15.9.2022 – vyřízení permitu a příprava na posledních 5 dní

Usnul jsem až po půl druhé, takže plán vstávat v 6:30 a v 6:45 vyrazit s Lubošem na snídani ruším. Nakonec se proberu v půl osmé, dám si klasickou trailovou snídani, co mi zbyla a po osmé již stepuji na parkovišti a fotím si kemp a okolí. Teď ráno je sice celkem chladno, ale vypadá to na další slunečný den.

V půl deváté nás Will odváží do Two Medicine, což je 10 mil vzdálené místo, kde je také rangerská stanice. Tam už stojí frontu 4 hikeři a já se tam potkávám po hodně dlouhé době s French man a Samem (bráchové z Kanady). Jsem rád, že jsem je ještě těsně před cílem potkal.

Když jsem na řadě, tak rangerce řeknu, že chci končit 20.9., začínám zítra a jsem schopen ujít v průměru cca 25 mil za den. Nakonec jsme to vymysleli nasledovně: první kemp Morning Star (21 mil), druhý Reynold (28 mil – to je celkem darda, ale nějak se s tím poměru), třetí Poia (21 mil), čtvrtý Gable (14 mil) a poslední den bude jenom 6 mil k hranicím. Paráda, mám permit až k hranici, takže teď už tam jenom dojít. 😉 Jakmile má permit Katka a Jeemac, tak zjistíme, že první noc jsme všichni na stejném kempu a druhou jsem s Jeemacem, Lubošem a Terkou. No super, tak to ještě spolu něco zahikujem.

Kolem deseti jsme zpátky a Will za cestu chce jenom 5 dolarů. Beru prázdný batoh a fičím do “centra” na poštu a nakoupit. East Glacier je další malé město, kde vše plyne jinou rychlostí – žije zde kolem 450 lidí. Za cca 15 minut jsem na poště. Amazon opět poslal baliky přes UPS, takže čekám trable (na poštu se to musí poslat USPS). Paní chvilku balíky hledá, a pak mi vysvětluje, že to standardně ani nemá jak přijmout (oskenovat), ale protože je hiker friendly, tak to přijala. Moc jí za to děkuji, protože mi ušetřila spoustu starostí s naháněním balíků. Mám tam hlavně nové boty na cestu zpátky, protože vzít aktuální smraďochy do letadla by byl hazard s veřejným zdravím. 😂 Pak vlítnu do obchodu a nakupuji poslední dávku jídla na následujících 5 dní. Při cestě zpátky si fotím okolí městečka.

Po návratu si tradičně vše přebaluji, ale tentokrát je to naposledy. Pak se vydám do nedaleké Brownies – Bakery and Deli a dám si pořádný sendvič. U pokladny je zajímavá soutěž ohledně spropitného mezi Star Wars a Star Trek. 😂

Odpoledne trávím ve stanu a tu přiběhne Terka s luxusní zprávou. Stávka skončila a vlaky by se měly rozjet během následujících dní. Doufám, že vše opravdu klapne, jak to nyní vypadá a můj vlak 21.9. opravdu pojede. Zaklepat. Zanedlouho po této parádní zprávě si přisedne Luboš a kecáme. Nakonec dorazí i Jeemac a Gargoyle a je z toho pohodová diskuze. Najednou je po třetí odpoledne a já ještě musím vyprat. Cestou k prádelně si fotím pohodovou diskuzi před chatkami mezi hikery a majitely Glass looking.

Veřejná prádelna je taky doslova za rohem za Brownies a ve stejnou dobu pere i Petr s Katkou. Dáme tedy prát věci a sedíme venku před Brownies a máme zajímavou diskuzi. Já si tam nakonec dám zmrzlinu a horkou čokoládu.

Zbytek večera již lehce dojíždím a začínám si pomalu uvědomovat, že CDT pomalu končí. Zbývá posledních 5 dní, něco kolem 90 mil. Celkem mě překvapuje, jak se cítím. Do včerejška jsem byl opatrný ohledně zdárného dokončení CDT a dnes si říkám, že kdybych se tam měl doplazit, tak to udělám. 😂

K večeru začínám psát článek za dnešek a po šesté jdu do restaurace za rohem na burger a salát. Jak se vrátím, tak se organizuje důležité focení – pětice hikerů z ČR na CDT pohromadě. Více jak 4 měsíce jsme se vzájemně “naháněli” a trail zařídil, abychom se setkali v posledním městě před hranicemi. Takový příběh napíše jenom trail samotný. 😉

Po focení se jdu podepsat na plakát CDT 2022 a zároveň trochu pofotím vnitřek hlavní budovy, která byla restaurací a nyní slouží jako jakási základna pro CDT hikery.

Před osmou se domlouváme na zítřejší start a já se přesouvám do stanu. Dopíšu článek a nakonec se rozhodnu, že napíšu jedné společnosti, co provozuje shuttle servis, ohledně vyzvednutí na hranicích. Po deváté jsem hotov a věřím, že dneska usnu rychle.

dneska: 0 mil (0 km), total: 2 527 mil (4 043 km) přeskočeno kvůli uzavírce: 77 mil (123 km)