22.6.2022 – změna plánu na poslední chvíli

Vstávám v 5:40. To není překlep, opravdu jsem se vyhecoval, protože jsem měl velké plány na dnešek. Chtěl jsem ujít cca 20 mil na CDT, pak vzít boční cestu cca 1 míli k silnici 24 a dostopovat do města Leadville v nějakém rozumném času, abych se normálně dostal na hostel. A na zítřek jsem si naordinoval zero den, který už fakt potřebuji – v Coloradu jsem zatím neměl plný zero den. Na tuhle myšlenku mě v podstatě přivedl Luboš, když jsme si včera psali a já zjistil, že se do Leadville dá dostat i od jezer Twin Lakes.

Před sedmou jsem tedy připraven a nejprve mě čeká cca 8,6 mil klesání. Tady v horách mám průměr cca 1 až 2,5 míle za hodinu podle terénu. Dneska bych rád těch 8,6 mil dal za cca 3 h. Nejprve jdu ostře dolů a je tam celkem dost sněhových jazyků. Pak se to naštěstí trochu otevře a já postupně klesám do údolí na levé straně svahu. Sem tam vlítnu do lesa a jeden mega hustý jsem si musel vyfotit.

Slunce je v jakémsi oparu, takže sice není horko, ale je dusno. Těch necelých 9 mil se mi opravdu zadaří sfouknout pod 3 hodiny. Paráda, začátek by šel. Dávám si pauzu na doplnění energie, protože bude třeba. 😉 Následuje mega stoupání do sedla Hope. Čísla opět řeknou více: délka 3,6 km a výškové metry 740 m! Takže ještě větší maso než včera do sedla Lake Ann. 😂 K rozcestníku dorazím v 10:18 a trail se hned tady bez varování doslova svisle “postaví” do svahu. Už se vám stalo, že jste se mentálně připravovali na to, že to bude masakr a ono to ve skutečnosti bylo 2x horší? Tak tohle byla pro mě první polovina výstupu. 😂 Od první sekundy jsem musel najet na rytmus: nádech, krok, výdech, krok. A pořád schovaný v lese. U stoupání v lese prostě trpím. 😂 Za 45 minut jsem nad linií lesa a ožívám. Ale samozřejmě stále funím, stále mám stejný rytmus chůze, ale zároveň koukám kolem. 😉 V sedle (3 820 m) jsem v 11:45 – solidní hodina a půl “cvičení”. Za sedlem jdou v dáli vidět jezera Twin Lakes.

Scházím dolů a uvědomím si, že jsem si chtěl zarezervovat ubytko v Leadville, protože je zde signál. Sedám si do svahu a jdu na to. Ale oba hostely jsou plné a ostatní ubytování jsou solidní palby od 200$ nahoru. Mezitím si píšu s Lubošem, který je s Terkou stále v Leadville, ale odpoledne se vrací na trail. Nakonec se rozhodnu plán Leadville odpískat a zero den si udělám za 4-5 dní v Breckenridge. To ale znamená, že si musím koupit jídlo na další dny v mini městečku Twin Lakes, které je u jezer. Je cca jedna hodina odpoledne, takže nestihnu jezera obejít a dojít do města po hlavní cestě. Ale je zde alternativa, kdy do městečka přijdu z opačné strany než začnu obcházet jezera, tím pádem tam budu odpoledne. OK, tohle zní jako plán. K odbočce na alternativu to jsou 2 míle, takže před druhou opouštím trail a beru lesní/polní cestu, která mě dovede k silnici do Twin Lakes. Níže obrázek z navigace – šipka vlevo dole je rozcestník – beru černou čáru a pak žlutou. Městečko Twin Lakes je ikona bílého domku ve fialovém kolečku.

Někdo ale pozapomněl zmínit, že tato slternativa má jedno velké ALE. Cca v polovině narazím na řeku, kterou je třeba přebrodit. Vody je po kolena a to ještě musím hledat “správnou” cestu v řece. No a pak je voda přímo i na polní cestě. Výsledek je, že k silnici dorazím v mokrých teniskách a říkám si, kdo mě vezme do auta. 😂 Je to sice jen cca 1 km, ale i tak zkouším stopovat a zároveň jdu. Nakonec mi cca v půlce trasy zastaví jeden mlaďoch.

Twin Lakes je opravdu mini, mini městečko. V podstatě jedna hlavní ulice, jeden obchod, 2-3 ubytka a jedna restaurace, která funguje od čtvrtka do neděle od 4 odpoledne. Před obchodem vidím několik hikerů, které jsem naposledy viděl v Chama či Lake City. Divím se, že jsou přede mnou a že jsme se za tu dobu ani jednou neviděli. Nakupuji jídlo na další dny, a pak si dávám jídlo z Food trucku.

Původně jsem uvažoval, že se nebudu vracet přes tu vodu a udělám si mini road walk alternativu, ale nakonec se vracím zpátky na CDT. Takže opět brodění, opět mokré tenisky. 😂 Na trailu jsem v půl páté a s Lubošem jsme si volali, kde na trail naskočí oni. Zjišťuji, že to je více jak 5 mil a oni tam budou v pět. Tohle nedám a taky jsem po tom burgeru plný a moc se mi nechce. 😂 Nakonec jim píšu, že to za chvilku balím a sejdeme se zítra.

V půl šesté stavím stan, a pak si srovnávám nákup. Protože mám signál, tak od šesti nahazuji 3 články, ale trvá to nakonec více jak hodinu, protože je problém s fotkami. Pak řeším ubytování v Breckenridge, aby to nedopadlo jako s Leadville. 😉 Během té doby si píšu s Lubošem ohledně zítřka, kdy je v plánu zajímavá věc, ale o tom až v dalším článku. 😉

Po osmé si vařím večeři – bramborová kaše a pak začínám tradiční večerní akci – foto a článek, který hned nahodím, protože je signál. 😉 A teplota po desáté večer? Neskutečných 15 stupňů!

dneska: 16 mil (26 km), total: 894 mil (1 430 km) přeskočeno kvůli uzavírce: 77 mil (123 km)