5.5.2019

Rozkaz pro dnešní den zněl jasně: “Dobít vrchol San Jacinto!!!“ Nebyl čas přemýšlel nad tím, kolik jsem toho naspal, vstávat se muselo v 6:30. Rozkaz zněl jasně. 😀

My target for today: San Jacinto peak.

Trochu otočím ranní kolečko – nesnídám, jen sním nějakou tyčku, rychle se sbalím a vyrážím z ospalého Idylwild zpět do divočiny. 😉 Mám štěstí, za chvilku mi zastaví postarší pán a vyveze mě až nahoru do Humber park. Během krátké cesty si fajně popovídáme. Mám rád tyhle neplánované setkání s fajn lidmi, i když jsou krátké jen 5 minut jako v tomto případě. Je 7:30 a já vyrážím zpět 2,6 míle k trailu. Tentokrát to je do kopce a v batohu mám zásoby na 6 dní, takže to již není taková sranda. 🙂

Kolem 9 jsem zpátky na trailu a dám si regulérní snídani. V 9:30 jsem připraven v blocích vyrazit na dnešní horskou etapu. Bude to solidní stoupání a po cca 30 minutách vzdávám dnešní vrchařskou soutěž a vedení v puntíkovaném trikotu. 😂 Na PCT jsem z práce dostal krásný zelený trikot a ten mi bohatě stačí. 😉 Pomalými kroky se prokousávám dál a dál a místy funím jak lokotka. 🙂 Je krásně slunečno a naštěstí v této nadmořské výšce není moc horko. Okolí je samozřejmě luxusní.

My view during break for snack.

Docházím ke křižovatce, kde se odpojuji od ofiko PCT trailu. Vrchol San Jacinto není součástí PCT, ale byla by velká škoda ho minout. Tady je mapa – červená zespodu nahoru je PCT. Modrá je San Jacinto – začíná s číslem 2 a s další 2 se napojuje zpátky na PCT. Nebudu počítat, kolik to bylo přesně mil na Jacinto, abych si nerozhodil počítání mil dle GPS na PCT.

Special trail to San Jacinto – blue colour. Red colour is PCT.

Za chvilku narážím na první delší sněhové pole a nasazuji nesmeky. Bez nich by to tady již nešlo.

First part of snow on trail.

Pak sníh zmizí, aby za dalších 30 minut naskočil znovu, a tentokrát to bude už až na vrchol. A to tak jdu a před sebou vidím borce s lyžemi na ramenou!!! Jdu pořád po PCT trailu nebo jsem špatně odbočil a mířím do lyžařského areálu? 😀 Ptám se ho, zda klapne nějaké lyžování a borec suše odpoví:“Já už jsem to jednou sjel.“ 😀

Part without snow and skier on trail. 😂

Stoupání ve sněhu a s těžkým báglem je náročné, cesta na vrchol mi trvá 4,5 hodiny, ale odměna v podobě 360 výhledu za to stojí. Fascinuje mě, že já stojím ve sněhu a dole vidím vyprahlou poušť. Luxus.

Last part was snowy and photos from San Jacinto peak.

Po cca hodinové pauze kolem 3 odpoledne jdu dolů s bandou od Tylera. Přece jenom sestup je rizikovější. Jedná se hlavně o to, že sníh už je hodně měkký, a tak se do něho solidně boříme. A když se nečekaně zaboříte až po trenky, tak hrozí ošklivé zranění, které vás může i vyřadit z PCT. Jdeme tedy pomalu a také neustále ve sněhu hledáme trail.

On my way down with fellow hikers.

Potřebuji si odskočit, a tak se od bandy trhám a pak pokračuji sám. Trail nikde a tak následuje taktika středem dolů. Přitom využívám letité průpravy na našich neposolených chodnících během zimy. Tady se hodila. 😂😂😂 Dle navigace nakonec nalézám trail a tlačím to dolů. Je to už náročné, protože s těžkým báglem toho už mám za dnešek dost, ale nesmím polevit v koncentraci. Jeden chybný krok a je zaděláno na problém. Neustále ztrácím a nalézám trail ve sněhu, až se konečně dostanu pod úroveň sněhu. Uff, to nejnáročnější je za námi. Sundávám nesmeky a pokračuji po modrém trailu, který mě dovede zpět na PCT trail. 🙂

Still a lot of snow and finally below snow level.

Mám v plánu dojít do kempu na míli 187,5, kde by měl být Tyler a spol. Beru si tedy vodu ze zdroje z míle 187. A to je jiná – voda teče přímo skrz trail. 😉

Water running at trail.

Protože to je voda z tajícího sněhu, tak mám za chvilku solidně podchlazené ruce. Poslední půl míle se stočí opět do sněhu a borci přede mnou to balí a že to půjdou až zítra. Já se ještě hecnu a složitou pasáží se opatrně prokoušu. Balím to na míli 188 kolem 18:45, kde najdu fajn plácek a rychle sundávám mokré tenisky a ponožky. Jj, skoro celý den ve sněhu znamená mokré nohy se vším všudy. 😉 Samozřejmě opět nějaké ty západy. 😀

View near my campsite.

Začíná se solidně ochlazovat, a tak rychle vařím Ramen nudle a pak píšu 2 články na web, co mi chybí.

Dneska: 9 mil, total: 188 mil

One Comment

1. ty nádherné výhledy musí stát za to, úplně ti je závidím že je vidíš na vlastní oči, je to pastva pro oči 🙂 drž se a ať to šlape