21.6.2022 – zmrzlá voda a pouze jeden CDT hiker

V noci bezpečně mrzlo. Hodinky mi ukazovaly -1 stupeň a ráno mě uvítal led ve vaku s vodou. Ale díky tomu, že nefoukalo, tak pocitově byla noc v pohodě. Vstávám akorát v 6:30 a jdu na to, i když se mi dvakrát nechce, když vidím nula stupňů na hodinkách. Stan balím při 1 stupni a je to lepší než včera při 5-6 stupních, ale s větrem.

Dnešní den začínám klesáním, kdy se dostanu i do stínu a tam je ještě solidní zima. Naštěstí za chvilku stoupám do prvního sedla, kde dorazím po deváté. A zrovna v protisměru docházejí dva pánové v důchodovém věku. Pozdravíme se a prohodíme pár vět. Mám velký obdiv pro hikery tohoto věku, kdy místo válení se na gauči před televizí hodí na záda celkem těžký batoh a jdou si odšlapat ty mazec kopce. 😉

Pokračuji v mírném klesání, a pak opět další stoupání do druhého sedla. Společnost po levici mi stále dělá nekončící údolí s jezerem, menšími kopci a v pozadí s linií vysokého horského masívu se zbytky sněhu, která tvoří jakousi obranou hradbu pro toto údolí.

V druhém sedle se mi naskytne pohled na Cottonwood pass, kam mířím. Mám pauzu a jen tak zkusím signál. A mám jednu čárku, paráda. Píšu si krátce s domovem, a pak ruším členství v Amazon Prime, protože za 3 dny mi končí první měsíc zdarma, a pak to je myslím 15$ měsíčně. Já to hlavně potřeboval na rychlejší doručení balíků v Novém Mexiku, teď už to nevyužiji.

Jakmile přejdu silnici 306, tak se trail ponoří do dalšího krásného údolí a začne klesat. Nejprve lehce, ale pak to již jde ostře dolů a mé pracně vydřené výškové metry mi doslova mizí před očima. 😂 Sestup to je opravdu skoro nekonečný a jednu chvíli se mi ozve levé koleno, co to vyvádím. Naštěstí za chvilku mám pauzu na oběd, takže koleno je v pohodě.

To už jsem hluboko v lese a těsně před obědem mě čeká první větší brodění. Vody je jen do poloviny lýtek, takže nebyl problém, ale i tak je třeba stále mít zdravý respekt a brody nepodceňovat. Po obědě jsem měl ještě další 2 brody, ale tam už pomohly klády. Finální část sestupu byla podél horské louky, která byla místy solidně podmáčená.

Následovalo opět stoupání, kdy se trail nekompromisně zakousl do svahu a já měl co dělat. Naštěstí jsem pořád skrytý v lese, tak aspoň “utíkám” tomu horku, které dneska odpoledne panuje. Výstup se zdá být opět nekonečný a já si zpětně vybojovávám své výškové metry, které mi trail v poledne vzal. 😂 Ale není to zadarmo. Během výstupu/boje se dneska setkávám s jediným CDT hikerem. Po zdolání stoupání další 4 míle jsou mírné vlny, kdy si dávám pauzu a opět se setkáme s CDT hikerem. Nyní prohodíme pár vět – je to Blister z Holandska. Ptám se ho, zda má v plánu ještě zdolat Lake Ann pass. Říká, že uvidí, takže jsme na tom stejně. V 17:30 jsem na odbočce k sedla Lake Ann a v číslech mě čeká cca 3,4 km a výškově 440 m. Můj odhad je cca hodina a spousta potu. 😉 První půl hodinu se prokousávám lesem a kolem šesté jsem konečně z lesa venku. Pokračuji v ostrém stoupání, ale výhledy mě doslova nabíjejí a já nekompromisně ukrajuji výškové metry. Po půl sedmé mám hotovo a na druhé straně sedla mě uvítá solidní sněhový převis.

Další údolí je opět fantastické a já mám v plánu poslední cca 2 míle v rámci sestupu. Bohužel svah je kamenitý, někde jsou stále sněhové pole, a tak je trail solidně “potrhaný”/poničený a je třeba vysoké opatrnosti a sledovat každý krok. Jakmile se dostanu pod úroveň kamenů, tak pomalu hledám místo pro stan. Nakonec to zaparkuji blízko jezera Lake Ann.

Zaběhnu si pro vodu, která je kousek od trailu a vařím si bramborovou kaši s bylinkami. Pak už klasika a vypadá to, že dneska v noci bude tepleji. 😉

dneska: 22 mil (35 km), total: 878 mil (1 405 km) přeskočeno kvůli uzavírce: 77 mil (123 km)