14.9.2022 – East Glacier a velké setkání

Noc byla opět teplotně v pohodě – mám štěstí na teplý přelom léta a podzimu. Vstávám v sedm s tím, že mě dneska čeká pouhých 18 mil. V půl deváté jsem sbalen a hurá směr East Glacier. Na obloze už kraluje slunce, takže to vypadá na luxusní den.

Po cca 2 mílích jsem u silnice 2, která by mě taky dovedla do East Glacier, ale já budu pokračovat klasicky po trailu, i když tam budou nějaké menší vlny a trail je dle komentářů místy solidně zarostlý. Za silnicí ještě musím přejít železnici, ale zrovna přijíždí dlouhý nákladní vlak, takže samozřejmě čekám a fotím.

Následující míle do East Glacier byly víceméně ukryty v lese a sem tam se mi naskytl výhled na skalní masív, kolem kterého jsem celou dobu šel. Strojově ukrajuji míle, po dvou hodinách pauza, pak opět jedu jako mašina, po dvou hodinách další pauza a najednou mi zbývá necelých 5 mil.

Na poslední míli mě dojde OJ. Včera ze silnice 2 dostopoval do East Glacier a dneska velice, ale velice nalehko (čti: pouze s mobilem a láhví s vodou) prochází sekci od silnice 2 do městečka. Chvilku se bavíme a já se dozvídám, kdo všechno už je hotov – Elliot a Cuddle (začínali jsme spolu) dokončili trail 2 dny zpátky, to samé Ladybug. Nás čeká ještě cca 5 dní chození. 😉

Kolem půl čtvrté jsem v East Glacier a hned mířím do hostelu/kempu Looking Glass. A tam jsou snad všichni hikeři, kteří zrovna jsou v East Glacier. Hned před budovou potkávám některé hikery z šestice hikerů, které jsem naposled viděl u Čínské zdi, kdy tam křičeli na lesy. Dozvídám se, že přímo na trailu viděli medvěda, proto ten řev. 😉 Až potom si uvědomili, že chvilku po nich jsem šel já a neupozornili mě na to. Já ale na žádného medvěda nenarazil. A protože oni vzali kratší alternativu Spotted bear, tak jsme se neviděli další dny. A jim běhaly v hlavě myšlenky, že Jingle Bell byl “snězen” medvědem. 😂 Takže byly rádi, když mě viděli celého. 😉

Jedna hikerka mi vše ukáže a vysvětlí, protože majitelé Will a Luna jsou zrovna pryč. Hlavní budova bývala restaurací, takže máme k dispozici celou kuchyň, společenský prostor, kde se dá spát, ale já dávám přednost stanu. Pak jdu hledat místo pro stan a potkávám Axela a ten už má hotovo. A hned ze startu mě šokuje – společnost vlastnící železniční trať stávkuje, takže nejezdí vlaky!!! A to je sakra problém, když já mám jeden den vlak a druhý den odlet. Probíráme možnosti a každá je komplikovaná a celkem drahá. No nic, budu doufat, že příští týden bude situace jiná, teď nic nevyřeším.

Postavím stan, dám se do řeči s majitelkou Lunou, která zrovna dorazila a platím za 2 noci. Zítra budu mít zero den a je tu možnost ranního odvozu do Two Medicine, kde se vyřazují permity, takže toho určitě využiji. Luna je dáma s velice prořízlou pusou, ale v dobrém slova smyslu. Pak mapuji okolí a tu mě za rameno chytne Luboš! Ty kráso, tak jsme se sešli. Následuje přivítání s Terkou a seznámení s Jeemacem, se kterým již delší dobu hikují. Za chvilku všichni čtyři jdeme do restaurace, která je doslova hned vedle. A tu kolem prochází Katka a Petr! A je to – 5 Čechů na CDT se konečně setkává na jednom místě!!! Katka s Petrem se jdou ubytovat a my jdeme na jídlo. Dávám si kuřecí burger a Caesar salát.

Po jídle se vracíme zpět, sedneme si a kecáme, kecáme a kecáme. A najednou je devět a já pomalu fičím do stanu. Je třeba nahodit články a zítra vstávám hodně brzy, abych stihl snídaňový bufet a v 8:30 je odvoz do Two Medicine, kde si budu dopředu vyřizovat permit, jak jsem psal. Bude lepší to mít vyřízené dopředu než tam přijít po trailu a pak to řešit. Nakonec mám hotovo po půlnoci, ale neumím usnout.

dneska: 18 mil (29 km), total: 2 527 mil (4 043 km) přeskočeno kvůli uzavírce: 77 mil (123 km)

6 Comments

1. Honzo, opravdu krásné, podzimní ráno. Jsme určitě všichni rádi, že jsi se nestal svačinou medvěda. Víš, takhle na samém sklonku putování, by to byla neskutečná smůla. Na začátku by to tak nebolelo😂 „brát s velkou rezervou“

Šárka
    1. Přesně, takhle na konci, kdy všichni čekají na fotky z cílové rovinky. 😂😂😂 Rolnička opět “pracovala” na 130% a díky tomu jsem byl ok. 😉

Juvenalis
    1. No i já měl v tu dobu takový zvláštní pocit, že to už fakt končí. Ale když jedna etapa končí, tak další začíná. 🙂