na skoro 5 dní + 2,5 l vody, tak záda ve vteřině hlásí, že takhle tedy ne. 😂 Musím slíbit, že oběd bude nejpozději za hodinu a půl. 😉

Další část trasy mírně stoupala a procházím oblastí, kde začínají růst nové stromy a sem tam je připomínka dávného ohně v podobě šedé tyčky. A konečně mám i nějaké výhledy.

Poté se opět vrátím do lesa a jak jsem zádům slíbil, tak činím – po 1,5 h je pauza na oběd. V tu dobu kolem mě projde první CDT hiker za dnešek. Odpoledne je ve stejném duchu jako dopoledne – jsem buď zavřený v lese nebo procházím krajinou, kde kdysi řádil oheň a pomalu se to navrací k normálu. Někde už jsou nové stromy vysoké i 4-5 metrů, někde mají kolem 1-2 metrů. A sem tam to je pěkná divočina. Ukrajuji jednotlivé míle a říkám si, zda ještě budou nějaké výhledy.

V půl páté mám pauzu a rozhoduji se, že nebudu brát vodu, která je za chvilku, protože bych ji musel ještě pár mil nést, ale zarvu ještě 7,5 mil k další vodě. Ano, bavíme se o dalších minimálně 2,5 hodinách chůze, ale raději tohle než mega těžký batoh. 😉 Po pauze následuje táhlé stoupání, ale je vzorně vymyšlené, takže se jde na pohodu. A kolem šesti večer se dostanu nad úroveň lesa a začíná večerní show. Bohužel i zde jsou jasné stopy po požárech, a tak v rámci jednoho záběru/obrazu vidím zajímavé linie hor, které jsou za sebou seřazeny jako divadelní kulisy a šedé/černé stromy jako připomínku ohně. Mám smíšené pocity – na jednu stranu jsou ty šedé stromy fotogenické ve světle zapadajícího slunce, na druhou stranu to je dílo plamenů.

Následující pasáž jde víceméně po hřebeni s výhledy na obě strany, ale pořád koukám hlavně na ty šedé zápalky, kterých jsou stovky ne-li tisíce. Těsně před finálním klesáním procházím příjemnou trochu alpskou krajinou, která je plná života a díky zapadajícím slunci je vzorně nasvícená. 😉

Poslední 1,5 míle proletím v rámci klesání a jsem u vody. Nabírám 3 l a mám štěstí, že hned vedle je louka, takže není třeba hledat místo pro stan. Hned začínám vařit večeři – Knorr Teriyaki nudle, protože je osm večer. Již během vaření se solidně ochladí, takže jsem rád za teplou večeři. Pak rychle postavím stan, foto+článek a po desáté zavírám oči. Věřím, že dneska usnu raz dva. 😉

dneska: 25 mil (40 km), total: 2 124 mil (3 398 km) přeskočeno kvůli uzavírce: 77 mil (123 km)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *