10.6.2022 – ranní masakr výstup a odpolední 4+3 výstupy a sestupy

V noci byl 1 stupeň, takže jsem měl co dělat. Probouzím se klasicky před sedmou, ale je pořád zima a uvnitř stanu to vypadá, že ani Slunce dneska pořádně nebude. Omyl! 😉 Vykouknu ven, obloha vymetená a Slunce se jen potřebuje přehoupnout přes stromy a bude teplo. Díky tomu nakonec vyrážím až v 8:30. Je zde přímá úměra – je-li ráno zima, jsem rychlý. Je-li teplo, tak to ranní kolečko je pomalé. 😉

Vím, že mě hned ze startu čeká solidní stoupání. Ale netušil jsem, že to bude takový masakr. Jsem opět v lese, takže první úkol byl dostat se až nad úroveň lesa. Les znamená jediné – budou prolézačky (popadané stromy na trailu). 😉 Byl tam i úsek, který by se dal nazvat: “50 metrů běh přes klády.” 😂

Již v lese těžce bojuji s dechem. Neumím to nějak srovnat, pořád zastavuji a nechápu, co se děje. Samozřejmě pokračuji šnečím tempem dál. Za 1:20 h jsem z nejhoršího venku, čeká mě již lehce stoupající závěrečná pasáž, ale jsem vycucaný. Alespoň v dálce vidím obrovské přírodní kamenné “okno”.

Jakmile se přehoupnu přes sedlo, tak plánuji pauzu, ale je tam neskutečně větrno, a tak scházím dolů, až se trail dostane na mini terasu. Během pauzy kolem mě proletí OJ. Měl jsem za to, že je těžce přede mnou. Sedím na místě, kde krásně vidím, jak bude trail pokračovat ještě chvilku dolů, a pak se začne vlnit do protilehlého menšího kopce, za kterým jde vidět další kamenná hradba.

Menší kopec zvládání na pohodu a než se přes nej přehoupnu, tak sice dostanu ochutnávku, co je za ním, ale pak trail pokračuje traverzem doleva, abych si prohlédl údolí, se kterým se loučím.

Pak už se tedy přehoupnu na druhou stranu a tam mě čeká krajina jak z plakátu. Opravdu koukám a nemám slov. Krásná pasáž, jen co je pravda.

Trail stále klesá níž a níž, na chvilku se samozřejmě dostaví i nechvalně známe keřové peklo, ale dalo se to. 😉 Už plánuji pauzu na oběd a u jednoho potoka opět potkám OJ, který má pauzu. Tak se dovídám, že jeho parta normálně vstává v 5:30 a vyráží v 6:00!!! Blázni. 😂 Ale on si dneska chtěl pospat, a tak se vzbudil až po osmé. Zcela mu rozumím, jsme na tom stejně. 😉 A proto se dneska vidíme. Já pokračuji ještě míli a něco a kolem 13:30 mám pauzu na oběd.

Odpolední program je jednoduchý. Mám před sebou 10 mil a bude to 4x nahoru a 3x dolů. Profil trasy je jako zuby od pily. OK, tak jdeme na to.

14:15 – začínám první stoupání, kdy je třeba se vymotat z lesa a mezi keři.

15:02 – je tady první sedlo. Nakonec to stoupání nebylo až tak náročné, protože se stoupalo pozvolna. Fotím pohled za sebou i co nabídlo sedlo za. A samozřejmě jedeme dál – po hlavě se vrhám ba první klesání.

15:38 – jsem hotov s klesáním a pomalu začínám stoupat. A tu u trailu vidím OJ s holčinou, která je nyní s ním v partě. Dávají si oddych před dalším kopcem. Já se zatím cítím překvapivě dobře a pokračuji. 😉

16:11 – otvírám pomyslnou bránu u druhého sedla. Opět fotím pohled zpět, a pak pohled za sedlem. A za sedlem na mě čekal neskutečný pohled – horští Titáni a ledovcové jezero před nimi. Dávám si tady 20 minutovou pauzu a kochám se. Pak dorazí OJ a hikerka a taky jsou unešení.

16:30 – konec pauzy a jdeme na další sestup. Trail sestupuje do krásně zelené krajiny a chvilku kopíruje trasu nyní rozbouřeného potoka.

17:12 – ukončuji sestup, který mě dostal opět pod hranici lesa. Tam potkávám dalšího člena z party od OJ (na jména jsem fakt marný). Ptá se, jestli jsem nepotkal zbytek, tak mu říkám, že jsme se potkali v druhém sedle a vypadalo to, že tam chvilku budou fotit. 😉

17:52 – je tady třetí sedlo. Jsem opravdu překvapen, jak dobře se mi zatím jde. Tělo je rozchozené, plíce stíhají a lopatka je unavená sama ze sebe, tak přestala bolest. 😉 Opět foto před a za sedlem a hned pokračujeme na poslední klesání dnešního dne a krajina je stále parádní.

18:39 – jsem na dně. Naštěstí ne fyzicky, ale na dně klesání a čeká mě poslední čtvrté stoupání a mám hotovo. Na začátku stoupání mě uvítá rozlitý potok, ale já se s tím nebudu udržovat a hledat suchou cestu a vezmu to středem – boty mokré, ale aspoň trochu umyté. 😉

19:13 – dokončuji naplánované stoupání, kde se na CDT napojuje Colorado trail. Ano, nyní podle všeho půjdou souběžně dva traily – CDT a CT. Opět fotka před a za, i když tohle není sedlo.

Nevím jak vy, ale za mě bezpečně vede fotka s pohledem za druhým sedlem (Titáni). 😉

Chvilku hledám místo na stan, a pak najdu naprosto luxusní místo a risknu to, že v noci nebude moc foukat, protože to je v otevřeném prostoru. Ale s luxus výhledem, fotka řekne více.

Než postavím stan, zajdu pro vodu, atd., tak už je po osmé a já teprve začínám vařit večeři. Opět to je organic rýže ala Španělsko. Až v devět začínám s fotkami, takže článek dopisuji před jedenáctou. Ale vůbec to neřeším, protože jsem nabit energií z dalšího krásného dne na CDT.

dneska: 20 mil (32 km), total: 680 mil (1 088 km) přeskočeno kvůli uzavírce: 77 mil (123 km)