20.6.2022 – den bez deště a 4 luxusní sedla

Tak v noci to byla párty. Vítr to rozjel na plno a kolem třetí ráno zařadil ještě vyšší rychlostní stupeň. A to už bylo moc i na mě bez sluchadla!!! Takže to už je co říci. 😉 Od tří jsem toho moc nenaspal. Vzorně otvírám oči v 6:30 a za doprovodu burácejícího větru začínám ranní kolečko. A skládat stan v tomto větru je zábava – nesmím stan po odkolíkování pustit, jinak mi uletí. 😂

Před osmou už stepuji na trailu, ale díky větru je mi zima, že si beru i rukavice. Chvilku stoupám, ale pak už pomalu, ale jistě klesám až se trail napojí na původní trasu vlaku. Cesta je široká, místy doslova vytesána ve skále a stoupá velice pozvolna. Někdy dokonce vidím staré pražce, které tam ještě jsou. Je neskutečné, že touhle krajinou kdysi jezdil vlak.

Po dvou mílích se odpojím od této původní železniční trasy a ostře začnu stoupat. Je zde sněhové pole a tam vidím kolaře, které ani toto nezastaví. 😉

Pak následuje finální pasáž do prvního dnešního sedla, která vede náhorní plošinou/terasou alpského charakteru. Za sedlem prudce klesám a nakonec se rozhodnu, že si vezmu vodu již v polovině klesání a pauzu na oběd vyhlásím přesně ve dvanáct. To už Slunce získalo na obloze plnou nadvládu a ranní mraky jsou pryč. Doufám, že to vydrží i odpoledne. 😉 Díky opravdu fajn počasí mám nakonec pauzu celou hodinu.

Ve 13:00 začínám finální klesání, kdy jdu až pod hranici stromů, takže jsem opět zakletý v lese. 😉 Za půl hodiny jsem na pomyslném dně, kde se nabízí dvě varianty: oficiální CDT, která vede vrchem nebo alternativa, která vás provede níže kolem jezer. Já samozřejmě volím variantu vrchem. 😉

Čekají mě 4 míle do sedla. Nejprve se prokoušu během 45 minut metodou cik-cak skrz les, a pak už mě to začíná bavit. Jde o to, že jsou výhledy a to se mi šlape i do kopce daleko lépe. 😉 V protisměru potkávám pár v důchodovém věku. U pána mě zarazí pracovní rukavice, a tak se za ním otočím a vidím, že na zádech nese rýč na úpravu trailu. Sakra, dochází mi, že to jsou dobrovolníci, kteří nám hikerům upravují trail, aby byl lépe průchozí a já nestihl poděkovat. Každopádně to jsou borci a smekám pomyslný klobouk před nimi. Pokračuji ve stoupání a už mám pocit, že mám hotovo, ale trail se přehoupne přes kopec a čeká mě dlouhý traverz, který opisuje půl kružnici v levém svahu a já si můžu prohlédnout protilehlé údolí.

V sedle jsem nakonec za 1:45 h – solidní stoupání, jen co je pravda. Rychle fotím pohled za sedlo a pokračuji, protože fouká celkem studený vítr. Slunce sice jede, na obloze ani mrak, ale pocitově není horko. Klesání naštěstí nebude klasicky až na samé dno údolí, ale proběhne na náhorní terase. Je tam solidní kamenná pasáž, kdy kameny mají celkem ostré hrany, takže to je vydatná masáž pro chodidla. A závěrečná část je kolmá stěna. 😂 V sedle jsem v 16:10, fotím pohledy ze sedla a dávám si pauzu.

V půl páté pokračuji v dalším klesání a opět to bude jen na náhorní terase, což je paráda. Chvilku se tam trail prapodivně “motá” v další náročné kamenné sekci, jakoby musel splnit nějaký daný počet km v této sekci, ale pak se již “narovná” a já traverzem obcházím jeden kopec a užívám si pohled do dalšího údolí.

Je šest, takže mám luxusní čas a jdu na sedlo č. 4. 😉 Při výstupu vidím 2 stany a tam podle všeho více-denní hikeři. Dneska jsem vlastně nepotkal žádného CDT hikera, co vím. Tož tak teď nevím, kde všichni jsou. 😂 Při výstupu nabírám vodu, protože za sedlem chci skončit a tam voda není. Přecházím celkem dost sněhových jazyků, které jsou překvapivě docela zmrzlé. Stoupání je subjektivně nekonečné, ale nakonec v 18:45 je hotovo. 😉 Samozřejmě opět foto před sedlem a za.

Za míli vidím celkem zajímavé místo v ostrém svahu a risknu to. Věřím, že včerejší noc s větrem se nebude opakovat. Stavím stan tak, že celou dobu vidím západ Slunce.

Vařím si večeři a dneska to je bramborová kaše – příchuť sýrů. Jakmile se Slunce ukryje za linii hor, tak se citelně ochladí a já mizím ve spacáku. Po desáté je již nula stupňů, tak to jsem teda zvědav na noc. 😉

dneska: 21 mil (34 km), total: 856 mil (1 370 km) přeskočeno kvůli uzavírce: 77 mil (123 km)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.