14.6.2022 – předpověď počasí: celý den silný vítr

Když se usíná za a) ve městě v 2 640 m.n.m. a za b) noční teplota klesne jen na 11 stupňů, tak to je jiná – vyspaný jsem maximálně. 😉 Vstávám před sedmou, abych se stihl připravit na odvoz na trail v osm. Jde to na pohodu, protože snídaně bude na trailu spojená s pauzou na energy tyčinky. Nakonec jedeme jenom 4, jeden si to ráno rozmyslel a zůstává ještě jeden den v Lake City. Díky seznamu konečně vím jména dalších dvou hikerů kolem OJ – Shea a Ladybug. Zpátky na trail nás odváží něžná polovička manželského páru provozovatelů. Vše hraje a v 8:40 jsme zpátky v Spring Creek sedle. Tam stopují 4 hikeři, takže mají štěstí, auto je všechny bere do města.

Loučím se s bandou a vyrážím jako první. Čekají mě cca 3 km a 400 výškových od 3 325 m.n.m na zahřátí.😀 Tělo je odpočinuté, a tak se mi šlape opravdu dobře. Za hodinu se přehoupnu přes mini sedlo a čeká mě horská plošina – další nekonečná placka. A tady si z toho udělal vítr vlastní hřiště – v otevřeném prostoru nabírá neskutečnou rychlost a místy mám co dělat, abych se udržel na trailu. A taky samozřejmě klesá pocitově teplota a já jsem solidně navlečen na to, že svítí Slunce a obloha je vymetená. Kolem 10 si dávám pauzu na snídani a snacky a mám z čeho vybírat. 😉

Po cca 4 mílích se konečně odpoutám od roviny a zakousnu se do kopce nalevo. Trail nakonec opíše půl kružnici a já díky tomu nastoupám další výškové metry – dostanu se skoro do 3 900 m. A samozřejmě je se mnou stále vítr a já už si musím zahalit i tvář, jak je chladno.

Následuje táhlé klesání, kdy jsem si naivně myslel, že se trail přehoupne přes hranu a bude klid od větru. Ne ne, vítr šel se mnou. 😉 Dostanu se až na úroveň stromů a čeká mě první ze dvou ostrých kopců. První kopec má pouhých 200 m výškových, ale tady dotyčný, kdo navrhoval trasu, asi nestíhal termín, a tak zbývající 3/4 trasy vzal pravítko a spojil spodní bod s vrcholem a vznikl trail ala žebřík. Opravdu to byla trasa kolmá na vrstevnice. Mazec. Ale toho řešení má pro hikery výhodu i nevýhodu. Nevýhoda: 10-15 minut máte černo před očima a trháte vlastní plíce na kusy. Výhoda: za těch 10-15 minut máte splněno a budete klesat. 😂

Druhý “kopec” byl dle čísel ostřejší. Začínal jsem v 3 561 m, výškově na mě čekalo skoro 400 m a délka byla cca 2,5 km. Naštěstí tady někdo stíhal termín a trasu vymyslel tak, že jsem obešel doobkola svah po pravé straně a dostal se do sedla. Ale stále to je mazec a trvalo mi to 50 minut. V sedle fouká neskutečný vítr, a tak rychle fotka a pokračuji dál. Za sedlem na mě čeká další luxusní výhled a já si za chvilku dávám pauzu.

Během pauzy mě dojde Shea a bavíme se, kde to dneska máme v plánu dotlačit. Oba se shodujeme, že bychom chtěli ujít cca 20 mil. Následuje menší stoupání dle navigace, ale i tak se zadýchám. 😉

A je tu poslední stoupání, které je dle navigace roztahané, a tak mám za to, že to bude na pohodu. Pomalu nastoupávám metry a zatím to jde. Jen si pořád nejsem jist, kudy to přesně trail probourá, protože přede mnou je v oblouku plná stěna. Potkávám skupinu hikerů, kteří už mají postavené stany a je tam i Shea. Ukazuje mi, kudy trail pokračuje a já valím dál, abych nevyšel z tempa. V 17:50 jsem na vrcholu stěny, ale nebudu klesat, jak jsem si myslel, ale čeká mě ještě jedna stěna a stejný průběh trasy – obloukem nastoupám až na vrcholu druhé stěny.

Tady už je opravdu rozcestník, kdy se bude klesat. Celou dobu jsem měl na očích fascinující horu San Luis, která má 4 268 m. Na daném rozcestníku je možno na danou horu vystoupat jako boční výlet – čekalo by vás dalších 400 výškových nahoru. Toto si odpustím, mám v plánu jiný boční výlet v budoucnu. 😉 Ale kopec to je opravdu impozantní.

Já tedy klesám do údolí a již se dívám, kdy bude voda. Tu najdu za cca míli, a pak už zbývá najít místo na stan. Bohužel jsem zrovna v celkem ostrém svahu a kolem je spousta suchých stromů. Asi nejhorší kombinace, ale nakonec za další půl míli najdu menší louku bez stromů a je celkem rovná, takže paráda.

Je sedm, takže jsem došel akorát. Rychle si uvařím od Knorr rýži a těstoviny s příchutí kuře a brokolice, a pak rychle do spacáku, protože se citelně ochlazuje. Nakonec končím po desáté a jdu spát.

dneska: 20 mil (32 km), total: 739 mil (1 182 km) přeskočeno kvůli uzavírce: 77 mil (123 km)