12.6.2022 – prolomena hranice 4 000 m.n.m

Tak tentokrát jsem v noci zabral velice rychle, Měsíc Neměsíc a i v tom trochu nerovném terénu se dobře vyspal. Vstávám klasicky v 7 a opět nastupuji na trail až v 8:30. Ale dneska můžu tak “pozdě”. 😉 Mám v plánu pouze 16 mil, abych se přiblížil k silnici 149, kde zítra ráno budu stopovat do Lake City.

Profil trasy je jasný – dlouhé tří mílové stoupání, a pak to už v podstatě bude klesat s nějakou tou vlnou, abych nevyšel z formy. Opouštím v levém svahu údolí, začínám stoupat a trail se na chvíli opět napojí na prašnou horskou cestu. Já se při stoupání otáčím a fotím pohled na hory, které se krásně ukazují díky nastoupaným metrům.

Poslední míle k vrcholu je opět tradiční trail a dostávám se na horskou nekončící louku. Přesně v 10:00 prolomím dlouho očekávanou hranici 4 000 metrů nad mořem!!! Oficiální číslo je 4 041 m.n.m. A kdy jindy prolomit ČTYŘI tisíce metrů než ČTYŘIcátý den na CDT, že? 😉 Ironií je, že to je uprostřed horské louky, žádné mega sedlo či vrchol. 😂 Toto je zatím nejvyšší bod, co jsem vystoupal na CDT. Ale nebojte, v budoucnu je v plánu jít ještě výš. 😉

Následuje pro mě luxusní pasáž skrz nekončící louku, která kopíruje obrovské kamenné vlny, které se “vytvořily” na hraně. Je to ohromující a tuto pasáž si opravdu užívám a nikam nespěchám. Ani nemusím, jak jsem psal. Sem tam se trail dostane na hranu kamenné vlny a naskytne se dechberoucí pohled do údolí.

Po dvou a půl hodinách této parády začínám ostře sestupovat a dostávám se na úroveň keřů a stromů. Naštěstí jak škrábající keře, tak popadané stromy se nedostavily. 😉 Na konci lesa mám v plánu dobrat jedinou vodu, která je k mání dnešní den. Bohužel mě uvítá vyschlé koryto. Čtu si komentáře v navigaci a zpátky v lese má být skrytý potok. Vracím se tedy a za chvilku ho díky instrukcím v komentáři opravdu najdu. Ale schovaný byl solidně. 😉 Beru si 2 litry na oběd a odpoledne a další 2 litry na večer a ráno. Jak jsem psal, žádný další zdroj až k silnici není.

Po obědě, který končím ve 14:15, mě čeká cca 6-7 mil, takže dneska budu končit opravdu brzo. 😉 Jenže když si na záda nahodím batoh, kde jsou najednou o 2 litry vody více než jak bylo zvykem poslední dny, tak se hned ozve lopatka, co vyvádím. 😂 Nedá se nic dělat, voda je potřeba. Chvilku stoupám a opět solidně funím. Přehoupnu se přes mini vrchol a naskytne se mi pohled do otevřeného prostoru s cestou uprostřed.

Poslední 2 míle jsou přes mini kopec, který je ale kamenného základu, a tak je to celkem náročné se mezi těmi kameny proplétat a na oko to někdy vypadá, že tam žádný trail není.

Při finálním sestupu mě uvítá v dáli další horský masív, který podle všeho bude začátkem v další sekci. Začínám hledat nějaké rozumné místo pro stan, ale jsem pořád v solidním svahu. Už jsem se málem rozhodl zůstat na místě, kde by to bylo “zajímavé”, ale nedalo mi to a ještě chvilku jsem pokračoval dále. A dobře jsem udělal. Nakonec najdu fajn místo na rovině a stavím stan před pátou odpoledne.

Páni, to je luxusní čas. Ale nudit jsem se nenudil. Promýšlel jsem zítřek, jak to co nejefektivněji vše stihnout – potřebuji dostopovat do města vzdáleného 17 mil (v komentářích v navigaci je, že stopování trvá i 1-1,5 h, než někdo zastaví!!!), nakoupit, najíst se, nahodit články a ideálně se stopem odpoledne vrátit na trail. Dále jsem udělal finální korekturu všech článků, abych zítra pouze doplnil fotky a nahodil to. A to už je po sedmé a já si vařím poslední rýži z organic stáje. No a pak foto a článek z té dnešní čtyř tisícovky. 😉

dneska: 16 mil (26 km), total: 716 mil (1 146 km) přeskočeno kvůli uzavírce: 77 mil (123 km)