2.7.2022 – luxusní hřebenové trasy

V noci byla pro mě překvapivě zima. Domluvili jsme se, ze vyrazíme až v 7:30, takže “budík” jsem měl nastaven na 6:00. Ale vstával jsem až v 6:10 a Lubošovi se taky podařilo trochu zaspat. Během ranního kolečka kolem nás projde hromada denních hikerů – je sobota. 😉 Nakonec to se startem není tak hrozné – výkop byl v 7:45.

Spali jsme v cca 3 300 m a nás první cíl je ve výšce 4 026 m. První část se jde v celkem mírném stoupání a daří se nám předcházet denní hikery – přece jenom máme trochu více natrénováno. 😉

A tu najednou před námi vidím hikerku, která vypadá jako Nature. To nemůže být ona, včera jsme vycházeli z kempu ve stejnou dobu a za chvilku jsme byli hodně před ní. Jakmile ji míjím, tak je to opravdu Nature a mé sebevědomí ze včerejška je pryč. 😂 Za chvilku se s ní dá do řeči Luboš a zjistí, že včera došla do Argentina sedla a začala mít výškovou nemoc. Rozhodla se sejít dolů po cestě a pokračovala spodem. Mé ztracené sebevědomí je zpátky. 😂

Za necelé 2 míle se naštěstí odkloníme od toho proudu lidí, kteří míří k nedalekému jezeru a opět to jsme jenom my – CDT hikeři. Pokračujeme ve stoupání a dostaneme se do dalšího krásného údolí, kde si dáme pauzu na energy tyčinky a doplníme vodu, protože další bude až za 8 mil.

Pokračujeme otevřeným prostorem po horské louce, která krásně kvete a mezi kytkami se proplétá trail. V táhlém kopci předcházím Nature, která asi nemá pauzy tak často jako my. 😉 Mám pocit, že jsem již na vrcholu, fotím výhledy či sebe a čekám na Luboše s Terkou. Jaké překvapení, když zjistíme, že skutečný vrchol je o kousek dál – bylo třeba projít ještě jednu vlnu.

Tam si dáváme pauzu kolem jedenácti, dochází nás Nature (jde sice pomalu, ale má stálé tempo, a tak je v těsném závěsu za námi) či tam dorazí kolaři! Ano, zde ve čtyřech tisících jsou kolaři.

Následuje naprosto luxusní hřebenovka, díky které musím sem tam sbírat z trailu spodní čelist. Opravdu bombastická pasáž, kterou si všichni tři užíváme. A jako bonus je, že trail má tendenci mírně sestupovat a počasí je stále parádní, i když se opět stahují mračna. Aby ne, když už je odpoledne, kdy v Coloradu většinou bouří. Po oběhové pauze pokračujeme a stále to je paráda. Čím jsme níže, tím více je okolí alpského charakteru a je to fajn změna. Hlavně mě zaujala krátká pasáž se suchými stromy – jak z jiného světa.

Kolem čtvrté dorazíme k vodě a dáváme si zaslouženou pauzu. A za chvíli nás opět dožene Nature. Ona asi opravdu nemá pauzy či co. 😉 Ale říká, že dneska už má splněno, počká na dalšího hikera a zakempí. My probíráme, jak doklepneme zbytek dne. Za necelých 6 mil je silnice 40, kde Luboš a Terka budou stopovat, protože potřebují dokoupit jídlo na cca 2,5 dne do Grand Lake. Já nemusím, protože jsem si nakoupil jídlo až do Grand Lake. Cestou k vodě jsem přemýšlel, jak to udělat. Za poslední dny toho máme dost za sebou, a tak budu chtít skončit ještě před silnicí 40. Díky tomu budeme mít větší šanci se znovu sejít.

Po čtvrté tedy vyrazíme a já za necelou míli beru vodu, protože tam, kde chci skončit, žádná voda není. Díky 2 litrům vody se vrátím o dva dny zpět, co se týká váhy batohu. 😂 Před námi je nějakých 330 výškových metrů, pak více jak 2 míle hřebenovky a následný sestup. Bohužel se hned při začátku stoupání prudce kazí počasí a my za sebou slyšíme bouřku. V polovině kopce začíná pršet, takže se nahazuje nepromokavý oděv a tlačím to dál nahoru. Jakmile dosáhneme nejvyššího bodu, tak za normálních okolností bychom si užili krásný hřeben. Tentokrát jsme ho doslova prolétli, protože solidně prší, fouká vítr a stíhá nás bouřka.

Jakmile začneme sestupovat, tak vletíme do ostrého cik-cak a to pro mě znamená jediné – za chvilku budu končit. Místo pro stan je ideální, takže se loučím d Lubošem a Terkou, kteří fičí k silnici a já rychle stavím stan v prudkém dešti.

Je půl sedmé a já již sedím v teplém spacáku a díky signálu nahazuji 2 články za neustálého bubnování kapek na stan. V půl osmé je bubenický koncert skoro u konce, vysvitne Slunce a je duha – to je třeba vyfotit. 😉

Pak si vařím večeři – dnes to bude Knorr – rýže a těstoviny s příchutí kuře a brokolice. Následuje 3. článek na web, a pak je třeba zapsat čerstvé dojmy z dnešního luxus dne – ráno vymetená obloha, v poledne mraky, ale stále slunečno a večer pořádný déšť – vítejte v Coloradu na přelomu června a července. 😉

dneska: 18 mil (29 km), total: 1 050 mil (1 680 km) přeskočeno kvůli uzavírce: 77 mil (123 km)